انتشار این مقاله


آیا خوردن آب گرم ناشتا برای لاغری موثر است؟

احتمالا شما هم در مورد خوردن آب گرم ناشتا برای لاغری چیزهای شنیده باشید و در این زمینه کنجکاو شده باشید

احتمالا شما هم در مورد خوردن آب گرم ناشتا برای لاغری چیزهای شنیده باشید و در این زمینه کنجکاو شده باشید که آیا واقعا انجام این کار موثر است یا دروغی بیش نیست. در این مقاله علاوه بر پاسخ به این سوال، به شما بهترین روش های لاغری را نیز معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید آب گرم بسیار رایج است و هر روز در خانه خود از آن استفاده می کنید. به همین دلیل باورش سخت است که بتواند شما را لاغر کند، اینطور نیست؟ در ادامه بخوانید تا بدانید که آب گرم چگونه می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند!

خوردن آب گرم ناشتا برای لاغری چگونه عمل می کند؟

آب گرم یک عامل آبرسان طبیعی است

یکی از طبیعی ترین راه های مرطوب نگه داشتن بدن، مصرف کافی آب به هر شکلی، سرد یا گرم است. هر سلول بدن ما برای جذب مواد مغذی و خارج کردن مواد زاید به آب نیاز دارد. باید حداقل هشت لیوان آب در روز بنوشید تا آنها را دفع کنید. هیدراتاسیون به کلیه ها کمک می کند تا مواد زائد و سموم بدن را از بدن خارج کنند و بستر مناسبی را برای انجام کلیه فرآیندهای بیوشیمیایی و متابولیکی در بدن ما فراهم می کند.

آب برای بقا بسیار مهم است. پزشکان، متخصصان تغذیه و متخصصان بهداشت توصیه می کنند حداقل روزانه ۷-۸ لیوان آب بنوشید. در حالی که برخی از افراد آب سرد را ترجیح می دهند، بسیاری از متخصصان تغذیه وجود دارند که نوشیدن آب گرم را توصیه می کنند.

اعتقاد بر این است که آب گرم برای بدن مفید است زیرا فواید سلامتی زیادی دارد. شاید این نکته جالب باشد که همانقدر که نوشیدن آب می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند، به افرادی که از برنامه بدنسازی حجمی استفاده می کنند هم برای رشد عضلات کمک می کند.

آب گرم پاک کننده و تصفیه کننده طبیعی است

نوشیدن آب گرم به پاکسازی مؤثر بدن کمک می کند. می توان با نوشیدن یک لیوان آب گرم دو بار در روز مشکل هضم ضعیف را به راحتی درمان کرد. نوشیدن یک لیوان آب گرم در اوایل صبح کمک می کند تا سموم بدن از بدن خارج شود و سیستم را پاکسازی کند. نوشیدن یک لیوان آب گرم هر روز صبح بر روی معده خالی به حرکات مناسب روده کمک می کند و یبوست را درمان می کند. آب گرم یا گرم در تجزیه ذرات غذا سهولت دارد و آنها را به سرعت از طریق روده ها عبور می دهد.

نوشیدن آب گرم راهی طبیعی برای لاغری است

آب گرم رسوبات چربی بدن را از بین می برد و به کاهش وزن کمک می کند. بدن خوبی هیدراته به کار سریع عضلات و اندام ها کمک می کند. این باعث افزایش فعالیت متابولیک می شو ، بنابراین اجازه می دهد کالری ها سریعتر بسوزند. یک انسان عادی، به طور مرتب، باید ۱۵ دقیقه قبل از هر وعده غذایی آب گرم مصرف کند تا به کاهش اشتها کمک کند. بنابراین، می توان از پرخوری جلوگیری کرد و میزان کالری نیز تقریباً ۱۳٪ کاهش می یابد. کارشناسان معتقدند که مصرف آب گرم ناشتا برای لاغری احتمال مصرف کالری کمتر در روز را بیشتر می کند. نوشیدن آب گرم صبح نیز باعث کاهش هوس، بدن ما را هیدراته می کند و باعث می شود معده مان نسبت به آب سرد احساس پر شود. اگر قبل از غذا آب گرم بنوشید، زودتر احساس می کنید و به همین دلیل در نتیجه کمتر غذا می خورید.

البته همه ما می دانیم که آب گرم فقط می تواند مقداری در راه لاغری به ما کمک کند و باید به رژیم غذایی مناسب و همچنین تمرینات ورزشی مناسبی مانند برنامه بدنسازی لاغری توجه ویژه ای داشته باشیم.

بیشتر ما با سردرگمی بین تشنگی و گرسنگی اشتباه مشترک می کنیم. این سردرگمی منجر به یک رژیم نامناسب می شود. در بیشتر مواقع احساس تشنگی می کنیم، چیزی را نمی خوریم که بخوریم. در طی چنین سردرگمی ، نوشیدن یک لیوان آب گرم توصیه می شود. اگر عطش فروکش کرد ، خود را برنده در نظر بگیرید زیرا با موفقیت از کالری های غیر ضروری خودداری کرده اید! بنابراین توصیه می شود یک بطری آب گرم را همیشه همراه خود نگه دارید تا از چنین سردرگمی خودداری کنید. آیورودا و معالجه درمانی باستانی نیز نوشیدن آب گرم صبحگاهی را روی معده خالی توصیه می کنند. طبق درمان های آیرودزیک، اضافه کردن آهک و عسل به آب گرم به بهبود هضم غذا کمک می کند و باعث ایجاد پوست سالم و درخشان می شود. بنابراین می توانید از مزایای متعدد آب گرم بهره مند شوید.

هدف از داشتن آب گرم یا گرم این است که بدن ما به راحتی با دمای بدن ما سازگار شود ، در نتیجه متابولیسم را افزایش داده و باعث کاهش وزن می شود. به همین دلیل توصیه می شود در طول روز آب گرم مصرف کنید تا کالری بسوزانید و از این طریق به خودمان کمک کنیم که وزن کم کنیم.

در صورت اتفاق افتادن فردی که تمایل به مصرف آب گرم با طعم های اضافی دارد ، باید یک چیز را به خاطر بسپارید. نوشیدن یک فنجان چای داغ یا قهوه جایگزین نوشیدن آب گرم نیست. کاهش وزن فقط در صورتی امکان پذیر است که آب گرم و صاف و بدون هیچ گونه طعم مصنوعی داشته باشیم. بدون شک سودا ، قهوه و چای شما را آزاردهنده نگه می دارند اما برای کمک به کاهش وزن ایده آل نیستند.

لازم است که باز هم به این نکته اشاره کنیم که نوشیدن آب گرم ناشتا برای لاغری کفایت نمی کند و بهتر است به همراه آن از یک برنامه بدنسازی مناسب مانند این نیز استفاده نمایید.

آب گرم یک طعم دهنده است

ما قبول داریم که نوشیدن روز آب گرم و گرم در داخل و خارج می تواند خسته کننده باشد. از این گذشته ، چقدر آب گرم می تواند مصرف کند؟ جوانه های طعم دار شما ممکن است از آب گرم معمولی خوششان نیاید ، شما را به اضافه کردن طعم دهنده ها ، کافئین یا شکر ترغیب می کند. در اینجا روش هایی وجود دارد که به طور طبیعی آب گرم شما را عطر و طعم می دهد تا بدون آسیب به بدن شما خسته کننده به نظر برسد و مزه خوبی داشته باشد.

می توانید چند قطره لیمو را در آب گرم اضافه کنید تا طعم آن خوب شود. علف لیمو یکی دیگر از روشهای خوب اضافه کردن طعم به لیوان آب گرم شما است. آیورودا معتقد است که عسل و لیموترش را در آب گرم اضافه می کنیم. این نه تنها به هضم غذا کمک می کند بلکه باعث افزایش حجم و طعم و مزه می شود. همچنین می توانید بعضی از گیاهان مانند برگ نعنا ، زنجبیل یا برگهای لاله را اضافه کنید. اضافه کردن چند تکه میوه تازه بریده شده نیز باعث تقویت طعم می شود. افراد علاقه مند به چای گیاهی می توانند آن را بدون اضافه کردن شکر مصرف کنند.

آیا می دانید که نوشیدن آب گرم باعث کاهش وزن می شود؟ بنابراین ، دفعه بعد که احساس برخورد تنبل می کنید ، می توانید کمی آب آشامیدنی را گرم کنید و هر چند وقت یک بار آن را مصرف کنید. نوشیدن آب گرم برای کاهش وزن یکی از ارزانترین راهها برای تحقق بخشیدن به رویای شما است. نه تنها این ، مصرف منظم آب گرم مزایای سلامتی دیگری نیز دارد! به یاد داشته باشید که داروهای درمانی بسیاری از بیماری های وحشتناک جهان دقیقاً در خانه های ما مستقر هستند. تمام کاری که ما باید انجام دهیم این است که به حضور آنها پی ببریم و از آنها بهره ببریم!

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید