انتشار این مقاله


آرایش چشم برای زیبایی یا سلامتی

تاریخچه آرایش چشم، زیبایی و سلامتی پوست در وب سایت معتبر ویکی پدیا در مورد خط چشم ذکر شده که آرایش چشم برای سلامتی نیز کاربرد داشته. آنها معتقد بوده اند که چشم ها با این کار در برابر نور آفتاب مقاوم تر می شود: اولین بار در مصر باستان و بین النهرین از خط […]

تاریخچه آرایش چشم، زیبایی و سلامتی پوست

در وب سایت معتبر ویکی پدیا در مورد خط چشم ذکر شده که آرایش چشم برای سلامتی نیز کاربرد داشته. آنها معتقد بوده اند که چشم ها با این کار در برابر نور آفتاب مقاوم تر می شود: اولین بار در مصر باستان و بین النهرین از خط چشم سیاه استفاده کردند. ۱۰ هزار سال پیش از میلاد مسیح، مصریان و اهالی بین النهرین از آرایش های گوناگون از جمله خط چشم، نه فقط برای زیبایی بلکه برای محافظت پوست از آفتاب سوزان بیابان استفاده می کردند. تحقیقات نشان داده که از خط چشم برای دوری از چشم زخم نیز استفاده می کردند. در آثار هنری به جای مانده از مصر باستان دیده می شود که خط چشم ها را پررنگ و کلفت می کشیدند.

همچنین برای سایه چشم نوشته اند که: سایه چشم یکی از لوازم آرایشی است که کاربرد آن بر روی پلک‌ها و زیر ابروها می‌باشد. سایه برای زیبایی و داشتن نگاه جذاب استفاده می‌شود. همچنین عمق و ابعاد چشم را جلوه می‌دهد و مکمل رنگ چشم است و دارای رنگ‌های گوناگون می‌باشد. این ماده آرایشی بیشتر توسط زن‌ها و گاهی توسط مردها استفاده می‌گردد.

در توضیحات انگلیسی سایه چشم نیز آورده شده است که:

Eye shadow can add depth and dimension to one’s eyes, complement one’s eye color, make one’s eyes appear larger, or simply draw attention to the eyes. Eye shadow comes in many different colors and textures. It is usually made from a powder and mica, but can also be found in liquid, pencil, cream or mousse form. Just like other trends, eyeshadow looks also have trends.

ادامه این مقاله در سایت ویکی پدیا موجود است. در ادامه به نکاتی می پردازیم که برای آرایش چشم مهم است.

کرم پایه برای آرایش پلک، راز مهم آرایش چشم

داشتن پلک های چرب در بین زنان رایج است. این نوع پوست می تواند علت از بین رفتن سایه چشم شود. حتی اگر پلک های چرب هم ندارید بهتر است از کرم های پرایمر استفاده کنید تا این مشکل برطرف گردد. چراکه این مواد یک پایه مناسب برای سایه چشم ایجاد می کند و مانع از سیاه شدن یا چین دار شدن آرایش می گردد. این مورد ظریف اما بسیار مهم است که به ماندگاری آرایش شما کمک می کند.

صورت خود را تمیز کنید

یکی از مهم ترین نکات این است که باید هرروز صورت خود را تمیز کنید. قبل از خوابیدن تمام صورت خود را بشویید تا صبح هنگام بیدار شدن هیچ اثری از آرایش نمانده باشد. هنگام خواب هیچگاه صورت خود را که با انواع لوازم آرایشی کاور شده به حال خود رها نکنید. برای این کار از آرایش پاک کن های ملایم استفاده کنید و سپس صورتتان را با آب بشویید.

لوازم آرایش مناسب آن روز را انتخاب کنید

اگر قرار است به محیط های مرطوب بروید یا به هر دلیل صورتتان خیس شود از خط چشم ضدآب استفاده کنید. یک نکته مفید که باید به یاد داشته باشید این است که برای خط چشم در زیر چشم، در ابتدا یک خط باریک در لبه ی داخلی و زیر چشم کشیده و سپس آن ها را با یک قلمو ترکیب کنید.

به گفته وب سایت معتبر فروشگاه سفیر اعلام شده که: به طور کلی شرایط محیطی، مناسبتی و مدت زمانی که می خواهید آرایش روی صورت شما بماند تاثیر زیادی در انتخاب لوازم آرایش دارد.

به پلک پایین کم ریمل بزنید

ریمل از جمله لوازم آرایشی است که اغلب خانم ها هرروز از آن استفاده می کنند؛ بنابراین باید از ریمل خوب و باکیفیت استفاده کنید. اکنون سوال اینجاست که در مورد ریمل زدن به پلک زیرین چه می دانید؟ برای پلک پایینی نباید زیاده روی کرد. زمانی که می خواهید به مژه های بالایی ریمل بزنید این کاررا تکرار می کنید تا به حالت مورد نظرتان در بیاید. اما برای پلک پایین فقط اندکی رنگ دهی کافی است. برای ریمل زدن به مژه های پایین چشم زیاده روی نکنید.

ثابت کننده آرایش را فراموش نکنید

برای اطمینان از ثابت ماندن آرایش باید از اسپری ثابت کننده استفاده کرد. در آخر آرایش وقتی که کار را به اتمام رساندید چشم هایتان را ببندید و تمام صورت را اسپری بپاشید. این کار را هم به اندازه انجام دهید و مراقب باشید که این کار بیش از حد انجام نشود و صورتتان را خیس نکنید.

منبع: www.safirstores.com  و  wikipedia.org

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید