انتشار این مقاله


چربی پوست به محافظت علیه عفونتها کمک میکند!

طبق تحقیقی جدید، سلولهای چربی که زیر پوست یک فرد میباشد شاید اولین پاسخ دهندگان به باکتریهای مهاجم باشند، که برای رسیدن گلبولهای سفید به محل زخم زمان میخرند. یافته های جدید اظهار دارند که کار مبارزه با عفونتها فقط وظیفه سیستم ایمنی نیست.علاوه برآن، سلولهای چربی شاید با تولید ترکیبات ضد میکروبی به مبارزه […]

طبق تحقیقی جدید، سلولهای چربی که زیر پوست یک فرد میباشد شاید اولین پاسخ دهندگان به باکتریهای مهاجم باشند، که برای رسیدن گلبولهای سفید به محل زخم زمان میخرند.

یافته های جدید اظهار دارند که کار مبارزه با عفونتها فقط وظیفه سیستم ایمنی نیست.علاوه برآن، سلولهای چربی شاید با تولید ترکیبات ضد میکروبی به مبارزه با عفونتها بپردازد، آزمایشهایی که روی موشها و انسان انجام شد این نتایج را نشان داد.

دکتر ریچارد گالو میگوید: این کاملا غیرمنتظره بود.هنوز به این موضوع پی برده نشده بود که سلولهای چربی میتوانند آنتی بیوتیک تولید کنند، چه برسد به اینکه آنها تقریبا برابر با سیستم ایمنی تولید بکنند.

در این تحقیق، پژوهشگران موشها را در معرض باکتری استافیلو کوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA)، نوعی استاف باکتریایی که روی پوست انسان یافت میشود و در برابر آنتی بیوتیکهای متعددی مقاوم است.MRSA  میتواند عفونتهای صعب العلاج یا حتی کشنده ایجاد کند.

وقتی پوست بریده میشود و در معرض پاتوژنها قرار میگیرد، سیستم ایمنی گلبولهای سفید اختصاص یافته ای، مثل نوتروفیلها، برای کشتن باکتریهایی که وارد پوست میشوند به محل زخم ارسال میکند. اما برای این سلولها زمانبر است که به محل آسیب برسند.

در آزمایشی که بر روی موشها انجام گرفت، محققان فهمیدند لایه چربی که در زیر پوست محل عفونت وجود دارد زخیم میشود، و اینکه این سلولهای چربی ترکیبی آنتی بیوتیکی بنام cathelicidin تولید میکنند. طبق این یافته ها نتیجه میگیریم که این سلولهای چربی میتوانند مستقیما استاف باکریایی را حس کنند و متعاقبا پاسخ دهند.

علاوه بر آن، طبق این تحقیق، موشهایی که سلولهای چربی زیر پوست خود نداشتند از عفونتهای MRSA متعددتر و شدیدتر رنج میبردند

طبق گفته محققان، با این حال، این یافته ها به این معنی نیستند که داشتن چربی زیاد در بدن محافظت بهتری علیه عفونتها را به همراه دارد.در حقیقت، چاقی یا مقاومت به انسولین میتواند در اثر سلولهای چربی باشد که آنگونه که باید؛ پاسخ نمیدهند، و شاید در واقع قدرت دفاعی فرد را علیه عفونتها کاهش دهد.این میتواند نتایج تحقیقات قبلی را که نشان داد افراد چاق در خطر بیشتری برای ابتلا به عفونتهای پوستی میباشند، توضیح دهد.

 

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید