انتشار این مقاله


برای ورم پا به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

ورم پا میتواند علل بسیار مختلف و گاها بسیار خطرناک و تهدید کننده حیات داشته باشد

از دیرباز طبیبان و پزشکان اعتقاد داشتند که پا ، آینه کل بدن است و این تفکر روز به روز با پیشرفت علم پزشکی مستحکمتر شده است بطوریکه جزو لاینفک هر معاینه پزشکی نگاه و معاینه دقیق پاهای بیمار است. ورم پا میتواند علل بسیار مختلف و گاها بسیار خطرناک و تهدید کننده حیات داشته باشد که همین امر اهمیت اینکه به واقع برای ورم پا به چه پزشکی مراجعه کنیم را دو چندان میکند. در این نوشتار که توسط فوق تخصص ارتوپد در تهران نگارش شده است به این سوال پاسخ خواهیم داد و راهکارهای درمانی را با هم مرور خواهیم کرد.

ورم پا به دو دسته عمده تقسیم میشود که شامل ورم یکطرفه و ورم دوطرفه میباشد. بطور کلی ورمهای یکطرفه نشانه بیماری در خود پا و ورمهای دوطرفه نشاندهنده بیماریهای کل بدن می باشند. برای مثال لخته شدن خون یکی از علل بسیار مهم ورم دردناک یکطرفه پا می باشد که در صورت عدم درمان میتواند با آمبولی لخته باعث عوارض خطرناک و گاها مرگ بیمار شود. مشکلات قلبی و کلیوی از مهمترین علل ورم پا به صورت دو طرفه میباشند.

بیمارانی که به دیابت مبتلا هستند بدلیل اینکه عروق و اعصاب پاها دچار آسیب میشوند مستعد ورم پا هستند که گاهی میتواند عفونی شده و همراه با قرمزی و درد باشد.

انسداد عروق لنفاوی یکی دیگر از علل ورم یکطرفه پاها میباشد که میتواند نشانه سرطان مخفی داخل حفره شکمی باشد اگرچه اغلب به علل ناشناخته رخ میدهد.

آرتروز و ساییدگی های مفاصل زانو و مچ پا یکی از شایعترین علل ورم پا است که فوق تخصص ارتوپدی در یک روز کاری با آن مواجه خواهد بود

سرطانهای استخوان و عضله میتواند از علل ناشایع ورم پاها باشد که نیازمند تبحر و دقت بهترین دکتر برای ورم پا است تا تشخیص و درمان به موقع انجام شود.

برای شما که خود یا عزیزانتان از ورم پا رنج میبرند و مراجعات مکرر بی ثمر بوده اند و بدنبال پاسخی برای این سوال که برای ورم پا به چه پزشکی مراجعه کنیم  هستید،  مراجعه به کلینیک ارتوپدی و ویزیت توسط فوق تخصص ارتوپد در تهران حلال مشکلاتتان باشد.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید