انتشار این مقاله


جاذبه های دیدنی که در سراسر اروپا باید دید

کاخ باکینگهام در انگلیس کاخ باشکوه باکینگهام یکی از منحصر بفرد ترین جاذبه های دیدنی در شهر لندن است که برای گردشگران در الویت برنامه های دیدنی قرار دارد. مرکز اصلی این کاخ ، باکینگهام هاوس با قیمت تور اروپا مناسب  نام دارد و در سال ۱۷۰۳ به عنوان خانه ای برای دوک باگینگهام  بنا […]

کاخ باکینگهام در انگلیس

کاخ باشکوه باکینگهام یکی از منحصر بفرد ترین جاذبه های دیدنی در شهر لندن است که برای گردشگران در الویت برنامه های دیدنی قرار دارد.

مرکز اصلی این کاخ ، باکینگهام هاوس با قیمت تور اروپا مناسب  نام دارد و در سال ۱۷۰۳ به عنوان خانه ای برای دوک باگینگهام  بنا گردید . این کاخ توسط پادشاه جورج سوم در سال ۱۷۶۱ تقدیم به ملکه شارلوت گردید . این بنا سرانجام در قرن نوزدهم میلادی توسط معماران مشهوری به نامهای ادوارد بلور و جان نش توسعه یافت و در پایان سه کاخ در اطراف یک حیاط وسیع پدید آمد .

بعد از به قدرت رسیدن  ملکه ویکتوریا در سال ۱۸۳۷ ، کاخ باکینگهام به منزلگاه خاندان سلطنتی بریتانیا تبدیل شد و هم اکنون نیز اقامتگاه اصلی خانواده سلطنتی محسوب می گردد . جالب است بدانید در طول جنگ جهانی دوم  بخشهایی از این بنا که شامل یک کلیسا نیز بوده  توسط بمبهای آلمانی ویران شد و پس از ان به گالری ملکه تبدیل شد و بسیاری از آثاری هنری و تاریخی خاندان سلطنتی در آن نگهداری و به نمایش گذارده شد. نیروهای امنیتی فراوانی با شکل و شمایلی رسمی و دیدنی در اطراف این بنا به چشم می خورد که بدون هیچ حرکتی به مانند مجسمه در جلو دربها ایستاده اند.

آکروپولیس یونان

بنای باستانی و باشکوه آکروپولیس نمادی از کشور یونان است که با بازدید از آن با فرهنگ و هنر و تمدن این سرزمین بیشتر آشنا خواهید شد . این بنای تاریخی در بیرون آتن و بر روی تپه ای  سنگی مشرف به شهر واقع شده است .  باستان شناسان معتقدند که شواهدی بسیاری وجود دارد که دلالت دارند این منطقه در هزاره چهارم پیش از میلاد قابل سکونت بوده است . پارتنون، معبد آتنا، معبد پروپیلایا و معبد آرتمیس از جمله شگفتی های این ارگ باستانی هستند .

موزه ونگوگ در آمستردام

موزه وینسنت ون گوگ یکی از پر طرفدارترین مکانهای تاریخی و فرهنگی در آمستردام هلند است .  ونگوگ یکی از مشهورترین هنرمندان است که زندگی و آثار شگفت انگیز او مورد مطالعه و استقبال مردم دنیا قرار گرفته است . و این موزه به طور کامل به آثار حیرت انگیز این هنرمند اختصاص یافته است ، البته در بخشهای کوچکی از این موزه شاهد آثار دیدنی از هم دوره های او نیز خواهیم بود.

 این موزه از سال ۱۹۷۳ در جنوب شهر آمستردام و در میدان موزه واقع شده است ، و در حال حاضر یکی از پر بازدیدترین موزه های هنری جهان قلمداد می گردد .

رشته کوه های آلپ

رشته کوه های پوشیده از برف آلپ یکی از مهم ترین و دیدنی ترین جاذبه های طبیعی در سراسر قاره اروپا است که هشت کشور فرانسه ، ایتالیا، سوئیس، لیختن اشتاین ، اسلوونی، آلمان، موناکو و اتریش در امتداد آن قرار  دارند و سالانه گردشگران بسیاری برای تماشای مناظر شگفت انگیز آن و همچنین انجام ورزشهای زمستانی و کوه نوردی بر روی دامنهای آن عازم سفر به این کشورها می گردند ؛ رشته کوه آلپ بر روی صفحات تکتونیکی اوراسیا و آفریقا  قرار دارد و بر اثر حرکات این صفحات در بیش از ده میلیون سال پیش شکل گرفته اند . برخی از بلندترین و قله های آلپ مونت بلانک و ماترهورن نام دارند .سفر با تور های روسیه را از دست ندهید.

برج کج پیزا در ایتالیا

به گزارش سفر باتو ، برج پیزا با پنجاه و پنج متر ارتفاع و هفت ناقوس یکی از زیباترین بناهای تاریخی در اروپاست که بعنوان نماد کشور ایتالیا نیز شناخته می گردد. این بنای تاریخی در واقع حاصل اشتباه مهندسان و معمارانی بوده که طرح آن را پی ریزی نموده اند و همین امر سبب شده این برج کج از آب در آید و پیش بینی می شود روز به روز به میزان این کجی افزوده می گردد . برج پیزا در قرن دوازدهم میلادی ساخته شده و برج ناقوس کلیسای جامع پیزا محسوب می گردد .

برخی کارشناسان دلیل کج بودن پیزا را به نرم بودن زمین آن نسبت می دهند و همچنین پایه های مناسبی نیز برای پی ریزی و ساخت آن ایجاد نگردیده  بود . گفتنی است در طول دهه به میزان این کجی افزوده شده و همین امر سبب شد  مهندسان اقداماتی برای ثابت نگه داشتن آن انجام دهند .

استون هنج در ویلت شایر بریتانیا باستان شناسان قدمت این بنای باستانی را تخمین نزده اند و آن را  متعلق به دوره پیش از تاریخ نسبت می دهند . استون هنج یکی از عجیب ترین جاذبه های دیدنی در این قاره است که در منطقه ای مابین سالزبوری و آمزبوری در ویلتشایر بریتانیا قرار دارد . استون هنج از چندین سازه سنگی  تشکیل شده که بطور عمودی و ایستاده بر روی زمین قرار دارند و هر کدام از آن ها در حدود بیست و پنج  تن وزن و سه متر ارتفاع دارند . که چگونگی آوردن آنها به این محل و قرار دادنشان بورت ثابت از شگفتیها و عجایب تاریخی است . برخی شواهد حاکی از آن است که این نماد فرهنگی اروپا مابین دو هزار و سه هزار سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده است .

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید