انتشار این مقاله


آیا ترکاندن تاول کار درستی است؟

دلایل زیادی وجود دارند که ممکن است باعث به وجود آمدن تاول شوند

در صورت کار در حیاط و بدون دستکش یا پوشیدن یک جفت کفش محکم به احتمال زیاد شما با یک ضایعه اضافی ناخواسته به نام “تاول” روبه‌رو خواهید شد. دلایل زیادی وجود دارند که ممکن است باعث به وجود آمدن تاول شوند؛ از جمله سایش (مانند وقتی که چیزی به طور مکرر بر روی پوست کشیده می‌شود)، و همچنین آلرژی و قرار گرفتن در معرض گرما ، سرما و مواد شیمیایی. این حباب‌های آزار دهنده و ناخوشایند حاوی مایع شفاف و آبکی (که به هر حال سرم نامیده می‌شود) می‌باشند. ممکن است برای شما نیز ترکاندن تاول وسوسه‌انگیز به نظر برسند. اما آیا انجام این کار ایده خوبی است؟

دکتر Erum Ilyas  ،متخصص پوست، که در نزدیکی فیلادلفیا زندگی می‌کند، می‌گوید که همیشه بیماران این سوال را از وی می‌پرسند. وی از طریق ایمیل پاسخ می‌دهد: “پاسخ کلی مثبت است. ترکاندن تاول به یک دلیل بزرگ، منطقی به نظر می‌رسد: درد یا حساسیت ناشی از تاول به دلیل فشار مایع موجود در داخل تاول است. تا زمانی که این فشار آزاد نشود، احتمال بهبودی این درد خیلی کم خواهد بود.”

وی می‌افزاید، اگر تاول را خالی نکنید، ممکن است به هر دلیلی شما را از انجام فعالیت‌های روزانه به خودی خود باز دارد. “با این حال اگر این اتفاق در شرایط کنترل‌نشده رخ دهد ، ممکن است شما را در معرض خطر عفونت قرار دهد.”

بنابراین چگونه باید این کار را انجام داد؟ این مراحل ساده را که توسط دکتر Peterson Pierre از موسسه مراقبت پوست Pierre ارائه شده، دنبال کنید تا به بهترین نتیجه ممکن برسید:

  • ناحیه آسیب‌دیده را با آب و صابون بشویید.
  • با استفاده از یک سوزن استریل یا قیچی پزشکی، به آرامی تاول را فشار دهید. بیشتر مایع داخل تاول، بایستی به راحتی با این کار خارج شوند. در صورتی که این اتفاق نیفتد، تاول آماده تخلیه نمی‌باشد.
  • به آرامی تاول را فشار دهید تا مطمئن شوید که کل سرم خارج شده است.محل تاول را با باند کشی بپوشانید تا از تجمع دوباره مایع در تاول جلوگیری شود. این عمل هم‌چنین از پوست محافظت کرده و به بهبودی محل کمک می‌کند.
  • هم‌چنین برخی از پزشکان توصیه می‌کنند که از کرم‌های آنتی‌بیوتیک نیز استفاده شود. Pierre در این مورد می‌گوید: “در واقع محصولاتی مانند نئوسپورین می‌تواند محل را تحریک کند. وازلین یا Aquaphor همراه با بانداژ برای تأمین محیطی مناسب برای بهبودی سریع کافی است. “

هر کاری هم که در طول ترکاندن تاول و در روزهای بعدی انجام می‌دهید، انجام دهید ولی بیرونی‌ترین لایه نازک که بر روی پوست باقی‌مانده است را جدا نکنید. هنگامی که مایعات را از تاول تخلیه می‌کنید، تاول فروکش کرده و پوست پوشاننده تاول مانند یک چتر داخل پوست قرار می گیرد و به عنوان یک بانداژ طبیعی عمل می کند. بعد از این، یک لایه اپیدرمی جدید رشد خواهد کرد و زیر آن پر خواهد شد.


مقاله مرتبط:

تاول پا چگونه درمان می‌شود، علل تاول زدن پا چه می‌تواند باشد

مدت زمان درمان آفتاب سوختگی و پوست انداختن بعد از آن چقدر طول می‌کشد؟

چرا پوست بین انگشتان پا پوسته پوسته می‌شود؟


تاول‌ها در اغلب موارد به‌طور خودبه‌خود بهبود می‌یابند. این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که تاول مثلاً با پوشیدن کفش‌های نامناسب، تحریک نشود.

این توصیه در مورد ترکاندن تاول در شرایطی صدق می‌کند که می‌دانید چه چیزی باعث به وجودآمدن آن شده است. پزشک دیگری در این مورد گفت:

“اگر بر روی پوست شما، تاولی در حال به‌وجودآمدن باشد و دلیل آن را نمی‌دانید؛ مراجعه به یک متخصص پوست ضروری می‌باشد. زیرا تعدادی از بیماری‌های پوستی باعث ایجاد تاول می‌شوند که منشاء خود ایمنی دارند و ممکن است برای درمان و پیشگیری نیاز به مدیریت با داروهای دیگر داشته باشد.”

 

امین فضلی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید