انتشار این مقاله


تشخیص روغن خراطین اصل

امروزه خرید روغن خراطین در بازار به جایگاه خوبی رسیده و افراد بسیاری به دنبال خرید آن هستند.

با توجه به خواص اعجاب انگیزی که روغن خراطین برای بدن انسان دارد، امروزه خرید این روغن در بازار به جایگاه خوبی رسیده و افراد بسیاری به دنبال خرید روغن خراطین اصل هستند. از طرفی افرادی سودجو این روغن را با مواد تقلبی بسیاری تولید نموده و روانه بازار می کنند.

با این وجود ترس از خرید روغن خراطین تقلبی و عواقب خطرناک و جبران نشدنی استعمال این روغن همیشه وجود دارد. بنابراین ما در این مقاله سعی داریم موارد تشخیص روغن خراطین اصل و تقلبی را بیان کنیم تا با شناخت بهتر این روغن، بتوانید نمونه های اصل این محصول را تهیه نموده و به نتیجه مطلوب برسید.

تشخیص روغن خراطین اصل از نمونه تقلبی آن

تشخیص روغن خراطین اصل و تقلبی توسط آزمایشگاه به راحتی امکانپذیر است؛ اما افراد عادی برای تشخیص نمونه اصلی این روغن می توانند از مشخصات ظاهری آن کمک بگیرند. از طرفی نباید فریب بسته بندی های آنچنانی را بخورید و هزینه های بالایی را برای این روغن بپردازید؛ چرا که غالبا بسته بندی های آنچنانی می تواند ابزاری برای فروش محصولات بی کیفیت و تقلبی به مشتریان باشد.

در این میان رنگ روغن خراطین، بوی آن، غلظت روغن و بسیاری موارد دیگر می تواند برای خرید نمونه اصل این روغن کمک کننده باشد. 

رنگ روغن خراطین اصل چگونه است؟

روغن خراطین معمولا به صورت طبیعی و صنعتی تولید می شود که برای تولید آن از روغن های زیتون، بادام تلخ و شیرین و همچنین روغن کنجد به عنوان روغن پایه استفاده می شود. بنابراین نوع روغن پایه بکار رفته در این محصول تاثیر بسیاری در رنگش دارد. به طور مثال روغن خراطین تولید شده با روغن پایه زیتون که در اغلب روغن های خراطین بکار می رود؛ رنگ تیره ای دارد و به قهوه ای سوخته نزدیک است. این درحالی است که روغن خراطین تولید شده با روغن کنجد بسیار روشن و کمرنگ می باشد.

هر چند که رنگ نمی تواند به تنهایی نشان دهنده روغن خراطین اصل باشد چرا که امروزه افراد متقلب این روغن را با استفاده از روغن های پایه رنگی درست می کنند؛ اما روغن های تیره معمولا اصل هستند و نشان دهنده تهیه روغن خراطین از کرم ایزینفتیدا خواهد بود. در این مورد نیز لازم است بدانید روغن های بی رنگ، شرابی و کم رنگ تقلبی هستند.

روغن اصل خراطین چه بویی دارد؟

دومین مشخصه برای تشخیص روغن خراطین اصل از نوع تقلبی آن، بوی روغن می باشد. لازم است بدانید روغنی که بو ندارد و به عنوان روغن خراطین به شما فروخته می شود، بدون شک تقلبی است. چرا که روغن خراطین اصل بوی گرم و کمی تند دارد که قابل تحمل است و پس از استعمال روی پوست بوی آن از بین می رود و می توانید با استفاده از هل یا دارچین بوی این روغن را معطر کنید.

هر چند که امروزه تولید کننده های روغن خراطین اصل، سعی می کنند با کمک دستگاه ها یپیشرفته این محصول را با بوی کمتری تولید کنند که در این صورت از روغن پایه زیتون استفاده می کنند؛ اما روغن های بدون بو ۱۰۰ درصد تقلبی هستند.

میزان غلظت روغن خراطین نوع اصل

اگر برای خرید روغن خراطین محصولی به شما پیشنهاد شد که غلظت آن مانند آب بود، این محصول را خریداری نکنید چرا که غالبا در این نوع روغن ها کورتون وجود دارد و به جای روغن خراطین اصل در بازار به فروش می روند. این در حالی است که روغن خراطین اصیل کمی از آب غلیظ تر و کمی از روغن های معمولی رقیق تر است. از طرفی روغن های خراطین اصل دارای تکه های ریز کرم ایزینیا فتیدا هستند که این مورد می تواند عامل بسیار خوبی برای نمونه های اصل این محصول باشد.

اثر گذاری روغن خراطین تقلبی

در صورت استعمال روغن خراطین اصل باید محل مورد نظر گزگز کرده و گرم شود در غیر این صورت روغن مصرفی شما تقلبی و فیک خواهد بود. علاوه بر این موضوع، لازم است بدانید روغن اصل به صورت فوری موجب افزایش حجم و یا تاثیرات آنی نمی شود بنابراین اگر در مدت زمان کوتاهی این آثار را در بدن خود دیدید، بدون شک از روغن تقلبی استفاده کرده اید که حاوی کورتون بوده و تاثیراتی آنی را بر جای گذاشته است.

قیمت روغن خراطین

قیمت این روغن یکی دیگر از فاکتورهایی است که می تواند نشان دهنده اصل یا تقلبی بودن آن باشد. به طوری که روغن تقلبی دارای قیمت پایینی است و حتی در برخی موارد با حجم های بالا به فروش می رسد. اما با وجود اینکه پودر خراطین یک محصول وارداتی است و قیمت بالایی دارد، پس قطعا روغن به دست آمده از این محصول نیز نمی تواند در حجم های بالا و با قیمت های پایین به فروش برسند.

بنابراین برای تشخیص روغن خراطین اصل لازم است بدانید معمولا روغن اصل در بطری های حجم ۶۰ میلی به فروش می رسد و قیمت آن چیزی بیشتر از ۹۰ هزار تومان خواهد بود.

خرید روغن خراطین اصل

انتخاب فروشگاه معتبر یکی از مهم ترین موارد برای خرید روغن خراطین نوع اصل می باشد. چرا که امروزه مراکز بسیاری این روغن را عرضه می کنند و تشخیص نوع اصل و بدل آن امری بسیار سخت است. چرا که در صورت خرید روغن خراطین تقلبی، علاو بر صرف هزینه و ضرر مالی امکان ایجاد آسیب و عوارض جسمی نیز وجود دارد که برخی موارد حتی این آسیب ها می تواند غیر قابل جبران باشد.

 به همین دلیل بهتر از قبل از هر اقدامی برای خرید نمونه اصل این روغن درباره فروشگاه مورد نظرتان پرس و جو کنید و فروشگاهی را انتخاب کنید که مورد تایید افراد بسیاری باشد و محصولات اصل و درجه ۱ را به شما عرضه کند. از این رو فروشگاه آنلاین محلول از جمله مراکزی است که این روغن معجزه آسا را باکیفیت تضمینی و در طی ۷۲ ساعت به شما عرضه می کند. همچنین خوب است بدانید روغن ترکیبی خراطین و زالو یکی از بی نظیرترین محصولات عطاری آنلاین محلول است که به کمک مقداری گیاه تقویت کننده نیز تهیه شده و توانسته رضایت بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند و تاثیرات فوق العاده ای را برای آن ها داشته باشد.

علاوه بر تهیه محصول اصل و باکیفیت از این فروشگاه، شما امکان مشاوره رایگان با مشاوران عطاری آنلاین محلول را نیز دارید و حتی می توانید روغن مورد نظر خود را پس از تحویل در درب منزل پرداخت کنید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید