انتشار این مقاله


آشنایی با غذاهای باتومی و جذابیت های فرهنگی تور باتومی گرجستان

غذاهای سنتی و جذابیت های فرهنگی از شگفتی های تور باتومی است. در این بخش با زیبایی های فرهنگی منحصر بفرد تور باتومی و غذاهای رایج بومیان این منطقه که در بین گردشگران محبوبیت بالایی دارید، آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید. غذاهای گرجستانی بومی باتومی بسیار معتبر و اصیل هستند و از تنوع […]

غذاهای سنتی و جذابیت های فرهنگی از شگفتی های تور باتومی است. در این بخش با زیبایی های فرهنگی منحصر بفرد تور باتومی و غذاهای رایج بومیان این منطقه که در بین گردشگران محبوبیت بالایی دارید، آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

غذاهای گرجستانی بومی باتومی بسیار معتبر و اصیل هستند و از تنوع بسیار بالایی برخوردار می باشند. تصور غلط این است که اساس غذاهای گرجستانی گوشتی است. در حقیقت اینگونه نیست و اساس آشپزی ملی و بومی شهر باتومی غلات و لبنیات است. مردم محلی غذاهای روزمره بسیار خوبی از سبزیجات تهیه می کنند که به طرز فراوانی با چاشنی ها و سس های مختلف طعم دار می شوند. به جای نان، انواع کیک در اینجا پخته می شود و بعضی اوقات حتی فرنی غلیظی از ذرت تهیه می شود.

محبوب ترین غذاهای گرجی در سفر به شهر باتومی

غذاهای گوشتی همچنین مورد پسند افراد بسیاری  در آفر تور باتومی  است که محبوب ترین آنها کباب و کوفته گوشت گوسفندی است که “خینکالی” نامیده می شود. تمامی مسافران تور باتومی حتما باید “بوگلا” را امتحان كنند – سبزی كه با ادویه جات و ترشی جات و”باستورما” تهیه شده است و به آبگوشت پر گوشت با سیر اضافه شده است. یکی از محبوب ترین پیش غذاها سوپ فلفل “خارچو” است؛ این سوپ دلخواه افراد طرفدار غذاهای تند است. غذاهای به همراه مرغ در گرجستان در طیف گسترده ای توزیع می شوند و در شهر باتومی در انواع مختلفی آماده می شوند.

سبزیجات جزو ضروری میزهای غذای گرجستانی است. غذاهای تازه و همچنین سبزیجات ترش بسیار محبوب هستند. سبزیجات تازه معمولا با انواع سس ها سرو می شوند. هر خانواده باید دستور اصلی خود را برای سالاد تازه را به همراه داشته باشد.

سس های گرجستانی در کشورهای مختلف از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و ادویه جات که در بازارهای محلی عرضه می شوند یکی از محبوب ترین سوغات گردشگران است. بسیار اهمیت دارد که سس های واقعی گرجستانی و مخلوط های چاشنی فقط از مواد طبیعی تهیه شوند.

پنیرهای گرجستان سزاوار توجه ویژه ای هستند. اغلب از آنها به عنوان یک غذای مستقل استفاده می شود و در هنگام صبحانه جزء ضروری هستند. انواع متنوع پنیرها: “پنیر سلوگونی”، پنیر تازه با نعنا، پنیر بره، پنیر سرخ را شامل می شود و  امتحان سوپ های بیشمار پنیر در سفر به باتومی از جذابیت های سفر است. شیرینی های گرجستانی بسیار طرفدار دارند که در میان آنها شیرینی “کلیسله” حرف اول را می زند. این شیرینی دارای آجیل فراوانی است که در آب انگور غلیظی غلت داده شده است. همچنین از سایر شیرینی های خوشمزه می توان به حلوای خانگی گرجستان، آجیل عسلی، میوه آب نبات و پای شیرین اشاره نمود.

رزرو تور تفلیس را در سایت انجام دهید.

اماکن دیدنی، شهر قدیمی، معابد، تئاترها، موزه ها و کاخ ها از جذابیت های فرهنگی باتومی

شهر باتومی غنی از دیدنی های منحصر به فردی است که حتی مسافران با تجربه را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. کسانی که خواهان پیاده روی همزمان با بازدید از مکان های دیدنی هستند، مطمئنا عاشق بلوار دو کیلومتری منطقه ساحلی خواهند شد. بلوار که به سمبل تغییرناپذیر شهر تبدیل شده است، پر از مکان های دیدنی طبیعی است. اینجاست که می توانید قدیمی ترین درختان این شهر و بسیاری از گیاهان عجیب و غریب و جالب توجه و همچنین بناها و مناظر بومی را مشاهده کنید. تور خیلی ارزان استانبول را از سفر باتو بخواهید.

از جمله مکان های بسیار دلپذیر برای پیاده روی ، “میدان اروپا” یا ” square of Europe” است که با استخر مجهز به موسیقی و مجسمه ای از “Medea با پله طلایی” تزئین شده است. باتومی به داشتن معماری های بسیار شگفت آور مشهور است. درخشان ترین نمونه معماری عرب با الگوی خوشنویسی زیبا، “مسجد اورتا جاما” است. این مسجد سایت منحصر به فردی در معماری است که به طور معجزه آسایی تا به امروز زنده مانده است.

کلیساهای ارتدکس و کاتولیکی بسیاری در باتومی وجود دارند که زیبا بوده و نمونه های باشکوهی از سبک های مختلف معماری به شمار می آیند. قابل توجه ترین این کلیساها، “کلیسای جامع” ، “کلیسای مقدس نیکلاس” و “معبد ناجی مقدس ارمنی” است که نام آنها حتی توسط ساکنان بومی دشوار است.

حتما به ویرانه های “قلعه گونیو” که در اطراف باتومی قرار دارد، سر بزنید. این قلعه باستانی زمانی ارگ قدرتمند امپراتوری روم بود و پس از آن تحت حکومت بیزانس قرار گرفت. این شهر در دوران باستان در نزدیک قلعه پایه گذاری شد. تا امروز دیوارهای قلعه و ۱۹ برج آن کاملا حفظ شده است. طبق یکی از افسانه های قدیمی، مسیح مقدس در این قلعه دفن شده است.

پراهمیت ترین موزه های تاریخی شهر باتومی

یکی از پرطرفدارترین سرگرمی برای بازدید کنندگان شهر در ساعات اولیه صبح قدم زدن در منطقه تاریخی است. البته در طول روزهای گرم، بسیاری از افراد ترجیح می دهند در میان سالن های جالب موزه های محلی قدم بزنند. مجموعه های “موزه باستان شناسی باتومی” بسیار جالب هستند که در آن اشیاء روزمره و جواهرات به نمایش گذاشته می شود. تمامی این آثار باستانی در طی کاوش های باستان شناسی در جنوب گرجستان پیدا شده است. آنها متعلق به دوره های مختلف تاریخی هستند، بنابراین بازرسی از نمایشگاه ها حتی برای کسانی که به تاریخ علاقه زیادی ندارند جالب خواهد بود.

“موزه استالین” که دارایی های باستانی در آن نگهداری می شود، بسیار جالب است. در این موزه تختخوابی وجود دارد که استالین در جوانی خود بر روی آن می خوابید و حتی تعدادی از حوله های او را نیز می توانید مشاهده کنید. موزه نوبل مطالعه دقیق تری درباره یکی از موثرترین دوره های تاریخ شهر را به بازدید کنندگان ارائه می دهد، زمانی که روچیلد و نوبل سرمایه های زیادی را برای توسعه باتومی صرف کردند. در “موزه هنر آجارا” شاهکارهای با ارزش استادان روسی و اروپایی سده های ۱۹ و ۲۰ از جمله نقاشی های پیروسمانی جمع آوری شده است.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید