انتشار این مقاله


مشاوره روانشناسی آنلاین ناجی انسان در عصر تکنولوژی

در زندگی هر فردی زمانی فرا می رسد که آن ها در شرایطی قرار می گیرند که به شخصی احتیاج دارند تا در مورد مسائل خود با او صحبت کنند. گفتگو در مورد مسائل شخصی و هیجانات و حالت های درون روانی دارای مزیت های بسیاری است. به طور کلی، داشتن شخصی در دسترس که […]

در زندگی هر فردی زمانی فرا می رسد که آن ها در شرایطی قرار می گیرند که به شخصی احتیاج دارند تا در مورد مسائل خود با او صحبت کنند. گفتگو در مورد مسائل شخصی و هیجانات و حالت های درون روانی دارای مزیت های بسیاری است. به طور کلی، داشتن شخصی در دسترس که بتواند به شما در پردازش افکار و احساسات تان کمک کند و تعارض هایی که با آن مواجه هستید را به شما کمک کند که بهبود دهید، واقعا ارزشمند است.  همه ما به شخصی احتیاج داریم که مایل باشد بدون قضاوت به طور فعالانه به حرف های ما گوش کند.درباره فواید مشاوره و رجوع به روانشناس مطالب زیادی وجود دارد و نوشته شده است. استفاده از خدمات روانشناختی و رجوع به متخصصین این امر می تواند به شما کمک کند که خودتان را  بشناسید و درک کنید و مشکلات خود را بهبود دهید.  و بسیاری از افراد گفتگو با یک فردی که دارای تحصیلات و تجربه در زمینه روانشناختی هستند و نسبت به مسائلی که مردم با آن ها دست و پنجه نرم می کنند، آگاه هستند را مفید می دانند.  جلسات روان درمانی آنلاین یا همان مشاوره روانشناسی آنلاین یکی از روش های برقراری ارتباط با یک روانشناس است. روش های رایج درمان شامل تماس تصویری و تماس تلفنی است. 
برای انتخاب روان درمانگر خوب و مناسب برای خودتان، شما می توانید از بین لیست های موجود از درمانگران و روانشناسان و مشاوران با توجه به رویکرد تخصصی این افراد و مشکل خودتان، فردی را که برای شما مناسب تر است را انتخاب کنید. 
زندگی در دنیای مدرن می تواند آنقدری ما را  مشغول نگه دارد که برای مراقبت از خود و زندگی عاطفی خودمان را فراموش کنیم و به آن اهمیت ندهیم و رجوع به درمانگر را به تعویق بیاندازیم.
با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات، فرصت های بیشتری برای دسترسی بیشتر نسبت به درمان حضوری برای مردم وجود دارد.
در خط مقدم این امر، این است که با توجه به بوجود آمدن برنامه های هوشمند برای گوشی موبایل و لپ تاپ درمان آنلاین روز به روز در دسترس تر است. و امکان اینکه شما بتوانید با درمانگر مناسب شرایط خودتان، گفتگو کنید بیشتر از گذشته فراهم است.
اخیرا نیز مطالعاتی انجام شده است که تاثیر مشاوره آنلاین را به اندازه مشاوره حضوری در کلینیک ها و مطب ها، نشان داده است.  
با وجود سایت های روانشناسی و مراکزی که در این رابطه ایجاد شده اند، شما می توانید یک درمانگر خوب را انتخاب کنید که به طور خاص مبتنی بر مشکلات و نیاز های خاص شما باشد.

مزایای مشاوره روانشناسی آنلاین چیست؟ 

درمان آنلاین می تواند مزایایی نسبت به درمان حضوری داشته باشد. 
بعضی از افراد از اینکه مجبور نیستند برای قرار ملاقات رفت و آمد کنند لذت می برند، برخی دیگر قدر دان این مورد هستند که نیازی به یافتن مراقب برای کودکانشان ندارند. 
از سوی دیگر درمان آنلاین می تواند برای افرادی که در اطراف محل زندگی خود دسترسی به روان درمانگران و روانشناسان و متخصصان سلامت روان ندارند، بسیار خوب و موثر باشد. چرا که با توجه به رشد فراگیر تکنولوژی امکان ارتباط برقرار کردن افراد با متخصصان از هر کجا که باشند فراهم است.
 برای مثال، از آنجا که دنیای آنلاین مرز جغرافیایی نمی شناسد، یافتن متخصص برای معالجه شما یا ارائه نظر در مورد تشخیص به طور بالقوه بسیار آسان تر است. آیا یک متخصص سلامت روان در اصفهان را می شناسید و شما در بوشهر زندگی می کنید؟ اگر تعاملات به صورت آنلاین انجام شود مشکلی نیست. این نوع استفاده از ارتباطات آنلاین در حال حاضر در زمینه روان درمانی از راه دور، در کشور ما دارد رواج پیدا می کند. 
مخصوصا استفاده از درمان های آنلاین برای هم وطن هایی که در خارج از کشور زندگی می کنند میتواند بسیار مفید باشد.
همچنین معمولا درمان آنلاین مقرون به صرف تر از درمان حضوری می باشد، همچنین هزینه ی رفت و آمد نیز حذف می شود. 

آیا جلسات مشاوره و یا روان درمانی آنلاین موثر است؟  

بله، برگزاری جلسات مشاوره و روانشناسی آنلاین می تواند به همان اندازه جلسات حضوری موثر باشد.
مطالعات پژوهشی که در سال های مختلف نشان داده است که به طور کلی می تواند، درمان آنلاین به اندازه درمان حضوری موثر باشد. 

چرا بهره گیری از مشاوره روانشناسی به صورت آنلاین مناسب است؟ 

در بسیاری از موارد، مشاوره آنلاین موثر تر از درمان حضوری است. در این جا نیز دلایلی وجود دارد: 
شما می توانید بهترین درمانگر را برای نیاز های خود انتخاب کنید، نه فقط یک درمانگر که مطبی نزدیک شما دارد. 
شما می توانید روان درمانی، مشاوره و روانشناسی با رویکرد و تکنیک درمانی متناسب خود را به راحتی از خانه خود دریافت کنید. نه نگرانی ترافیک و پیدا کردن جای پارک دارید و نه نگرانی های مربوط به حمل و نقل عمومی، نه هیچ نگرانی از بابت قضاوت شدن توسط افرادی که در اتاق انتظار کلینیک و مطب شما را  می بینند.
بسیاری از افراد نسبت به صحبت حضوری احساس امنیت بیشتری در مکالمه آنلاین دارند. برای این افراد صحبت کردن پیرامون خودشان و به اشتراک گذاشتن خود آسان تر از جلسات حضوری است. 
شما همچنین می توانید در هنگام مسافرت مثلا یک سفر کاری پر استرس نیز جلسات درمان خود را  داشته باشید. 
اگر  دارای مشکلات جسمانی خاص و بیماری های خاصی هستید نیز این روش کمک کننده تر است.
درمان های مبتنی بر روانکاوی مخصوصا مطابقت خوبی برای درمان آنلاین دارند، زیرا بیشتر به گفتار متکی هستند.

آیا باید درمان آنلاین را شروع کنید ؟

به طور کلی، همان طوری که در این متن بیان کردیم، درمان آنلاین راحت و موثر است، زمان بندی شما با درمانگرتان می تواند کاملا انعطاف پذیر باشد. 
تنها چیزی که برای استفاده از این روش درمانی نیاز است داشتن وسایل هوشمند (مانند گوشی، تبلت، کامپیوتر و یا لپ تاپ) و دسترسی به اینترنت با سرعت متوسط و بودن در اتاقی مجزا در فرآیند جلسات درمان است. 
برای انجام هماهنگی فقط نیاز است جلسات درمانی را در زمان بندی مورد نیاز خود تنظیم کنید و  سپس سعی کنید در طی جلسات درمان در محیطی که رفت  و آمد و سر و صدای زیادی نیست و حریم شخصی شما رعایت شده باشد، حضور داشته باشید. 
این مسئله به ویژه در صورتی که شما مشغولیت کاری و تحصیلی زیادی دارید و یا شرایط خاصی دارید، دارای اهمیت است. چرا که شما می توانید از هر کجای دنیا با درمانگر خودتان ارتباط برقرار کنید و جلسات درمانی داشته باشید.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید