انتشار این مقاله


جاذبه های دیدنی و به یاد ماندنی در کشور ترکیه

کشور ترکیه با جاذبه های تفریحی و تاریخی بسیار متنوع و همچنین امکانات رفاهی فراوان و فرهنگ غنی مردمان آن دارای طرفدارن فراوانی از سراسر دنیا است . این کشور در هر فصلی از سال دارای گردشگر بوده و میتوان گفت درآمد اصلی آن از همین راه تامین می گردد  . سفر به این کشور […]

کشور ترکیه با جاذبه های تفریحی و تاریخی بسیار متنوع و همچنین امکانات رفاهی فراوان و فرهنگ غنی مردمان آن دارای طرفدارن فراوانی از سراسر دنیا است . این کشور در هر فصلی از سال دارای گردشگر بوده و میتوان گفت درآمد اصلی آن از همین راه تامین می گردد  . سفر به این کشور از دیر باز مورد علاقه ایرانیان بوده و به دلیل نزدیکی راه و کمی مسافت و هزینها پایین اقامت در این کشور مسافران بسیاری از ایران راهی این سرزمین می شوند. در این میان شهر های استانبول ،آنکارا ، آنتالیا و مارماریس ، بدروم ، کوش آداسی دارای بیشترین آمار گردشگر هستند .  بسیاری از ایرانیان به مقصد شهرهای ساحلی ترکیه یا پایتخت فرهنگی آن استانبول عازم این کشور می‌ گردند .

کشور ترکیه یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در جهان بوده و آمار ها نشان می دهد این کشور جزو ده  مقصد برتر گردشگری در دنیاست .

در ادامه قصد داریم برخی از جاذبه های دیدنی در شهر های مختلف این کشور را با شما به اشتراک بگذاریم پس با ما همراه باشید :

گشت و گذار در آنکارا : شهر فرهنگ

شهر زیبا و تاریخی آنکارا پایتخت کشور و تور ترکیه است و چهره ای مدرن دارد . اغلب ساختمان‌های دولتی، دانشگاه‌ها و ساختمان‌های تجاری این کشور در آنکارا قرار دارد ، این شهر همچنین در مرکز فلات آناتولی قرار گرفته و یکی از اصلی ترین و مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی و فرهنگی در ترکیه است .

مکان های فرهنگی و موزه‌های بسیاری در این شهر قرار دارد و جالب است بدانید نزدیکی مکانهای تاریخی و دیدنی به یکدیگر سبب شده است در مدت زمان کوتاهی بتوان از تمامی جاذبه های گردشگری آن دیدن نمود . موزه‌ی تمدن آناتولی یکی از مهمترین و با ارزش ترین مکانهای فرهنگی و تاریخی در آنکارا است که پیشنهاد می کنیم فرصت بازدید آن را از دست ندهید.

ماردین: آبشاری از تمدن و خانه‌های سنگی

منطقه‌ی زیبا و شگفت انگیز ماردین یکی از قدیمی‌ترین زیستگاه‌ههای بشر بوده که به لحاظ تنوع زیستی بالا و هم زیستی فرهنگ‌های مختلف به شهرت رسیده است . معماری و نوع ساخت این شهر به گونه ای است که خانه‌های سنگی بر روی بام دیگری ساخته شده و به مانند آبشار از تپه‌ها سرازیر شده اند . گشت و گذار در میان این منطقه پر پیچ و خم بسیار زیبا و سرگرم کننده خواهد بود به خصوص  اینکه در این میان با مردمان بومی و نحوه زندگی آنها بیشتر آشنا خواهید شد . در این منطقه آثار تاریخی مختلفی همچون دیر زعفران  وجود دارد ، که گفته می شود این دیر یکی از قدیمی‌ترین دیرهای ساخت بشر در دنیاست.

همچنین بنای تاریخی مدرسه‌ سلطان عیسی که در گذشته مدرسه‌ نجوم و  رصدخانه ستارگان بوده به چشم می خورد .

شهر عرفان و تاریخ قونیه

شهر قونیه یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ترکیه است که به لحاظ وجود مقبره عارف و شاعر گرانقدر مولانا دارای اهمیت ویژه ای است . شهر قونیه هرساله ، پذیرای خیل عظیم زائران و علاقه‌مندان به حضرت مولانا است که برای تماشای آیین های مختلف راهی این دیار می شوند . هر زمان که به این شهر سفر کنید مقبره مولانا را مملو از جمعیت مشتاق خواهید دید که یکی از دلایل بازدید از این مقبره معماری خیره کننده آن است که یادگاری از دوران سلجوقیان است ، زیرا قونیه در زمان حکمرانی سلجوقیان پایتخت آنان بود.

با گشت و گذار در گوشه و کنار قونیه شاهد بناهای به جامانده از آن دوران خواهید بود که بازدید از آنها خالی از لطف نیست . مکان های تاریخی همچون مسجد علا‌ءالدین و ویرانه های کاخ سلجوقیان از جمله اثار تاریخی در این شهر اند .

شهر توریستی آنتالیا

شهر ساحلی و توریستی آنتالیا در زمره شهر های پر طرفدار در این کشور است که با وجود جاذبه های تفریحی و دیدنی بسیار نظر همه گردشگران را جلب می نماید . امکانات رفاهی و اقامتی بسیار متنوع و مدرن از یک طرف و آثار تاریخی شگفت انگیز از طرفی دیگر جای هیچگونه بحثی باقی نمی گذارد . خلاصه با هر سلیقه و رده سنی که هستید از سفر به این شهر لذت خواهید برد. شهر انتالیا دارای سواحل شنی و آبهای فیروزه ای است که اطراف آن را صخره ها و کوههای سرسبز فرا گرفته اند.  هتل‌ها و اقامتگاههای این شهر امکانات منحصر بفردی در اختیار مسافران قرار می دهن تا جائیکه برخی از گردشگران حاضر به ترک هتل محل اقامتشان نیستند و ترجیح می دهند تمام روز خود را در همان مکان سپری کنند .

سواحل شنی آنتالیا از تمیز‌ترین ساحل‌های این کشور است که امکان شنا و یا حمام آفتاب و تفریحات آبی در آبهای آن امکان پذیر است . شنا و استراحت در ساحل در کنار کوه‌نوردی، موزه‌گردی، بازدید از آثار تاریخی و باستانی ، تفریحات آبی مهیج تنها بخشی از فعالیت های پرطرفدار در این شهر است .

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (1)
دیدگاهتان را بنویسید