انتشار این مقاله


تولد ۴ سالگی دکتر مجازی مبارک!

۴ سال گذشت!

۴ سال از انتشار اولین مقاله در دکتر مجازی گذشت! ۴ سال بدون حتی یک روز وقفه چیزهایی را خواندیم و نوشتیم که تا قبل از آن به ندرت در منابع وب فارسی پیدا می‌شد؛ اگرچه خوشبختانه امروزه بیشتر شده است.

گروه دکتر مجازی همان طور که از جملات درباره‌ی ما برمی‌آید، از همان روز اول با هدف ترویج علم و علم دوستی پا به عرصه گذاشت. علم به معنای اخص آن یعنی Science تا مردم ما را که با آن رابطه‌ی بسیار عجیب و غریبی دارند کمی آشناتر کند. در این راه کار را با ترجمه‌ی خبرها درباره‌ی یافته‌های علمی جدید آغاز نمودیم و سپس سری به مفاهیم عمیق‌تر علم زدیم. درباره‌ی خود علم صحبت کردیم و سعی کردیم یک بار برای همیشه جایگاه آن را در زندگی بشر تبیین نماییم، البته به اندازه‌ی قوه‌ی خودمان!

با انتشار مجموعه مقالات به فکر چاپ کتاب و تأسیس انتشارات دکتر مجازی افتادیم و بالاخره چندی پیش اولین مجموعه‌ی مکتوب دکتر مجازی را با عنوان “بهداشت قاعدگی” به چاپ رساندیم که نیاز امروز جامعه‌ی رو به رشد ماست [بله، جامعه‌ی ما حداقل از نظر من از لحاظ اجتماعی در حال رشد است!]

اکنون چهار سال پس از انتشار اولین مقاله در این وبسایت به جایی رسیده‌ایم که دکتر مجازی محملی برای رشد توانایی نویسندگی و تحقیق دانشجویان رشته‌های علمی شده است و هر کس به اندازه‌ی خواست‌ها و افکار خود می‌تواند از آن بهره ببرد. اکنون که به غار ویندن درونم رجوع می‌کنم (!Dark 2019) و به چهار سال قبل برمی‌گردم، می‌بینم که باز هم انتخاب من برای صرف این همه وقت دکتر مجازی بوده است.

علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید