انتشار این مقاله


معرفی انواع کپسول اکسیژن + نحوه خرید

به‌طور کلی برای آن دسته از افرادی که به جهت شرایط ریوی خود به اکسیژن درمانی نیاز دارند چند انتخاب در میان سیستم‌های اکسیژن وجود دارد. این گزینه‌ها شامل کپسول‌های اکسیژنی است که فقط می‌توانید از آنها در خانه استفاده کنید و دیگر گزینه کپسول‌های اکسیژن سبکی است که می‌توانید زمانی که از خانه خارج می‌شوید نیز آنها را با خود حمل کنید.  افرادی که نیازمند این کپسول‌ها هستند می‌توانند انتخاب خود را با در نظر […]

به‌طور کلی برای آن دسته از افرادی که به جهت شرایط ریوی خود به اکسیژن درمانی نیاز دارند چند انتخاب در میان سیستم‌های اکسیژن وجود دارد. این گزینه‌ها شامل کپسول‌های اکسیژنی است که فقط می‌توانید از آنها در خانه استفاده کنید و دیگر گزینه کپسول‌های اکسیژن سبکی است که می‌توانید زمانی که از خانه خارج می‌شوید نیز آنها را با خود حمل کنید. 

افرادی که نیازمند این کپسول‌ها هستند می‌توانند انتخاب خود را با در نظر گرفتن موارد زیر انجام دهند:

  • هر چند وقت یک‌بار خانه را ترک کرده یا به مسافرت می‌روید.
  • در مسیر تردد شما در بیرون از خانه، نیاز است که از پله‌ها بالا و پایین بروید.
  • ابعاد فیزیکی، استقامت و قدرت بدنی شما
  • اگر تمایل دارید تا از طریق بینی یا دهان خود تنفس کنید
  • میزان جریان اکسیژنی که پزشک برای شما تجویز کرده است

نحوه خرید کپسول‌های اکسیژن

بطور کلی آن دسته از افرادی که قصد خرید  کپسول‌های اکسیژن برای مصارف پزشکی دارند می‌توانند از طریق فروشگاه‌ها و شرکت‌های تأمین کننده وسایل و لوازم پزشکی معتبر در داخل کشور اقدام به خرید این کپسول‌های اکسیژن کرده و نیاز خود را برطرف کنند. یکی از این شرکت‌ها و فروشگاه‌های معتبر را می توانید در این سایت ببینید. این وب‌سایت یک مرجع تخصصی جهت معرفی، بررسی و فروش اینترنتی محصولات پزشکی، ورزشی و سلامتی در داخل کشور بوده و می‌توانید کپسول‌های اکسیژن موردنیاز خود را باقیمتی مناسب و کیفیت بالا از آن تهیه کنید.

انواع کپسول‌های اکسیژن

به‌صورت کلی گاز اکسیژن در کپسول‌هایی با حجم ۲٫۵، ۵، ۱۰، ۲۰ و ۵۰ لیتری و در رنگ‌های سفید و سیاه و برای مصارف پزشکی، آزمایشگاهی و صنعتی به مشتریان عرضه می‌شود.  کپسول‌های اکسیژن پزشکی در سیلندرهایی از جنس آلومینیوم یا فولاد تولید می‌شوند. کپسول‌های اکسیژن آلومینیومی  ظرفیت‌های ۲، ۵ و ۱۰ لیتری دارند و کپسول‌های اکسیژن فولادی نیز ظرفیت‌های ۲، ۵،۱۰، ۲۰ و ۴۰ لیتری دارند. ولی به‌طور کلی کپسول‌های اکسیژن از نظر کاربری آنها به چهار دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شوند:

کپسول گاز فشرده‌شده

اساساً این کپسول‌های اکسیژن مناسب استفاده در خانه بوده و شامل یک فشرده کننده اکسیژن با لوله‌ای ۵۰ فوتی است. زمانی که قصد دارید تا به بیرون از منزل خود بروید، باید از کپسول‌های قابل‌حمل استفاده کنید.  ازاین‌رو می‌توانید کپسول‌هایی را تهیه کنید که از قبل توسط فروشنده پرشده‌اند و یا توسط دستگاه فشرده کننده خود، مجدداً آن را  پر کرده و زمانی که کپسول قابل‌حمل خود را با خود به بیرون از خانه می‌آورید می‌توانید از یک دستگاه محافظ اکسیژن (OCD)  استفاده کنید. این دستگاه با تزریق دوز هایی کوچک به کپسول قابل‌حمل شما کمک خواهد کرد تا برای مدت‌زمانی طولانی‌تر قابل ‌استفاده باشد.

فشرده کننده اکسیژن خانگی

این دسته از کپسول‌های اکسیژن که به فشرده کننده استاندارد اکسیژن نیز شناخته می‌شود باید در منزل و با اتصال به یک پریز برق مورداستفاده قرار بگیرد. کارکرد این کپسول اکسیژن به این شکل است که هوا را از فضای اتاق به داخل مکش کرده، نیتروژن و ناخالصی‌های آن را از بین برده و نهایتاً اکسیژن خالص را به شما تحویل می‌دهد. در این دستگاه‌ها دیگر نیازی به پر کردن مخزن توسط فروشنده یا تأمین کننده نبوده و این دستگاه از اکسیژن موجود در فضا استفاده می‌کند.

کپسول‌های اکسیژن مایع

این نوع از کپسول‌های اکسیژن قابل‌حمل بوده و می‌توانید آن را با استفاده از مخزن ثابتی که در خانه قرار داده‌اید مجدداً پرکنید. این کپسول اکسیژن یک لوله ۵۰ فوتی دارد که می‌توانید در زمان‌هایی که در خانه هستید از آن استفاده کنید. این کپسول‌ها بسیار سرد هستند، ازاین‌رو باید در زمان استفاده از آنها بسیار مراقب باشید. علاوه بر این،  کپسول‌ها نیازمند این هستند که هر دو هفته یک‌بار توسط فروشنده پر شوند.

کپسول فشرده کننده اکسیژن قابل‌حمل  (POC)

شما با خرید این کپسول کوچک و برقی می‌توانید آن را حتی در هواپیما نیز با خود حمل کنید. حتی می‌توانید این کپسول را مثل کوله‌پشتی بر پشت خود قرار دهید. این کپسول‌ها برای انتقال اکسیژن به افراد از لوله‌ای به طول هفت فوت استفاده می‌کنند، علاوه بر این، این کپسول‌های اکسیژن با برق یا باتری معمولی کار می‌کنند. ازاین‌رو می‌توانید آنها را در هر مکانی و حتی در خودروی خود نیز شارژ کنید. این کپسول‌های اکسیژن نیازی به پر کردن مجدد نداشته و می‌توانید در هر مکانی از آنها استفاده کنید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید