انتشار این مقاله


میدان فانتین باکو و جاذبه های دیدنی در کشور هند

مرکز فرهنگی حیدر علی‌اف این سازه منحصر بفرد که چهره شهر باکو را بسیار مدرن و خاص نموده است شاهکار معماری زاها حدید طراح و معمار مشهور آذری است . معماری شگفت انگیز این بنا در کنار طراحی فوق‌العاده داخلی و بیرونی آن که با رنگ سفید و شفاف چشم ها را به سمت خود […]

مرکز فرهنگی حیدر علی‌اف

این سازه منحصر بفرد که چهره شهر باکو را بسیار مدرن و خاص نموده است شاهکار معماری زاها حدید طراح و معمار مشهور آذری است . معماری شگفت انگیز این بنا در کنار طراحی فوق‌العاده داخلی و بیرونی آن که با رنگ سفید و شفاف چشم ها را به سمت خود خیره نموده است به نمادی از باکو مدرن تبدیل شده است . در داخل این بنا نمایشگاه دائمی از لوازم ، هدایا، اتومبیل‌ها و لباس‌های حیدرعلی‌اف، رییس جمهور آذربایجان به چشم می خورد که برای بازدید عموم به معرض نمایش در آمده است . همچنین این ساختمان در طول سال میزبان برپایی کنسرت ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلفی است. 

میدان فانتین

میدان فانتین یکی از شادترین و پرطرفدارترین مکان‌ های دیدنی در آفر تور باکو  است که مراکز خرید اطراف آن این میدان را به پاتوقی برای دوستداران خرید و گردشگران تبدیل نموده است . گشت و گذار در این میدان و محوطه های اطراف آن و همچنین لذت نوشیدن قهوه و یا صرف غذا در کافه ها و رستوران های متنوع در این میدان بسیار لذت بخش خواهد بود. وقت گذرانی در این حوالی به خصوص با تاریکی هوا بیشتر شده و مناظر فواره‌ها با نورپردازی های زیبا جلوه ای دیدنی تر می یابد. همچنین موزه نظامی گنجوی نیز در اطراف همین میدان واقع شده است .

موزه فرش آذربایجان

فرش‌های دستباف آذری با طرحهای زیبا و خوش آب و رنگ آوازه جهانی یافته اند که از سراسر دنیا دارای مشتری هستند. با بازدید از موزه فرش آذربایجان با مجموعه بی‌نظیر از فرش‌ها و قالی‌های دستباف آذری روبرو خواهید شد که طرحها بسیار زیبای آن برای چند ساعت شما را سرگرم خواهد نمود. 

همچنین در این مجموعه اطلاعات بسیاری در مورد تاریخچه فرش آذری و همینطور فرش ایرانی در اختیارتان قرار می‌گیرد . گفتنی است این مکان قبلا موزه‌ لنين نام داشت ، و امروزه بيش از هزار تخته  قاليچه دست‌بافت و كمياب آذری، ‌ايرانی و داغستانی در آن نگهداری می‌ گردد  .

جاذبه های دیدنی در کشور هند

کشور هند هفتمین کشور بزرگ جهان محسوب می گردد که با کوه‌های بلند هیمالیا و مناطق سبز و گرمسیری کرالا و همچنین رود گنگ به شهرت جهانی رسیده است . 

در این کشور پهناور جاذبه های دیدنی فراوانی به چشم می خورد و هر کدام از شهر های آن به تنهایی برای روزها شما را سرگرم می نماید.

این کشور جمعیت بیش از یک میلیارد نفر را در خود جای داده که به دو هزار قومیت مختلف تقسیم شده اند ، و این مردمان به بیش از دویست زبان گویش می‌کنند. همانطور که قبلا گفتیم اقوام مختلفی در این سرزمین زندگی می کنند و همین امر سبب شده کشور هند دارای تنوع فرهنگی  بسیار زیادی باشد .  در ادامه مطلب قصد داریم تا شما را با برخی جاذبه های دیدنی و شگفت انگیز این سرزمین آشنا کنیم و اطلاعات هر چند مختصری در اختیارتان قرار دهیم.

شهر تاریخی جیسلمیر

جیسلمیر، شهری بیابانی است که در نزدیکی مرز هند و کشور پاکستان قرار گرفته  که به  ایالت راجستان نیز بسیار نردیک است.  این منطقه تاریخی با دیوارهای ماسه سنگی به رنگ زرد شناخته می شود رکه به  “شهر طلایی” لقب گرفته است این مکان تاریخی یکی از دیدنی ترین شهرهای هند محسوب می گردد.

غارهای الورا

منطقه باستانی و شگفت انگیز هنر غارهای الورا  یکی از بزرگترین مجموعه‌ غارهای سنگی  قیمت تور هند است که ساخته دست بشر بود و تماشای تندیس های مرتفع در آن لرزه بر اندامتان خواهد انداخت .  این مجموعه متشکل از صد غار است که از این میان فقط سی و چهار تا از آنها  قابل بازدید هستند. معبد کایلاسا مکانی شگفت انگیز است که در آن بزرگترین اثر تراش خورده سنگ یک تکه در دنیا دیده شده است . گفتنی است این مجموعه دارای مساحتی در حدود دو برابر اندازه معبد پارتنون آتن است ، و ما بین قرون هفتم و نهم میلادی بنا شده است.

 این غارها در واقع پرستشگاه پیروان مذاهب هندو ، بودایی و جین می باشد.

واراناسی

شهر تاریخی واراناسی یکی دیگر از شهر های دیدنی در هند است که در ساحل رود گنگ قرار گرفته است و برای پیروان ادیان هندو ، بودایی‌ و جین مکان مقدسی محسوب می گردد و  یکی از قدیمی‌ترین شهرهای قابل سکونت در دنیا محسوب می گردد. سواحل رودخانه گنگ مکانی برای زیارت بوده و معابد قدیمی بسیاری در اطراف آن دیده می شود .

تاج محل

به گزارش سفر باتو ، بنای با شکوه تاج محل  بی شک پرطرفدارترین و پر جاذبه ترین دیدنی های هند است که به نمادی از این کشور نیز تبدیل شده است. تاج محل در شهر آگرا واقع شده که بنای زیبا و عظیم آن یا سنگ مرمر سفید تزئین شده است . گفتنی است تاج محل مابین سال‌های ۱۶۳۲ تا ۱۶۵۳ میلادی ، و در دوره حکمرانی امپراتور مغول شاه جهان ، به عنوان یادبودی برای همسر مورد علاقه‌اش ساخته شده است . تاج محل به  یکی از شاهکارهای معماری مغول تبدیل شده  است ، که به نام اشکی بر گونه‌ی ابدیت نیز لقب گرفته است . این  بنا شامل چندین ساختمان زیبا در اطراف است و حوض‌هایی موجود در آن تصویر این بنا را در آب آنها منعکس می نمایند .

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید