انتشار این مقاله


آتیپی مسطح اپیتلیال

آتیپی مسطح تپیتلیال هنگامی رخ می دهد که سلول‌های غیرطبیعی (یا “غیرعادی”) در ستون‌هایی در امتداد قسمت داخلی لوبولار مجرای ترمینال ردیف شوند.

آتیپی مسطح تپیتلیال هنگامی رخ می دهد که سلول‌های غیرطبیعی (یا “غیرعادی”) در ستون‌هایی در امتداد قسمت داخلی لوبولار مجرای ترمینال ردیف شوند. این جایی است که لوبول های تولید کننده شیر پستان با مجاری کوچکتر که شیر را به مجرای اصلی منتقلمی کند ، می پیوندند. مجرای لوبول و تنشعاب آن‌ها اغلب در نتیجه این سلول سازی بزرگ می شوند. (اگر سلولها از نظر ظاهری طبیعی باشند، به این بیماری ضایعات سلول ستونی گفته می شود.)

ممکن است پزشکان مختلف با شرایط متفاوت مواجه شوند: برخی ممکن است آن را از بین ببرند ، برخی دیگر ممکن نیست. همچنین ،محققان هنوز در تلاشند تا بفهمند ارتباطی بین آتیپی اپیتلیال صاف و سرطان پستان وجود دارد یا خیر. در بعضی موارد ، آتیپی اپیتلیال مسطح نزدیک به سایر تغییرات پستان غیر آتیپیک ، مانند هایپرپلازی داکتال آتیپیک ، کارسینوما داکتال درجه پایین درجا و / یا کارسینوم لوله ای است. این نشان می دهد که این ممکن است پیشرو در ابتدای سرطان سینه باشد. با این حال ، برخی مطالعات نشان داده اند که آتیپی اپیتلیال مسطح در واقع خطر کم ابتلا به سرطان مهاجم پستان را در پی دارد. برای درک بهتر اهمیت این شرایط ، تحقیقات بیشتری لازم است.

اگر مبتلا به آتیپی اپیتلیال مسطح هستید ، با پزشک خود مشورت کنید که این برای شما چه معنی دارد. می توانید بپرسید آیا تغییراتپستان غیرعادی دیگری یافت شده است یا خیر. همچنین ممکن است بخواهید که از پاتولوژیست دیگری نظر دیگری را جویا شوید تامطمئن شوید که چیزی از فراموش نشده است. به طور کلی اگر هیچ تغییر دیگری در کنار آتیپی اپیتلیال مسطح مشاهده نشد ، میتوانید با غربالگری روزمره سرطان پستان ادامه دهید.

طرلان ميرزهره


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید