انتشار این مقاله


اگر قصد لیزر کردن دارید، حتما این مقاله را بخوانید

اگر شما فردی هستید که قصد دارید موهای ناخواسته یا به اصلاح موهای زائد خود را لیزر کنید، احتمالا سوالاتی برای شما پیش آمده است که قبل از لیزرکردن بهتر است نسبت به آن ها اگاهی داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به سوالات شما در مورد لیزر موهای زاید پاسخ بدهیم. نخستین سوالی که […]

اگر شما فردی هستید که قصد دارید موهای ناخواسته یا به اصلاح موهای زائد خود را لیزر کنید، احتمالا سوالاتی برای شما پیش آمده است که قبل از لیزرکردن بهتر است نسبت به آن ها اگاهی داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به سوالات شما در مورد لیزر موهای زاید پاسخ بدهیم.

نخستین سوالی که ممکن است برای هر داوطلب لیزر پیش آید این است که:

 آیا موهای من پس از جلسات لیزر از بین خواهند رفت؟

البته این مسئله چیزی است که بهتر است توسط یک پزشک متخصص پوست بررسی شود تا فرد مراجعه کننده خیالش از این بابت آسوده گردد.

پزشکان پوست بر این باورند که حتی در شرایط ایده آل هم امکان بازگشت و رشد مجدد حدود ۲۰ درصد از موهای لیزرشده وجود دارد. اما در حال حاضر بهترین روش برای از بین بردن بین ۸۰ تا ۹۰ در صد از موهای زائد لیزر کردن آنهاست.

 به این موضوع نیز باید توجه داشته باشید که موهای زائد به دو دلیل هورمونی یا غیر هورمونی ایجاد می‌شوند بنابراین در صورتی که دلیل ایجاد موهای زاید شما دلایل هورمونی باشد ابتدا باید اختلالات هورمونی خود را درمان کنید و سپس موهای زائد خود را لیزر نمایید.

بهترین دستگاه برای موهای زائد من چیست؟

نکته مهمی که حتما باید به آن توجه کرد نوع پوست و موی خودمان و دستگاهی است که با آن سازگاری داشته باشد، دستگاه‌های لیزر چند سالی است که وارد کلینیک‌های پوستی ایران شده‌اند، اما کارآمد بودن و مشاهده نتایج می‌تواند باتوجه به دستگاه لیزر متفاوت باشد. ممکن است یک انتخاب اشتباه، شخص را مجبور کند که با تعداد جلسات بیشتر هزینه بالاتری بپردازد ؛ یا حتی دستگاه به پوست آنها آسیب جبران ناپذیری برساند. متخصصان دریافته اند که با توجه به رنگ پوست و موی آسیایی و با توجه به طول موج دستگاه دایود بهترین نوع دستگاه برای افراد ایرانی دستگاه لیزر دایود است. 

دستگاه لیزر دایود

طول موج مورد استفاده در دستگاه لیزر دایود چیزی در حدود ۸۱۰ نانومتر است. پزشکان پس از تحقیقات و آزمایش دریافته اند که این طول موج به عنوان طول موج استاندارد طلایی برای حذف موهای زائد بدن استفاده می‌شود. پالس نوری با طول موج ۸۱۰ نانومتر توسط ملانین در فولیکول پوست بدن جذب شده و باعث کاهش جذب آب و هماتوگلوبین پوست می‌گردد. طول موجی که از دستگاه لیزر دایود ساطع می‌شود برای ایپدرم پوست کاملا بی‌‌ضرر است و در اصل بر روی سطح پوست هیچ تاثیری ندارد. این ویژگی، دستگاه لیزر دایود را به یکی از دستگاه‌های محبوب برای حذف موهای زائد بدن تبدیل کرده است.

دستگاه لیزر الکس-دایود 

یکی از دستگاه‌هایی که به تازگی وارد کلینیکهای پوستی ایران شده و  از سه طول موج ۷۵۵،۸۰۸ و ۱۰۶۴ نانومتری استفاده می‌کند دستگاه لیزر الکس دایود است. این دستگاه قابلیت نفوذ قدرتمندی به سه عمق مختلف از سطح پوست را دارد. 

طول عمر دستگاه‌های لیزر به طول عمر لیزربار درون آن‌ها بستگی دارد. طول عمر بیشتر لیزربارهای موجود در ایران،  چیزی در حدود ۱۰ تا ۲۰ میلیون شات است. جالب است بدانید طول عمر لیزربار دستگاه دایموند پلاس ۱۰۰ میلیون شات است. این دستگاه همچنین از یک سیستم خنک کننده قدرتمند بهره می‌گیرد. این سیستم کولینگ یا خنک کننده باعث می‌شود که درد ناشی از لیزر کاهش پیدا کرده و خطر سوختگی پوست نیز کم شود.

از طرفی سیستم کولینگ باعث می‌شود که دستگاه خنک بماند و به خوبی با محیط تبادل حرارت کند و در نتیجه دستگاه در برابر خطر آسیب ناشی از حرارت حفظ می‌شود.

همانطور که در بالا اشاره شد، نیاز به خدمات حذف موهای زاید هر روز بیشتر احساس می‌شود. بنابراین در صورتی که شما فارغ از انتخاب این راهکار برای امور بهداشتی خود، قصد درآمد زایی و راه‌اندازی کلینیک زیبایی دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع دستگاه‌های لیزر موهای زاید به سایت «آفرودیت لیزر» مراجعه کرده و یا با کارشناسان آن تماس بگیرید. شماره تماس آفرودیت لیزر: ۲۲۸۷۹۵۰۱-۰۲۱

منبع : ویرلن

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید