انتشار این مقاله


تغذیه و سرطان پستان: تولید غذا

از سموم دفع آفات در بسیاری از محصولات کشاورزی میوه ، سبزیجات و غلات استفاده می‌شود تا از حشرات ، علف‌های هرز ، قارچ‌ها ، بیماری‌ها ، موش‌ها و سایر حیوانات ، باکتری‌ها ، ویروس‌ها و کپک محافظت شود.

از سموم دفع آفات در بسیاری از محصولات کشاورزی میوه ، سبزیجات و غلات استفاده می‌شود تا از حشرات ، علف‌های هرز ، قارچ‌ها ، بیماری‌ها ، موش‌ها و سایر حیوانات ، باکتری‌ها ، ویروس‌ها و کپک محافظت شود. در ایالات متحده ، استفاده از سموم دفع آفات توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) ، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) و وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) بسیار جدی تنظیم می‌شود.

 سموم دفع آفات ، با حذف منابع بیماری ، به ایمنی مواد غذایی ایالات متحده کمک می‌کند. اما بسیاری از افراد سوال می‌کنند که وجود مواد شیمیایی آفت کش‌ها در بدن تا چه میزان امن و بی خطر است. آن‌ها نگران بقایای سموم دفع آفات موجود در بعضی از میوه‌ها و سبزیجات و خوراک دام هستند که ممکن است بعد ها وارد گوشت ، مرغ ، ماهی و لبنیات نیز بشوند. یک نگرانی واقعی که وجود دارد، این  است که این مواد شیمیایی ممکن است باعث مشکلات سلامتی از جمله افزایش احتمال خطر سرطان پستان شوند.


مقاله مرتبط: آیا می‌توان با خوردن غذای ارگانیک خطر سرطان را کاهش داد؟


 

تاکنون هیچ تحقیقی نشان نداده است که مقادیر بسیار اندک بقایای سموم دفع آفات موجود در محصولات ، خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش می‌دهد. فواید شناخته شده داشتن یک رژیم متعادل که سرشار از میوه ، سبزیجات و غلات سبوس دار است ، بسیار بیشتر از خطر نامشخص سموم  دفع آفات باقی مانده در این مواد غذایی است. اما این سؤال باقیمانده است: سالم‌ترین راه برای رشد و تهیه میوه ، سبزیجات ، گوشت ، مرغ و ماهی برای داشتن بیشترین ارزش غذایی و جلوگیری از خطرات آن چیست؟

برای کاهش قرار گرفتن در معرض سموم دفع آفات ، ممکن است بخواهید مواد غذایی یا لبنیات ارگانیک خریداری کنید. همچنین ممکن است بخواهید محصولات خود را با یک محلول یا اسپری شستشوی تجاری بشویید – این کار ممکن است به از بین بردن برخی از کثیفی‌ها و سموم دفع آفات کمک کند.


مقاله مرتبط: سرطان سینه در زنان: هر آنچه که لازم است بدانید


 

مشخص نیست که غذای تولید شده به صورت ارگانیک از غذاهای تولیدی معمولی ایمن‌تر یا مغذی‌تر باشد. USDA چنین ادعایی نمی کند.  تحقیقات بیشتری لازم است تا اثبات شود که آیا غذاهای ارگانیک  در مقایسه با غذاهایی که با روش‌های سنتی کشاورزی تولید می‌شوند ، سالم‌تر هستند و مواد مغذی بیشتری دارند یا خیر.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید