انتشار این مقاله


لیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟

در این مقاله در مورد لیفتینگ بازو یا به عبارت دیگر براکیوپلاستی خواهیم پرداخت.

لیفت بازو

لیفت بازو نوعی جراحی زیبایی که برای بهبود وضعیت ظاهری قسمت تحتانی بازوها انجام می پذیرد.
در حین لیفت بازو – که به براکیوپلاستی معروف است – پوست و چربی اضافی بین زیر بغل و آرنج برداشته می شود. پوست باقی مانده تجدید می گردند و ظاهری پر رنگ تر ایجاد می کند.

چگونه اتفاق می افتد؟

هرچه سن افزایش می یابد، پوست روی بازوها تغییر می کند –شل شدن و نحلیل رفتن– همچنین کاهش قابل توجه وزن می تواند باعث شود که قسمت زیرین بازوها تحلیل گردد.
در حالی که ورزش می تواند باعث تقویت و بهبود شکل و حالت عضلات در بازو شود، اما نمی تواند پوستی که خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است اصلاح نماید.
اگر قسمت زیرین بازوهایتان آویزان شده است، ممکن است لیفت بازو را انتخاب کنید چرا که این روش باعث بهبودی شکل و شمایل بدن شما می شود.

خطرات

براکیوپلاستی خطرات جدی همانند موارد زیر را دارد:
جای زخم بریدگی در براکیوپلاستی دائمی است؛ اما به طور معمول در مناطقی قرار می گیرند که به راحتی قابل مشاهده نیستند. به ندرت، برش ها می توانند باعث ایجاد زخم های قرمز و قرمز شوند. تزریق یک داروی کورتیکواستروئیدی یا سایر روشهای درمانی ممکن است برای بهبود ظاهر زخم ها استفاده گردد.

عدم تقارن در شکل بازوها. این حالت ممکن است در نتیجه تغییرات در روند بهبودی اتفاق بیفتد. همچنین، در حالی که جراح سعی خواهد کرد تا بازوهای شما تا حد ممکن متقارن به نظر برساند؛ اما تقارن کامل ممکن نیست.

تغییر در احساس پوستی. در حین بلند کردن بازو، تغییر بافت بازو می تواند بر روی اعصاب حسی سطحی تأثیر بگذارد. به احتمال زیاد بی حسی موقت  را احساس خواهید کرد.

مشکلات بخیه. بخیه های مورد استفاده برای تضمین شکل جدید بازو ممکن است تا سطح پوست کار کرده و نیاز به خارج شدن داشته باشد. این می تواند باعث التهاب پوست آسیب دیده شود. در نتیجه، ممکن است شما نیاز به جراحی اضافی داشته باشید.
مانند هر نوع جراحی دیگر، لیفتینگ بازو خطر خونریزی، عفونت و واکنش منفی به بیهوشی را در پی دارد.

عمل لیفت بازو برای همه مناسب نیست . اگر پزشک ممکن است در برابر موارد زیر از عمل اجتناب ورزد:

افرادی که طور قابل توجهی اضافه وزن دارند.
افرادی که نغییرات مکرر در وزن خود داشته باشند.
داشتن وضعیت پزشکی که در روند بهبود زخم ها اختلال ایجاد کند.
افرادی که سیگاری هستند.

آمادگی برای جراحی

در ابتدا با جراح پلاستیک در مورد لیفتینگ صحبت خواهید کرد. در اولین ملاقات، جراح پلاستیک به احتمال زیاد موارد زیر را بررسی می کند:

تاریخچه پزشکی شما را بررسی خواهد کرد. آماده پاسخگویی به سوالات در مورد شرایط پزشکی فعلی و گذشته باشید. درمورد هر دارویی که اخیراً مصرف کرده اید؛ از جمله داروهای بدون نسخه و مکمل های گیاهی و همچنین جراحی هایی که انجام داده اید کاملا مطلع سازید.

یک معاینه بدنی انجام می دهید. برای تعیین گزینه های درمانی شما، پزشک قسمت زیرین بازوها را معاینه می کند. پزشک همچنین از سوابق پزشکی شما جهن تشکیل پرونده عکس خواهد گرفت.
درباره انتظارات خود صحبت کنید. توضیح دهید که چرا می خواهید عمل لیفتینگ بازو انجام دهید و آنچه که از نظر ظاهری بعد از عمل آرزو می کنید چیست. اطمینان حاصل کنید که مزایا و خطرات از جمله جای زخم را درک کرده اید.

اگر از دخانیات استفاده می کنید، از استعمال آن اجتناب ورزید. سیگار کشیدن باعث کاهش جریان خون در پوست می شود و می تواند روند بهبودی را کندتر کند. اگر سیگار می کشید، پزشک به شما توصیه می کند قبل از عمل و در حین بهبود، سیگار نکشید. اگر هنوز سیگار می کشید برخی پزشکان عمل جراحی را انجام نمی دهند؛ زیرا خطر عوارض بیشتر است.

آنچه انتظار دارید…..

براکیوپلاستی بازو را می توان در بیمارستان یا یک مرکز جراحی به صورت سرپایی انجام داد.
گاهی اوقات این عمل با آرام بخش و بی حسی موضعی انجام می شود، که تنها بخشی از بدن شما را بی حس می کند. در موارد دیگر، بیهوشی عمومی – که شما را بیهوش می کند – توصیه می شود.

قبل از عمل

از داروهای خاص خودداری کنید. به احتمال زیاد باید از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی که می تواند خونریزی را افزایش دهد اجتناب ورزید.
در طول بهبودی برای کمک از کسی بخواهید که همراهتان باشد. بعد از عمل شما را به خانه ببرد و با شروع  بازه ی بهبودی در کنار شما بماند.

در طول عمل

جراح پلاستیک شما برش هایی را در قسمت تحتانی بازوهای شما ایجاد می کند. طول و نحوه ی برش بستگی به میزان برداشتن پوست دارد.
جراح پلاستیک پس از ایجاد برش، بافت های زیرین شما را محکم می کند و آن ها را با بخیه ایمن می کند. او همچنین ممکن است از یک روش مکش برای از بین بردن چربی (لیپوساکشن) استفاده کند.
سپس پوست شما روی قسمت های جدید پوشیده می شود و پوست اضافی برداشته می شود. برای بستن برش ها از بخیه یا نوار جراحی استفاده می شود.

بعد از عمل

بعد از لیفت بازو، محل بریدگی پوست شما با باندهایی پوشانیده می شود. بازوهای شما به صورت لاستیکی در باندهای الاستیک پیچیده خواهد شد تا میزان تورم به حداقل برسد. ممکن است لوله‌های کوچک قرار گیرد تا خون یا مایعات اضافی تخلیه شود.
احتمالاً طی یک یا دو روز بعد از بلند کردن بازوی، شخصی را از تیم جراحی پلاستیک خود خواهید دید. او ممکن است باند و لوله شما را بردارد. برخی از جراحان پلاستیک ممکن است شما را مجبور به  استفاده از آستین فشرده سازی برای چند هفته کنند تا تورم از بین رود.

در چند روز اول بعد از براکیوپلاستی:
به مدت سه تا چهار هفته از بلند کردن بازوها بالاتر از سطح شانه خودداری کنید.
از فعالیت های بدنی و ورزشی با بازوهای خود که ممکن است بریدگی ها برای چهار تا هشت هفته پس از عمل  باقی بمانند، خودداری کنید.
در صورت لزوم داروهای ضد درد مصرف کنید و از آنتی بیوتیک های موضعی یا خوراکی استفاده کنید که برای جلوگیری از عفونت زخم استفاده می شود.
در مورد چه موقع – یا اگر – بخیه های شما برداشته شود با پزشک خود مشورت کنید. بعضی از بخیه ها به تنهایی حل می شوند. سایر افراد باید در هفته های بعد از عمل به مطب پزشک مراجعه کنند.\

پس از لیفت بازو ، در صورت رخداد موارد زیر فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:
تنگی نفس
درد قفسه سینه
ضربان قلب نامنظم
قرمزی پوست و تب

نتایج
با برداشتن پوست شل، لیفتینگ بازو می تواند ظاهری پر رنگ تر به بازوهای فوقانی شما بخشد.

به یاد داشته باشید، با افزایش سن، پوست شما به طور طبیعی استحکام خود را از دست می دهد و ممکن است برخی از افتادگی ها اتفاق افتد. داشتن وزن متناسب و پایدار می تواند به شما در حفظ این نتایج کمک کند.

سنا محمد علیزاده رامی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید