انتشار این مقاله


ترفندهای خرید و نگهداری از دستگاه تصفیه آب خانگی

از عوامل موثر در سلامتی کامل بدن نوشیدن آب سالم و عاری از آلاینده است. توجه به آب آشامیدنی سالم از جمله موضوعاتی است که اهمیت زیادی دارد و می توان ساعت ها به آن پرداخت. این موضوع با توجه به بیماری های ناشی از نوشیدن آب با سطح کیفی پایین، از اساسی ترین دغدغه […]

از عوامل موثر در سلامتی کامل بدن نوشیدن آب سالم و عاری از آلاینده است. توجه به آب آشامیدنی سالم از جمله موضوعاتی است که اهمیت زیادی دارد و می توان ساعت ها به آن پرداخت. این موضوع با توجه به بیماری های ناشی از نوشیدن آب با سطح کیفی پایین، از اساسی ترین دغدغه های همه ماست. در ادامه این مقاله از وب سایت آبین همراه ما باشید.

آب آشامیدنی مورد استفاده در اکثر نقاط جهان دارای آلاینده هایی است که گاهی باعث ابتلا به بیماری های بسیار خطرناک شده و این موضوع در طی سال ها افراد زیادی را درگیر پیدا کردن راه حل و درمان بیماری کرده است. اما بهترین راهکار برای درگیر نشدن با بیماری ها و معضلاتی که ناشی از نوشیدن آب با سطح کیفی پایین می باشد چیست؟ همه ما می دانیم که بهترین راهکار حذف آلاینده ها و در واقع تصفیه آب در این مورد است، اما به نظر شما تصفیه آلاینده های آب با حجم بالا و در تصفیه خانه ها روش مناسبی برای پرداختن به این مسئله است؟ قطعا بعد از فکر کردن راجب این مسئله به این نتیجه می رسید که حذف تمام آلاینده ها در آب با مقیاس بالا روش درست و مطمئنی نمی باشد، در کنار این کاهش سختی آب و البته حذف برخی عوامل خطرناک مثل نیترات به صورت صنعتی ممکن نیست.

از مطالب گفته شده میتوان نتیجه گرفت که تصفیه آب، نیازمند اصلی اساسی تر است؛ استفاده از دستگاهی که علاوه بر از بین بردن آلاینده های موجود در آب قابلیت تنظیم سختی آن را در محدوده استاندارد داشته باشد. در نهایت و با پیشرفت صنعت این دستگاه که آب را به صورت  جزئی و دقیق پالایش می کند با عنوان دستگاه تصفیه آب خانگی تولید شد و در حال حاضر بهترین روش برای داشتن آب بدون آلاینده استفاده از این دستگاه با عملکرد دقیق در زمینه فیلتراسیون است.

بیشتر: خرید فیلتر ممبران از فروشگاه آبین

پارامترهای مهم برای انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی

همه ما می دانیم که امروزه، به دلیل تنوع بالای دستگاه های تصفیه کننده آب و ورود عده ای که در عرصه رقابت برای فروش بیشتر از قطعات بی کیفیت در ساخت دستگاه استفاده می کنند؛ خرید دستگاه ارجینال با قطعات اصل و کیفیت مطلوب، چالش بزرگی است که بعد از تمایل برای خرید دستگاه، با آن روبرو می شوید. در ادامه به بررسی ترفندهایی برای داشتن مطمئن ترین انتخاب در دستگاه های تصفیه آب خانگی می پردازیم:

خرید دستگاه متناسب با نیاز

 دستگاه های تصفیه آب تنوع بالایی با انواع فیلترها، توان و ظرفیت های متفاوت دارند؛ توجه به ویژگی هایی که وجود آن در دستگاه برای شما مهم است از بهترین روش ها برای داشتن خرید مطمئن است. به این صورت که با توجه به نوع و میزان آلاینده های موجود در آب منطقه ای که زندگی می کنید و البته توانایی های متفاوت فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی، محصولی را انتخاب کرده که این آلاینده ها را از آب حذف کند. دستگاه های تصفیه آب با روش اسمز معکوس معمولا دارای فیلتراسیون شش مرحله ای هستند و اگر کیفیت های لازم را داشته باشند، با همین تعداد مراحل، آلاینده های موجود در آب را تا حد زیادی کاهش می دهند. اما در صورتی که آب مورد استفاده شما در کنار سطح آلاینده های بالا، اسیدی است و یا سطح اکسیژن آن به میزان مورد نیاز برای بدن نیست؛ پیشنهاد ما به شما خرید دستگاهی با تعداد مراحل بیشتر و استفاده از فیلترهایی مثل اکسیژن ساز یا قلیایی است.

خرید از فروشگاه معتبر

کیفیت دستگاه تصفیه آب تا حد زیادی به نوع و سطح کیفی فیلترهایی وابسته است، که در ساختار دستگاه استفاده می شود؛ برای خرید فیلتر با کیفیت نکات بسیاری وجود دارد، مثلا سطح کیفی فیلترهای الیافی در مرحله اول فیلتراسیون با توجه به نوع و تراکم الیاف استفاده شده در ساختار آن و در فیلترهای کربنی پارامتر مهم، استفاده از مواد بر پایه گیاهی است تا ضمن تصفیه آب موجب آلایندگی آن نشود. اما قطعا این سوال برای شما ایجاد می شود که چطور جنس فیلترهای کربنی را از ظاهر آن می توان تشخیص داد؟

تشخیص کیفیت دستگاه و نوع مواد به کار رفته در ساخت فیلترها با توجه به ظاهر آن کار ممکنی نیست اما نکته مهم که باید به آن توجه کرد، خرید دستگاه مورد نیاز از فروشگاه معتبری است که تضمین کننده کیفیت محصولات ارائه شده باشد. این موضوع کمک بسیار خوبی برای شما در زمینه خرید آسان تر است و این اطمینان را به شما می دهد که کیفیت دستگاه خریداری شده مطابق با استانداردهای لازم می باشد و تمام مشخصات و ویژگی های آن به صورت دقیق مشخص شده است.

متاسفانه همیشه و درصنایع مختلف، عده ای از افراد در عرصه رقابت برای فروش بیشتر کیفیت قطعات به کار رفته در دستگاه ها را کاهش می دهد. جایگزین کردن فیلترهای بی کیفیت یا سطح کیفی متوسط با فیلترهای کاملا اصل و ارجینال تایوانی در بعضی از دستگاه ها، وارد کردن مشخصات غلط در مورد توان و کیفیت دستگاه ها و یا استفاده از قطعات و لوازم با سطح کیفی پایین از مواردی است که برای پایین آمدن قیمت تمام شده دستگاه از آن استفاده می کنند. بنابراین خرید دستگاه از فروشگاه معتبر به شما می دهد که محصول خریداری شده کاملا با اصالت و دارای تمام ویژگی های مورد نظر شما در زمینه خرید آن است.

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از فروشگاه آنلاین آبین

 توجه به استانداردها و تاییدیه های لازم

اگر  برای تایید اعتبار فروشگاهی که قصد خرید دستگاه تصفیه آب را از آن دارید با مشکل مواجه شدید؛ از نکات مهم توجه به استانداردها و تاییدیه هایی است که تضمین کننده کیفیت دستگاه و بهداشتی بودن روند ساخت آن است. نمونه ای از این تاییدیه ها، استانداردهای معتبر و جهانی NSF، WQA و CE هستند؛ که در  ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

تاییدیه NSF: این بنیاد در سال ۱۹۴۴ با هدف بهبود سلامت جامعه و البته تدوین و ارائه استانداردهای لازم در زمینه محصولات مختلف تاسیس شد. سازمان NSF مرکزی کاملا حرفه ای است که در حدود ۱۵۰ کشور فعالیت دارد و در طول سال ها به بررسی کیفیت محصولات و دستگاه های پالایش آب پرداخته است. خرید دستگاهی که دارای این تاییدیه کاملا معتبر است به شما اطمینان می دهد که محصول خریداری شده طبق سخت گیرانه ترین استانداردها ساخته و ارائه شده و تمام کیفیت های لازم را داراست، در کنار این آب خروجی از آن، سطح کیفی بالایی دارد.

تاییدیه WQA: بنیاد جهانی WQA سازمان کاملا معتبر و تخصصی در زمینه بررسی کیفیت دستگاه های تصفیه آب و البته سطح کیفی آب خروجی از آن است. داشتن این تاییدیه مهم در دستگاه های تصفیه آب، تضمین کننده سطح کیفی بالای آب تصفیه شده توسط دستگاه است.

تاییدیه CE: داشتن این تاییدیه، نشان از این است که دستگاه مطابق با تمام الزامات سلامت، بهداشت و محیط زیست است.

برند دستگاه

همه ما می دانیم که در زمینه خرید دستگاه، استفاده از برندی که تایید شده و معتبر باشد موضوع بسیار مهمی است؛ خرید دستگاه با برندی که در زمینه تولید و ارائه دستگاه تایید شده و رضایت مصرف کنندگان را به همراه داشته باشد، کمک بسیار مناسبی برای شما در زمینه خرید دستگاه است.

گارانتی و خدمات پس از فروش

داشتن گارانتی در زمینه خرید هر نوع دستگاه و نه فقط دستگاه تصفیه آب بهترین ضمانت در زمینه تایید کیفیت کالاست، علاوه بر این بروز عیب در هر نوع کالایی بعد از خرید آن ممکن است. اما در صورتی که کالای مورد نظر خود را از فروشگاه معتبر با دستگاه های دارای گارانتی و خدمات پس از فروش خریداری کنید خرید آسان و مطمئن تری خواهید داشت. اهمیت داشتن خدمات پس از فروش دستگاه، به این علت است که فیلترهای موجود در دستگاه های تصفیه آب بعد از گذشت مدت زمانی نیاز به تعویض دارند، در این مورد استفاده از متخصصان بهترین راه حل است.

توجه به مشخصات فنی دستگاه تصفیه آب

در این بخش معمولا مشخصات دستگاه مثل میزان مصرف برق، ظرفیت و ابعاد دستگاه، نوع شیر برداشت و… ارائه می شود؛ بنابراین دستگاه مورد نظر خود را با توجه به مشخصات مورد نظر خود انتخاب کنید.

توجه به شکل ظاهری دستگاه

از دیگر موضوعات که ممکن است برای شما اهمیت داشته باشد شکل و ویژگی های ظاهری دستگاه است، دستگاه های تصفیه آب علاوه بر سایر موارد در شکل ظاهری هم تنوع زیادی دارند. این دستگاه ها به دو صورت زیر سینکی و کیسی موجود هستند و تنها تفاوت آن ها در شکل ظاهری است. علاوه بر این، شیر برداشت از جمله قطعات در دستگاه های تصفیه آب است که شکل ظاهری آن در کنار کیفیت اهمیت دارد و از این نظر به صورت های اهرمی، ستاره ای یا اشکی در بازارهای تصفیه آب ارائه می شوند.

قیمت دستگاه

 اما در آخرین مرحله به این نکته هم توجه کنید که گاهی بعضی از دستگاه ها توان و ظرفیتی کاملا معمولی با سیستم فیلتراسیون عادی داشته و فقط به این علت که تحت عنوان برند معروفی ساخته می شوند، قیمت مناسبی ندارند. بنابراین در این زمینه پیشنهاد ما به شما در کنار اهمیت به استفاده و خرید از برندهای معتبر، توجه به دیگر پارامترها و نکات برای انتخاب دستگاه تصفیه آب، با سطح کیفی تایید شده است.

چطور دستگاه تصفیه آب با طول عمر مناسب داشته باشیم؟

بعد از این که دستگاه مورد نیاز را با توجه به نکات گفته شده خریداری کردید، نگهداری دستگاه با روش های اصولی از دیگر مسائلی است که باید به آن توجه کرد؛ این موضوع به شما برای داشتن دستگاه تصفیه آب با طول عمر بالا کمک بسیار خوبی دارد. در این زمینه به بررسی نکات مهم برای نگهداری از دستگاه های تصفیه آب خانگی می پردازیم:

توجه به استفاده از فیلترهای با کیفیت و تعویض به موقع آن ها: کیفیت فیلترها تاثیر زیادی در عملکرد و قابلیت های دستگاه دارد و در صورتی که به این موضوع توجه نکنید دستگاه تصفیه آب شما مدام به تعمیر نیاز پیدا می کند. علاوه بر این، فیلترهای بی کیفیت توانایی خوبی برای حذف آلاینده ها ندارند و گاهی باعث ورود آلودگی به آب تصفیه شده می شوند. اما از دیگر نکات توجه به تعویض فیلترها در زمان مشخص شده است، به این صورت که اگر برای تعویض فیلترها در زمان مشخص شده اقدام نشود اثراتی را مثل کوتاه شدن طول عمر و راندمان دستگاه به دنبال دارد.

درجه حرارت آب ورودی به دستگاه تصفیه کننده آب: دمای کار فیلترهای استفاده شده در دستگاه های تصفیه آب خانگی معمولا مقداری است که در هنگام تولید مشخص و تایین می شود، بنابراین ورود آب با دمای خارج از این محدوده، عملکرد فیلترها را با مشکل مواجه می کند و ممکن است فیلتر فرم اولیه خود را از دست بدهد. دستگاه های تصفیه آب خانگی معمولا برای تصفیه آب با دمای معمولی تولید می شوند.

کمک گرفتن از افراد متخصص در زمینه تعمیر دستگاه: اگر به هر دلیلی دستگاه تصفیه کننده آب شما دچار مشکل شد و یا فیلترهای موجود در آن نیاز به تعویض داشت، برای تعویض فیلتر و تعمیر دستگاه از افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید.

محافظت از دستگاه در برابر عامل محیطی سرما: در صورتی که دستگاه های تصفیه آب در معرض سرمای بسیار شدید و یخ زدگی قرار بگیرند دچار آسیب می شوند. بنابراین اگر دستگاه را برای استفاده در محیط هایی با دمای پایین خریداری کرده اید، عایق بندی آن در برابر سرما و یخ زدگی راه کار مناسبی است.

ضد عفونی کردن هوزینگ و مخزن ذخیره دستگاه: در زمینه نگهداری از دستگاه های تصفیه آب، ضد عفونی کردن هوزینگ ها و مخزن دستگاه برای جلوگیری از عدم ورود آلاینده ها به آب اهمیت زیادی دارد.

 احتیاط! به این نکته حتما توجه کرده که در زمان ضد عفونی کردن دستگاه برق ورودی به آن را قطع کنید.

قطع برق و آب ورودی به دستگاه تصفیه آب در صورت عدم استفاده طولانی مدت: اگر دستگاه به مدت سه روز یا بیشتر روشن اما بدون استفاده باشد، ممکن است به پمپ دستگاه به صورت جدی آسیب وارد شود.

نکات و پارامترهای گفته شده در زمینه خرید و نگهداری از دستگاه تصفیه آب خانگی کمک بسیار خوبی برای شماست. گفته شد که خرید از فروشگاه معتبر از موثرترین روش ها برای انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب است، مجموعه آبین با سال ها تجربه در زمینه ارائه دستگاه های تصفیه آب و هوا، محصولاتی را با کیفیت کاملا تضمین شده در اختیار شما عزیزان قرار داده است. در صورت تمایل برایر خرید دستگاه یا نیاز به مشاوره در این زمینه با ما در ارتباط باشید.

همچنین می توانید جهت مشاهده دستگاه های تصفیه آب صنعتی آبین به آدرس اینترنتی

 https://abin.ir/products/industrial-water-treatment/Industrial-water-Treatment-systems/ مراجعه فرمایید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (1)
دیدگاهتان را بنویسید