انتشار این مقاله


مدیتیشن در خانه با شکلات

راهی آسان برای کاهش استرس؛ مدیتیشن در خانه با شکلات!

مدیتیشن با شکلات یکی از لذت‌بخش ترین و خوشمزه ترین روش‌های مدیتیشن در خانه است! این روش برای افراد تازه‌کار و همچنین کسانی که به دنبال روش متنوع مراقبه هستند، بسیار مناسب است. اگر با روش‌های دیگر مراقبه آرامش را بدست نیاوردید، حتما مدیتیشن با شکلات را امتحان کنید.

مدیتیشن با شکلات به اندازه‌ی سایر روش‌های مدیتیشن در خانه موثر می‌باشد که انجام آن بسیار آسان است. زیرا فرد پاداشی فراتر از فواید مراقبه بدست می‌آورد: شکلات!

درنهایت، اگر از دوستداران شکلات هستید و محدودیتی در مصرف آن دارید، می‌توانید از این روش به عنوان وعده‌ی غذایی استفاده کنید. با اینکار به خود کمک می‌کنید که وقتی در حال خوردن دسر شکلاتی مورد علاقه‌تان هستید، استرس کمتری داشته و کمتر بخورید. انگیزه‌تان هر چه باشد، مدیتیشن با شکلات را باید یاد بگیرید.

مراحل مدیتیشن در خانه با شکلات

  1. تکه‌ای کوچکی از شکلات را بردارید. بدون شک برای مدیتیشن با شکلات، به تکه ای از شکلات نیاز دارید! شکلات تلخ با درصد کاکائوی بالا برای اینکار مناسب است. از چیپس شکلاتی و یا شکلات‌های ولنتاین هم می‌توانید استفاده کنید. یک تکه‌ی کوچک شکلات برای انجام مدیتیشن کافیست.
  2. بدنتان را شل کنید. چند نفس عمیق کشیده و عضلات بدنتان را شل کنید. برای شروع مدیتیسن لازم است که بدنتان در حالت آرامی قرار گیرد. بهتر است در این مرحله چشمانتان را نیز ببندید.
  3. بو کنید، لمس کنید و ذره ذره بخورید. بعد از بو کردن شکلات و لذت بردن از عطر دلنشین آن، به شکلات خیره شده و به خوشمزگی آن فکر کنید. درنهایت گاز کوچکی زده و آن را مزه مزه کنید. اجازه دهید شکلات روی زبانتان ذوب شود. فرض کنید هر ذره از شکلات جذب بدنتان شده و به شما آرامش می‌دهد. به تنفس عمیق ادامه داده و روی طعم شکلات تمرکز کنید.
  4. بر طعم شکلات تمرکز کنید. وقتی شکلات را قورت می‌دهید، به این فکر کنید که چگونه به آرامی از گلویتان رد شده و دهانتان خالی می‌شود. ذره‌ی دوم را بخورید. و همان مراحل قبلی را تکرار کنید.
  5. روی زمان حال تمرکز کنید. اگر به هنگام انجام مدیتیشن، افکار دیگری به ذهنتان آمد، آنها را دور کرده و بر روی بو و طعم شکلات، نحوه‌‎ی خوردن و تمرکز کنید. هدف از این کار تمرکز بر زمان حال است.
  6. احساس خوب خود را ذخیره کنید. وقتی مزه‌ی شکلات را کاملا حس کردید، احساسات خود را نیز در آن لحظه ثبت کنید. با اینکار می‌توانید در طول روز و بدون انجام مدیتیشن، آن احساس را به یاد آورده و بر استرس خود غلبه کنید.

نکاتی در مورد مدیتیشن با شکلات

لازم نیست که هر بار مقادیر زیادی شکلات مصرف کنید. در واقع اگر با اصول مناسب این کار را انجام دهید، در کل شکلات زیادی نمی‌خورید.

در صورت وجود حساسیت به شکلات و یا منع مصرف شیرینی‌جات، از مواد دیگری مثل کشمش یا خرما یا موادی با طعم مشابه استفاده کنید.

اگر هر روز مدیتیشن در خانه را با شکلات انجام انجام دهید، فواید زیادی در خصوص کاهش استرس بدست می‌آورید.

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید