انتشار این مقاله


تاریک ترین ماده جهان به طور تصادفی کشف شد

محققان MIT به طئر تصادفی جدیدترین ماده تاریک جهان را کشف کردند.

اخیرا تیمی از محقفان MIT  گزارش کردند ماده ای ساخته اند که ۹۹.۹۹۵ درصد از نوری که به آن می رسد را جذب می کند. این ماده تاریک تر از mind-bending Vantablack  است که ۹۹.۹۶۵ درصد از نور را جذب میکند.

اما نکته ی جالب تر از قابلیت جذب نور این ماده فوق تاریک جدید، چگونگی کشف آن است. این کشف به طور تصادفی اتفاق افتاده است.

محققان تیم MIT  طی تلاشی که برای بهبود ویژگی های خاصی از مواد رسانای الکتریکی داشتند، لایه اکسیژن آلومینیوم را حذف کردند و شروع به گذاشتن نانواتم های کربن در آن کردند. بعد از رشد نانواتم های کربن، ماده سیاه تر شده بود. پس از انداره گیری جذب نوری ماده جدید، محققان دریافتند که جدید ترین و تاریک ترین ماده جهان را کشف کرده اند. جزئیات این کشف در ژورنال ACS-Applied Materials and Interfaces منتشر شده است.


مقاله مرتبط: ماده تاریک چیست؟


محققان MIT  تقریبا بلافاصله بعد از این کشف با هنرمندی به نام Diemut Strebe  همکاری کردند تا پوششی از الماس به ارزش ۲ میلیون دلار در این ماده تاریک ایجاد کند. این محققان از آن زمان این ماده را به هر هنرمندی که علاقه مند باشد، پیشنهاد کرده است. اما این ماده علاوه بر جنبه هنری، کاربرد های دیگری هم دارد. به عنوان مثال می تواند به ستاره شناسان در حذف نورهای ناخواسته تلسکوپ کمک کند.

 یکی از محققان این تحقیق، Brain Walrdle  ، با توجه به تاریکی این ماده تخمین می زند که این ماده تاریک برای همیشه عنوان تاریک ترین ماده جهان را نخواهد داشت. وی در مصاحبه با MIT news  گفته است:

فکر میکتم تاریک ترین ماده تاریک به طور مداوم یک عنوان پویا است. فردی ماده تاریک تری پیدا خواهد کرد و در نهایت ما مکانیسم های زمینه ای را خواهیم فهمید و در نهایت قادر خواهیم بود تاریک ترین ماده را مهندسی کنیم.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید