انتشار این مقاله


آشنایی با اصول اولیه بهداشتی در مقابل کرونا ویروس

برای مقابله با کرونا ویروس چه‌ اصولی را باید رعایت کنیم؟ ۸ نکته طلایی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس جدید یا COVID-19 ۱- دستان خود را مرتباً بشویید دستان خود را مرتباً با آب و صابون بشویید و اگر کثیفی دستان شما با چشم دیده نمی‌شود، از پد الکلی برای ضدعفونی کردن دست‌ها […]

برای مقابله با کرونا ویروس چه‌ اصولی را باید رعایت کنیم؟ ۸ نکته طلایی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس جدید یا COVID-19

۱- دستان خود را مرتباً بشویید

دستان خود را مرتباً با آب و صابون بشویید و اگر کثیفی دستان شما با چشم دیده نمی‌شود، از پد الکلی برای ضدعفونی کردن دست‌ها استفاده کنید.

چرا؟ شستن دستان خود با آب و صابون یا استفاده از پد الکلی باعث از بین رفتن ویروس در صورت وجود روی دستان شما می‌شود.

۲- بهداشت تنفسی را تمرین کنید

هنگام سرفه و عطسه، دهان و بینی خود را با آرنج یا دستمال کاغذی بپوشانید، بلافاصله دستمال کاغذی را به یک سطل در بسته منتقل کرده و دستان خود را با پدالکلی یا آب و صابون تمیز کنید.

چرا؟ پوشاندن دهان و بینی در هنگام سرفه و عطسه از شیوع میکروب و ویروس جلوگیری می‌کند. اگر در دستان خود عطسه کرده یا سرفه کنید، ممکن است باعث انتقال آلودگی به اشیاء یا افرادی که لمس می‌کنید، شوید.

۳- حفظ فاصله اجتماعی

حداقل ۱ متر (۳ فوت) فاصله بین خود و سایر افراد بخصوص افرادی که سرفه می‎کنند، عطسه می‎کنند و تب دارند، حفظ کنید.

چرا؟ هنگامی که شخصی که به یک بیماری تنفسی مانند ۲۰۱۹-nCoV مبتلا باشد، به هنگام سرفه یا عطسه، قطرات کوچک حاوی ویروس را ایجاد می‌کند. اگر شما به این فرد خیلی نزدیک باشید، ممکن است ویروس را تنفس کنید.

۴- از لمس چشم، بینی و دهان خود خودداری کنید

چرا؟ دست با بسیاری از سطوح آلوده به ویروس درتماس است. اگر با این دستان آلوده، به چشم، بینی یا دهان خود دست بزنید، می‌توانید ویروس را از سطوح آلوده به درون بدن خود انتقال دهید.

۵- اگر تب، سرفه و مشکل در تنفس دارید، سریعاً به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید

اگر به منطقه‌ای در چین سفر کرده‌اید که در آن منطقه از وجود ۲۰۱۹-nCoV گزارش شده‌است، یا اگر با کسی که از چین سفر کرده و دارای علائم تنفسی بوده است، در ارتباط بوده‌اید، این مسئله را با پزشک خود درمیان بگذارید.

چرا؟ هر زمان که تب، سرفه و مشکل در تنفس وجود داشته باشد لازم است سریعاً به دنبال مراقبت‎‌های پزشکی باشید زیرا این علائم ممکن است به دلیل عفونت تنفسی یا وضعیت جدی دیگری باشد. علائم تنفسی همراه با تب می‌تواند علل مختلفی داشته باشد و بسته به شرایط و تاریخچه سفر شخصی شما، کرونا ویروس می‌تواند یکی از این موارد باشد.

۶- اگر دارای علائم تنفسی خفیف هستید و سابقه مسافرت به چین را ندارید

اگر علائم تنفسی خفیف دارید و سابقه مسافرت به چین را ندارید، اصول اولیه بهداشت تنفسی و دست را با دقت تمرین کرده و در صورت امکان در خانه بمانید تا به‎طور کامل بهبود یابید.

۷- به عنوان یک احتیاط عمومی، هنگام بازدید از بازارهای حیوانات زنده ، گوشت‌فروشی ها یا بازار محصولات حیوانات، اقدامات بهداشت عمومی را رعایت کنید.

از شستن منظم دست با صابون و آب آشامیدنی سالم پس از دست زدن به حیوانات و محصولات حیوانی اطمینان حاصل کنید.

از دست زدن به چشم، بینی یا دهان خودداری کنید.

و از تماس با حیوانات بیمار یا محصولات حیوانی فاسد شده اجتناب کنید.

به شدت از هرگونه تماس با حیوانات دیگر موجود در بازار (به عنوان مثال، گربه‌ها و سگ‌های ولگرد، جوندگان، پرندگان، خفاش‌ها) جلوگیری کنید.

از تماس با زباله‌های حیوانی آلوده یا مایعات روی خاک، مغازه‌ها و وسایل موجود در بازار جلوگیری کنید

۸- از مصرف محصولات حیوانی خام یا نیمه خام خودداری کنید

گوشت خام، شیر یا اندام حیوانات را با احتیاط جابه‌جا کنید تا از آلودگی متقاطع با غذاهای پخته نشده، مطابق رویه‌های خوب ایمنی موادغذایی جلوگیری شود.

سرور جعفرگندمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید