انتشار این مقاله


دستگاه قابل کاشت ضبط کننده لوپ چه کاربردی دارد؟

دستگاه قابل کاشت ضبط کننده لوپ ، نوعی دستگاه کنترل کننده قلب است که ریتم قلب را تا سه سال بطور مداوم ضبط می کند. این دستگاه، سیگنال های الکتریکی قلب را ضبط می کند و از طریق یک وسیله کوچک که دقیقاً زیر پوست سینه قرار داده می‌شود ، امکان کنترل از راه دور را دارد.

دستگاه قابل کاشت ضبط کننده لوپ ، نوعی دستگاه کنترل کننده قلب است که ریتم قلب را تا سه سال بطور مداوم ضبط می کند. این دستگاه، سیگنال های الکتریکی قلب را ضبط می کند و از طریق یک وسیله کوچک که دقیقاً زیر پوست سینه قرار داده می‌شود ، امکان کنترل از راه دور را دارد.

کاربرد دستگاه قابل کاشت ضبط کننده لوپ

دستگاه قابل کاشت ضبط کننده لوپ می تواند به سؤالات مربوط به قلب که سایر دستگاه‌های قلبی قادر به ارائه نیستند، کمک کند. این امکان را برای نظارت بر ریتم قلب طولانی مدت فراهم می کند. این می تواند اطلاعاتی را در اختیار قرار دهد که یک الکتروکاردیوگرام استاندارد (ECG یا EKG) یا مانیتور هولتر نمیتواند. زیرا برخی ناهنجاری های ریتم قلب نیاز به دقت بالایی دارد.

به عنوان مثال، اگر یک ECG استاندارد، علت سنکوپ قلبی را فقط چند دقیقه، فرضا ۵ دقیقه، نشان دهد. در حالیکه دستگاه قابل کاشت ضبط کننده لوپ مدت زمان طولانی تری کنترل می کند. بدین وسیله، عملکرد قلب در حملات بعدی مشخص می‌شود. این اطلاعات به پزشک کمک می‌کند تا تشخیص قطعی و برنامه درمانی دقیق داشته باشد.

دستگاه قابل کاشت ضبط کننده لوپ، یکی از دستگاه های نوین کنترل قلبی است. محققان طی ۱۰ سال گذشته ایمنی و فواید آنها را ارزیابی کرده اند. مطالعه ای بر روی ۵۷۹ فرد مبتلا به سنکوپ قلبی، نشان داد که دستگاه قابل کاشت ضبط کننده لوپ نسبت به سایر دستگاههای، تشخیص دقیق‌تری از مشکلات ریتم قلبی دارند.

محققان همچنین اهمیت دستگاه قابل کاشت ضبط کننده لوپ را در افراد دارای سکته مغزی، بررسی کردند. کنترل طولانی مدت قلب از مشکلات ریتم قلب نشان می‌دهد که بررسی علت سکته مغزی بهتر از نظارت ۲۴ ساعته است. پزشکان از این نتایج برای یشگیری و درمان با داروهای ضد انعقاد خون، برای جلوگیری از سکته مغزی مجدد استفاده می‌کنند.

روش کار دستگاه قابل کاشت ضبط کننده لوپ

برای قرار دادن دستگاه قابل کاشت ضبط کننده لوپ، باید یک عمل جراحی سطحی انجام شود. خطرات این روش شامل عفونت یا واکنش به دستگاه است که باعث ایجاد قرمزی در محل برش می شود.

قبل از عمل

برای آمادگی نیازی به انجام کار خاصی نیست.

در طول عمل

روش وارد کردن مانیتور قلب معمولاً در مطب پزشک و با بی حسی موضعی انجام می شود. پزشک برشی کوچک ایجاد می کند تا دستگاهی را که کوچکتر از یک کلید یا یک انگشت شست است، وارد می کند و سپس برش را می بندد.

دستگاه تا سه سال در این محل می تواند باقی بماند.

بعد از عمل

کاشت دستگاه ضبط کننده لوپ عوارضی دارد. زیرا این عمل شامل جراحی سطحی است. تیم مراقبت توصیه می کنند تا علائم عفونت را رعایت کنید و احتمالاً تا زمانی که زخم بهبود یابد باید فعالیت‌ها را محدود شود.

 تمام کاری که باید انجام دهید اینست که مانیتور انتقال را که پزشک به شما می دهد در کنار تخت خوابتان نگه دارید. انتقال در حالی که شما خواب هستید اتفاق می افتد. همچنین می توانید فرآیند انتقال داده را خودتان فعال کنید. علاوه بر این، پزشک ممکن است از شما بخواهد تا مواردی از علائم را یادداشت کنید.

پزشک نتایج تست را تفسیر می کند و در صورت نگرانی با شما تماس خواهد گرفت. به احتمال زیاد باید یک یا دو بار در سال برای معاینات روتین، به پزشک مراجعه کنید.

این دستگاه نامرئی است و تداخلی با فعالیتهای روزانه شما ندارد. هیچ سیمی ندارد و نیازی نیست که نگران خیس شدن دستگاه هنگام استحمام یا شنا باشید. قرار است این دستگاه ها در روش تصویربرداری پزشکی به نام تصویربرداری با رزونانس مغناطیسی (MRI) برای استفاده مطمئن است، اما به پزشک خود اطلاع دهید تا قبل از اقدام، از دستگاهتان مطلع باشد.

همچنین ممکن است ردیاب های فلزی دستگاهتان را مثلاً در فرودگاه خاموش کند. پزشک شما می تواند کارت شناسایی دستگاه را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید در چنین شرایطی با مشکل مواجه نشوید.

شهرزاد واقف


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید