انتشار این مقاله


چای کیسه‌ای‌های پلاستیکی میلیاردها ذره ریز پلاستیک را درون فنجان می‌ریزند

پس از آزمایشاتی که مشخص کرده یک کیسه چای میلیاردها ذره میکروپلاستیک را در هر فنجان می‌ریزد ، از کسانی که چای می‌نوشند خواسته شده است که از چای‌ کیسه‌ای های پلاستیکی جلوگیری کنند.

پس از آزمایشاتی که مشخص کرده یک کیسه چای میلیاردها ذره میکروپلاستیک را در هر فنجان می‌ریزد ، از کسانی که چای می‌نوشند خواسته شده است که از چای‌ کیسه‌ای های پلاستیکی جلوگیری کنند.

یک تیم کانادایی دریافتند که دم کردن یک چای کیسه‌ای پلاستیکی با دمای ۹۵ درجه سانتیگراد حدود ۱۱.۶ میلیارد میکروپلاستیک – قطعات ریز پلاستیک بین ۱۰۰ نانومتر و ۵ میلی متر- را آزاد می‌کند. این تعداد ذرات بیشتر از سایر غذاها و نوشیدنی‌هاست.

دانشمندان فکر می‌کنند که این مقدار در مقایسه با سایر غذاهایی که دارای میکروپلاستیک هستند ، بسیار زیاد است. گزارش شده است که نمک ، که دارای محتوای میکروپلاستیک نسبتاً زیادی است ، حاوی تقریباً ۰.۰۰۵ میکروگرم پلاستیک در هر گرم نمک است. یک فنجان چای حاوی هزاران برابر توده پلاستیک ، با ۱۶ میکروگرم در هر فنجان است.


مقاله مرتبط: چای سبز:کلیدی برای کاهش مقاومت آنتی بیوتیکی!


 

سمیت بالقوه

تیم  چهار کیسه چای مختلف را از مغازه‌ها و کافه‌های مونترال خریداری کرد ، آن‌ها را باز کرد و شستشو داد ، سپس در آب ۹۵ درجه سانتیگراد ریخت و آب را با میکروسکوپ الکترونی و طیف سنجی تجزیه و تحلیل کرد. در گروه كنترل از كيسه‌هاي چاي باز نشده استفاده شد تا اينكه کیسه ای كه باعث آزاد شدن ميكروپلاستيك‌ها می‌شود، در آزمایش حضور داشته  باشد.

در حالی که ریزگردها به طور فزاینده‌ای در آب آشامیدنی یافت می‌شوند ، سازمان بهداشت جهانی می‌گوید هیچ مدرکی مبنی بر خطر سلامتی آن‌ها برای انسان وجود ندارد. برای آزمایش میزان سمیت احتمالی ذراتی که توسط چای کیسه‌‌ای های چای پلاستیکی آزاد می‌شوند ، Tufenkji و همکارانش کک‌های آب را در معرض آب آلوده قرار می‌دهند.

این ذرات کک‌های آب را نکشتند ، اما باعث ایجاد اثرات رفتاری قابل توجه و ناهنجاری‌های رشدی شدند. با این حال ،  تحقیقات بیشتری برای درک اثرات احتمالی سلامتی در انسان مورد نیاز است.

در این میان ، Tufenkji پیشنهاد می‌کند که از چای کیسه‌ای های  پلاستیکی خودداری شود. چای را می‌توان در کیسه‌های کاغذی یا به عنوان برگ چای خریداری کرد ، که نیاز به این بسته بندی پلاستیکی یکبار مصرف را برطرف می‌کند.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید