انتشار این مقاله


انواع پروتز مو و جزئیاتی تخصصی درباره‌ی آن‌ها

موی سر جزئی حیاتی در تکمیل زیبایی افراد است. برخی از افراد به دلایل مختلف دچار کم‌پشتی موی سر و یا حتی طاسی سر شده‌اند. برخی از این افراد نه‌تنها از داشتن موهای کم‌پشت و طاسشان رنج می‌برند، بلکه به دلیل نداشتن بانک موی مناسب، نمی‌توانند به سراغ روش‌های کاشت مو رفته و این معضل […]

موی سر جزئی حیاتی در تکمیل زیبایی افراد است. برخی از افراد به دلایل مختلف دچار کم‌پشتی موی سر و یا حتی طاسی سر شده‌اند. برخی از این افراد نه‌تنها از داشتن موهای کم‌پشت و طاسشان رنج می‌برند، بلکه به دلیل نداشتن بانک موی مناسب، نمی‌توانند به سراغ روش‌های کاشت مو رفته و این معضل مهم را حل کنند. همان‌گونه که تکنولوژی تمامی ابعاد و وجوه زندگی انسان را فراگرفته، بر روی اعمال درمانی و زیبایی نیز تأثیر گذاشته و موجب ایجاد پیشرفت‌های چشم‌گیری در این عرصه شده است. یکی از این پیشرفت‌های مهم، شیوه‌ی ترمیم مو است. درواقع این روش ناجی افرادی است که بانک موی مناسبی ندارند و با این شرایط خاص، می‌تواند مشکل کم‌پشتی و طاسی سر افراد را حل کند. ترمیم مو دارای تقسیم‌بندی گسترده‌ای است که روزبه‌روز در حال افزایش است. یکی از زیرمجموعه‌های آن، شیوه‌ی ترمیم پروتز مو است. برای دریافت خدمات پروتز مو هوپو به لینک قبل مراجعه کنید.

پروتز مو چیست؟

پروتز مو درواقع روشی است مشابه کلاه‌گیس که البته تفاوت‌ها و مزایای اساسی نسبت به آن دارد. در این روش از یک بانک مو و تارهای موی طبیعی مطابق با جنس، حالت و رنگ موهای فرد مراجعه‌کننده استفاده کرده و آن را بر روی یک‌لایه‌ی پوستی و یا نانویی ضد حساسیت قرار می‌دهند. سپس آن را با چسبی گیاهی که نوعی کراتینه ی مو است بر روی سر فیکس کرده و آن را به شیوه‌ای کاملاً طبیعی و خوش‌حالت پیرایش می‌کنند.

انواع پروتز موی مردانه

مسلماً مردان بیشتر دچار ریزش مو آن‌هم با الگوی مردانه می‌شوند، به همین دلیل بیشتر مراجعه‌کنندگان پروتز مو، مردان هستند. انواع پروتز موی مردانه می‌تواند بر اساس نوع ریزش موی فرد و مکان‌های خالی باشد که نیاز به‌قرار‌گیری پروتز بر روی آن‌ها است. مجموعه هوپو تمامی خدمات زیبایی مردان را به صورت تخصصی انجام میدهد.

۱-پروتز موی کامل: این نوع از پروتز برای افرادی که دچار طاسی کل سر شده‌اند، کاربرد دارد. این پروتز، تمامی نواحی سر را فراگرفته و مانند موی واقعی خود فرد جلوه می‌کند. مسلماً این پروتز به دلیل این‌که مساحت گسترده‌تری از سر را پوشش می‌دهد، دارای ظرافت و کیفیت بیشتر و به‌تبع آن دارای قیمت بیشتری نیز هست.

۲-پروتز دور سر: این نوع از پروتز برای افرادی کاربرد دارد که دچار الگوی ریزش مردانه شده‌اند. در این الگو، ریزش از ناحیه‌ی شقیقه‌ها شروع‌شده و به سمت عقب پیشروی می‌کند ولی موهای اطراف سر دچار ریزش نمی‌شوند. این نوع از پروتز، نواحی جلوی سر، وسط سر و عقب سر را پوشش داده و با مطابقت کامل با موهای اطراف سر، می‌تواند کاملاً طبیعی و زیبا جلوه کند.

۳-پروتز توری جلوی سر: این نوع از پروتز نیز برای افرادی کاربرد دارد که دچار الگوی ریزش موی مردانه شده‌اند ولی این ریزش در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و خیلی پیشروی نکرده است. این نوع پروتز به‌صورت تکه‌ای در جلوی مو قرار می‌گیرد و کم‌پشتی این ناحیه را می‌پوشاند. هم‌چنین این پروتز به‌گونه‌ای ساخته‌شده است تا افراد موها را به هر جهتی که می‌خواهند، شانه بزنند.

۴-پروتز توری: این نوع از پروتز برای مردانی کاربرد دارد که میزان تعرقشان بالا است. هرچند که پروتز مانند کلاه‌گیس بدون محفظه و راه نفوذ نیست و با منفذهای خاصی که دارد موجب عبور و مرور هوا و خنکی سر می‌شود، اما درهرصورت پوششی است که سر را فرامی‌گیرد و ممکن است گرما را در این ناحیه ایجاد کرده و باعث افزایش تعرق شود. این نوع پروتز با جنس توری که دارد بیشتر موجب تبادل هوا و رسیدن آن به سر شده و از گرمای بدن کم می‌کند.

۵-پروتز برای پوست‌های حساس: این نوع از پروتز ازآنجایی‌که از اسمش پیداست، به توصیه‌ی پزشک متخصص، برای افرادی استفاده می‌شود که دارای پوست‌های حساسی هستند که ممکن است به بیس پروتز حساسیت نشان دهند.

انواع پروتز مو برای شینیون بانوان

پروتز مو نه‌تنها برای رفع طاسی سر کاربرد دارد، بلکه یک وسیله‌ی کاربردی و مهم برای آرایشگران بانوان است. برای شینیون‌های ساده و یا پیچیده‌ی بانوان، از وسیله‌ای همانند کش و از جنس تور استفاده می‌کنند که به آن پروتز شینیون می‌گویند و دلیل این‌که به آن پروتز می‌گویند این است که در میان این تور، موهای طبیعی و به رنگ موهای خود فرد قرار داده‌شده تا با آن بتوان موها را به‌سادگی و زیبایی تمام در بالا جمع کرد و یا مدل‌های مختلف شینیون را با استفاده از آن انجام داد. پروتز شینیون دارای رنگ‌های موی مختلف از مشکی و قهوه‌ای گرفته تا بلوند است و می‌توان آن را برای هر رنگ مویی استفاده کرد و جلوه‌ای زیبا به موی سر داد. برای دریافت خدمات ترمیم مو https://hoopoe.life/%D8%AA%D8%B1%D9%85%DB%8C%D9%85-%D9%85%D9%88/ لینک قبل را کلیک کنید.

پروتز موی نیوزیلندی

پروتز موی نیوزیلندی یکی از انواع پروتزهای مو است که امروزه محبوبیت بیشتری پیداکرده است. این پروتز دارای دو مدل است.: جلو پوست و جلو تور. جلو تور آن دارای یک خط رویش طبیعی است، هرچند که ممکن است در قسمت جلوی سر جدا شود. جلو پوست آن کیفیت بیشتری دارد. این نوع دارای خط‌رویشی بسیار طبیعی و ظریف است که در قسمت جلویی آن بخشی به رنگ پوست سر دارد که آن را کاملاً فیکس و منطبق با سر می‌کند. این مدل به نسبت جلو تور استحکام و دوام بیشتری دارد، به همین دلیل برای فرد بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و نیازی به تعمیر و تمدیدهای مکرر ندارد. یکی از ویژگی‌های پروتز نیوزیلندی، خط رویش سیلیکونی آن در قسمت جلوی سر بوده که ظرافت خاصی دارد و موجب طبیعی‌تر جلوه کردن پروتز می‌شود. دلیل محبوبیت این پروتز، طبیعی بودن آن در کنار استحکام زیادش است.

پروتز موی هشت تکه

یکی دیگر از انواع پروتز مو، پروتز موی هشت تکه است. در این نوع پروتز، کف پروتز کاملاً سیلیکونی بوده و به شکل چندین هشت است. هرچند که این نوع از پروتز با پوششی که در ناحیه‌ی سر می‌دهد موجب گرما و تعرق می‌شود، اما به نسبت انواع دیگر پروتز، دوام و استحکام بیشتری دارد. این پروتز تمامی قسمت‌های جلویی سر را پوشش می‌دهد و حالتی کاملاً طبیعی دارد، به همین دلیل برای گریم‌های حرفه‌ای هم کاربرد دارد.

فروشگاه انواع پروتز مو

پروتزهای مو به دلیل این‌که در زمره‌ی وسایل بهداشتی-زیبایی قرار می‌گیرند، در فروشگاه‌های خاص و یا بسیار مجهز یافت می‌شوند. در برخی از داروخانه‌های مجهز و تخصصی نیز می‌توان انواع و اقسام آن را یافت. هم‌چنین برخی از فروشگاه‌های اینترنتی هم این پروتزها را می‌فروشند. ولی در کل بهترین مکان برای خرید این پروتزها باکیفیت و اقسام مطلوب آن، کلینیک‌های تخصصی مو است که توسط افراد متخصص و خبره اداره می‌شود و به‌صورت تخصصی می‌تواند این محصولات را ارائه داده و مشاوره‌های تخصصی نیز درباره‌ی آن‌ها به شما بدهند.

طول عمر کلاه‌گیس

چیزی که مسلم است این است که کلاه‌گیس‌ها کیفیت و طول عمر کمتری نسبت به پروتز دارند. معمولاً کلاه‌گیس‌ها در بهترین حالت تا ۲ سال عمر می‌کنند، اما نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که کلاه‌گیس‌ها کاملاً شکل تصنعی داشته و نمی‌توان با آن‌ها به استخر و مکان‌های دیگر رفت وزندگی عادی خود را سپری کرد. هم‌چنین رنگ آن‌ها ثابت بوده و نمی‌توان آن‌ها را به هر سمتی که می‌خواهید شانه بزنید.

تجربه‌ی پروتز مو

افرادی که پروتز مو را امتحان کرده‌اند، درواقع به آخرین راه‌حل موجود چنگ زده‌اند، به همین دلیل و با دیدن نتایج عالی پروتز، رضایت نسبتاً عالی از این روش داشته‌اند. آن‌ها با پروتز مو توانسته‌اند که به باشگاه و استخر رفته، فعالیت‌های سنگین انجام داده، موهای خود را به هر حالت و رنگی که می‌خواهند دربیاورند، با آن استحمام کرده وزندگی عادی و روتین خود را بدون هراس از جدا شدن آن انجام دهند.

درهرصورت شما باید بدانید که این روش‌ترمیم باید توسط پزشک متخصص، در کلینیک تخصصی، بعد از مشاوره‌های تخصصی و با مواد و متریال های باکیفیت و ضد حساسیت و مخصوص خود فرد صورت بگیرد تا نتیجه‌ای مطلوب را به ارمغان بیاورد. کلینیک تخصصی زیبایی هوپو با ارائه بهترین خدمات و کیفیت برای ترمیم مو مشکل شما را برطرف خواهد کرد.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید