انتشار این مقاله


بیماری پاژه پستان چیست؛ آشنایی با علائم، علت و درمان

بیماری پاژه پستان (PAJ-its) نوع نادر سرطان پستان است‎.

بررسی کلی

بیماری پاژه پستان (PAJ-its) نوع نادر سرطان پستان است‎. بیماری پاژه پستان از نیپل شروع می‎شود و تا دایره تیره رنگ دور نیپل (آرئولا) پیش می‎رود‎.

بیماری پاژه پستان با بیماری پاژه استخوان -‎بیماری متابولیکی استخوان‎- ارتباطی ندارد‎.

بیماری پاژه پستان اغلب در زنان بالای ۵۰ سال رخ می‎دهد‎. اغلب زنان مبتلا به بیماری پاژه پستان‎، به بیماری سرطان مجرای پستان نیز مبتلا هستند‎. در موارد نادر‎، بیماری پاژه پستان‎، محدود به خود نیپل است‎.

علائم پاژه پستان

بیماری پاژه پستان بر روی نیپل و معمولاً پوست اطراف آن ناحیه (آرئولا) اثر می‎گذارد‎. ممکن است علائم و نشانه‎های بیماری پاژه پستان را با سوزش پوست (درماتیت‎ها) یا بیماری پوستی غیر‎سرطانی دیگر (خوش‎خیم) اشتباه گرفته شود‎.

علائم و نشانه‎های ممکن برای بیماری پاژه پستان عبارتند از‎:

  • پوسته پوسته‎شدن و زبر‎شدن پوست نیپل
  • پوسته پوسته‎شدن‎، تراوش‎کردن یا سفت‎شدن پوست شبیه اگزما روی نیپل‎، آرئولا یا هردو
  • خارش
  • قرمزی
  • احساس مورمور‎شدن یا سوزش
  • ترشحات نیپل به رنگ کاهی یا خونی
  • نیپل صاف یا چرخانده (وارونه)
  • ضخیم‎شدن پوست روی پستان

علائم و نشانه‎ها معمولاً فقط در یک پستان ظاهر می‎شوند‎. این بیماری معمولاً از نیپل شروع می‎شود و ممکن است به آرئولا و نواحی دیگر پستان گسترش یابد‎.

تغییرات پوستی ممکن است سریع ظاهر شوند و رفع شوند و یا به درمان موضعی پاسخ دهند و به نظر برسد پوست شما در حال بهبود است‎. به طور میانگین زنان علائم و نشانه‎هایی را چندین ماه قبل از تشخیص تجربه می‎کنند.

زمان مراجعه به پزشک

به هرگونه تغییر در پستان خود دقت کنید‎. در صورت احساس توده یا خارش یا تحریک پوستی در پستان، که بیش از یک ماه ادامه دارد، به پزشک خود اطلاع دهید‎.

در صورتی که به علت آسیب پوستی در پستان خود‎، تحت درمان هستید و این وضعیت با درمان از بین نمی‎رود‎، به پزشک خود اطلاع دهید‎. ممکن است برای بررسی ناحیه‎ی آسیب‎دیده‎، نیاز به بیوپسی –‎روشی که یک نمونه بافت کوچک را برای تجزیه و تحلیل میکروسکوپی فراهم می‎کنند‎- نیازداشته باشید‎.

علل بیماری پاژه پستان

پزشکان از علت بیماری پاژه پستان بی‎اطلاع هستند‎. نظریه‎ای که به طور گسترده پذیرفته شده‎است‎، این است که این بیماری از سرطان مجاری پستان منشا می‎گیرد. سلول‎های سرطانی حاصل از تومور اصلی از طریق مجاری شیر به پستان و پوست اطراف آن منتقل می‎شوند‎. نظریه‎ی دیگری که وجود دارد‎، این است که بیماری می‎تواند به طور مستقل در نیپل ایجاد شود‎.

عوامل خطر

عوامل خطری که بر روی احتمال ایجاد بیماری پاژه پستان شما اثر می‎گذارند‎، همان عوامل خطری هستند که بر احتمال ابتلا به انواع دیگر سرطان پستان اثر می‎گذارند‎.

برخی از عواملی که باعث می‎شوند شما مستعد ابتلا به سرطان پستان باشید‎، عبارتند از‎:

  • سن‎. هرچه سن شما بیشتر شود‎، احتمال ابتلا به سرطان پستان افزایش می‎یابد‎.
  • سابقه شخصی سرطان پستان‎. در صورتی که یک پستان به سرطان پستان مبتلا شده‎، احتمال ابتلا به سرطان در پستان دیگر افزایش می‎یابد‎.
  • سابقه خانوادگی‎. در صورتی که مادر‎، خواهر یا دختر شما به سرطان پستان یا تخمدان و یا هردو و یا حتی اگر پدر یا برادرتان مبتلا شوند‎، احتمال ابتلای شما نیز افزایش می‎یابد‎.
  • وراثت ژن جهش یافته‎ای که خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش می‎دهد‎. نقص در یکی از ژن‎ها‎، مخصوصاً ژن‎های BRCA1 یا BRCA2‎، خطر ابتلا به سرطان پستان و همچنین تخمدان و سایر سرطان‎ها را افزایش می‎دهد‎. چنین نقایصی کمتر از ۱/۱۰ موارد سرطان پستان به شمار می‎روند‎.
  • بافت متراکم پستان‎. زنان با بافت متراکم پستان‎، همانطور که در ماموگرافی دیده می‎شود‎، بیشتر در معرض خطر سرطان پستان هستند‎.
  • قرار گرفتن در معرض تشعشعات‎.‎ اگر در دوران کودکی یا بزرگسالی‎، برای درمان سرطان دیگری‎، از ناحیه پستان خود تحت درمان قرار گرفتید‎، احتمال ابتلا به سرطان پستان در مراحل بعدی زندگی وجود دارد‎.
  • اضافه وزن‎. اضافه وزن نسبت به سن وقدتان‎، احتمال ابتلا به سرطان پستان –‎مخصوصاً پس از یائسگی و بزرگسالی‎- را افزایش می‎دهد‎.
  • جایگزینی هورمون‎. مصرف استروژن بعد از یائسگی‎، خطر ابتلا به سرطان پستان را در برخی از زنان افزایش می‎دهد‎.
  • نژاد. زنان سفید‎پوست نسبت به زنان سیاه‎پوست و لاتین‎، احتمال بیشتری دارد که به سرطان پستان مبتلا شوند ولی زنان سیاه‎پوست احتمال مرگ در اثر بیماری بیشتری دارند‎.
  • الکل‎. نوشیدن مقدار زیادی الکل‎، خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش می‎دهد.

داشتن یک یا دو مورد از عوامل به این معنا نیست که حتما به سرطان پستان مبتلا می‎شوید‎. بسیاری از زنان با بیماری پاژه پستان‎، هیچ عامل خطر شناخته شده‎ای نداشتند‎.

پیشگیری از بیماری پاژه پستان

ایجاد تغییرات در زندگی روزمره خود ممکن است خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهد‎. سعی کنید کار‎های زیر را انجام دهید‎:

  • از پزشک خود در مورد غربالگری سرطان پستان سوال کنید‎. با پزشک خود در مورد زمان شروع آزمایش‎ها و غربالگری پستان‎، مانند آزمایش‎های بالینی پستان و ماموگرافی مشورت کنید‎.
  • برای آگاهی از شرایط پستان خود، خود‎‎آزمایی پستان را انجام دهید. زنان ممکن است برای آشنایی با پستان‎های خود‎، خود‎آزمایی پستان را ترجیح دهند‎.در صورت وجود تغییر جدید‎، توده‎ها یا سایر علائم غیر‎معمول در پستان‎هایتان‎، فوراً با پزشک خود در میان بگذارید‎.

بررسی پستان نمی‎تواند از سرطان پستان جلوگیری کند‎، ولی ممکن است به شناسایی تغییرات طبیعی پستان خود و علائم و نشانه‎های غیرمعمول کمک کند.

  • در صورت وجود الکل‎، به طور متوسط از آن بنوشید‎. در صورت انتخاب نوشیدن الکل‎، میزان مصرف آن را به یکبار در روز محدود کنید‎.
  • بیشتر روز‎های هفته را ورزش کنید‎. در بیشتر روز‎های هفته حداقل به مدت ۳۰ دقیقه ورزش کنید‎. اگر اخیراً فعالیتی نداشته‎اید‎، از پزشک خود در مورد شروع تدریجی آن سوال کنید‎.
  • هورمون درمانی بعد از یائسگی را محدود کنید‎. هورمون درمانی ترکیبی‎، ممکن است خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش دهد‎. در مورد مزایا و خطرات هورمون درمانی با پزشک خود مشورت کنید‎.

برخی از زنان در دوران یائسگی علائم و نشانه‎های آزاردهنده‎ای را تجربه می‎کنند و ممکن است خطر سرطان پستان در این افراد برای رفع علائم و نشانه‎های یائسگی رخ دهد‎.

برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان‎، از کمترین دوز هورمون درمانی ممکن‎، به مدت کم استفاده کنید‎.

  • وزن سالم داشته باشید‎. اگر وزن شما در حد سالم است‎، سعی کنید آن را حفظ کنید‎. در صورتی که نیاز است وزن خود را کاهش دهید‎، در مورد استراتژی‎های این کار با پزشک خود مشورت کنید‎. کالری مصرفی خود در هر وعده را کاهش دهید و مقدار ورزش خود را به تدریج افزایش دهید.
  • رژیم غذایی سالمی را انتخاب کنید. زنانی که از رژیم غذایی مدیترانه‎ای استفاده می‎کنند و دارای روغن زیتون اضافی و آجیل‎های مخلوط است‎، ممکن است خطر ابتلا به سرطان پستان در آن‎ها کاهش یابد‎. رژیم مدیترانه‎ای بیشتر روی غذا‎های گیاهی مانند میوه‎ها و سبزیجات‎، غلات کامل‎، حبوبات و مغز‎های آجیل تمرکز دارد‎. افرادی که این رژیم را دنبال می‎کنند‎، چربی‎های سالم را انتخاب می‎کنند و از ماهی به جای گوشت قرمز و از روغن زیتون به جای کره استفاده می‎کنند‎.

کاهش خطر سرطان پستان برای زنان با خطر ابتلای بالا

در صورتی که پزشک‎، سابقه خانوادگی و سایر عوامل را ارزیابی کرده و تشخیص داده‎است که خطر احتمال ابتلا به سرطان پستان در شما افزایش یافته است‎، روش‎های کاهش خطر را در نظر بگیرید‎:

  • دارو‎های پیشگیری کننده (پیشگیری شیمیایی)‎. دارو‎های مسدود‎کننده استروژن ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان کمک کند‎؛ مانند دارو‎های تاموکسیفن و رالوکسیفن (Evista)‎. مهار‎کننده‎های آروماتاز در کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان با خطر ابتلای بالا موثر بوده‎اند‎.

این دارو‎ها خطر عوارض جانبی به همراه دارند‎؛ بنابر‎این پزشکان این دارو‎ها را برای زنانی که خطر ابتلا به سرطان پستان بالایی دارند‌‎، در نظر گرفته‎اند‎. در مورد مزایا و خطرات آن دارو‎ها با پزشک خود مشورت کنید‎.

  • پیشگیری با جراحی‎. زنانی که خطر ابتلا به سرطان پستان بالایی دارند‎، ممکن است برداشتن پستان‎های سالم خود را با جراحی (پیشگیری ماستکتومی) را انتخاب کنند‎. همچنین ممکن است برداشتن تخمدان‎های سالم خود (پیشگیری اوفرکتومی) را انتخاب کنند تا خطر ابتلا به سرطان پستان و تخمدان را کاهش دهند‎.

عوامل خطری که در خودتان وجود دارد را با پزشک خود در میان بگذارید و در مورد انجام درمان برای کاهش خطر‎، از او سوال کنید‎.

تشخیص بیماری پاژه پستان

آزمایش‎هایی که برای ارزیابی وضعیت شما وجود دارند، عبارتند از‎:

  • تست بالینی پستان و بدنی‎. در طول این معاینه‎، پزشک شما از نظر بدنی‎، مناطق غیر‎معمول در هر‎دو پستان را بررسی می‎کند و ظاهر پوست در نیپل‎ها و اطراف آن را از لحاظ وجود توده یا ضخیم‎شدگی بررسی می‎کند‎.
  • ماموگرافی. ماموگرافی –‎تست اشعه X از بافت پستان شما‎- ممکن است نشان دهد که آیا نیپل و تغییرات پوستی با یک سرطان زمینه‎ای پستان مرتبط است‎، همانطور که معمولاً در بیماری پاژه پستان است‎.

در صورتی که ماموگرافی از هر‎دو پستان‎، نشانه‎ای از سرطان پستان نشان نداد‎، پزشک شما ممکن است از تصویربرداری با تشدید مغناطیس (MRI) استفاده کند که ممکن است سرطان را تشخیص دهد که در ماموگرافی قابل مشاهده نیست‎.

  • بیوپسی پستان‎. حین بیوپسی‎، پزشک شما نمونه کوچکی از بافت پوست نیپل را برای بررسی زیر میکروسکوپ برمی‎دارد. در صورت وجود تغییرات در نیپل‎، نمونه تغییر‎ یافته ممکن است جمع آوری شود‎.

در صورت داشتن توده‎های پستانی‎، بیوپسی آن بافت نیز انجام خواهد‎شد‎. اگر سلول‎های سرطانی در نمونه‎های جمع آوری شده‎، شناسایی شود‎، ممکن است برای بحث در مورد گزینه‎های درمانی به یک جراح پستان ارجاع داده‎شوید‎.

  • بیوپسی غدد لنفاوی سنتینل‎. در صورت ابتلا به سرطان پستان تهاجمی‎، باید غدد لنفاوی زیر بازوی شما (غدد لنفاوی زیربغل) از نظر احتمال گسترش سرطان به این ناحیه بررسی شود‎؛ این روش به بیوپسی غدد لنفاوی سنتینل معروف است‎.

حین بیوپسی‎، جراح شما غدد سنتینل –‎اولین غدد لنفاوی که تخلیه از تومور‎های پستان را دریافت می‎کنند و همچنین اولین محلی که سلول‎های سرطانی مهاجرت می‎کنند‎-‎ را پیدا می‎کند. در صورتی که یک غده سنتینل برداشته و بررسی شود و اگر حالت طبیعی داشت‎، احتمال یافتن سرطان در هر یک از غدد باقی‎مانده اندک است و نیازی به برداشتن هیچ غده دیگری نیست‎.

درمان پاژه پستان

در صورتی که به بیماری پاژه پستان مبتلا هستید‎، احتمالاً به جراحی نیاز خواهید‎داشت. نوع جراحی به وضعیت پوست اطراف نیپل شما و مقدار پیشرفت سرطان زمینه‎ای بستگی دارد‎.

روش‎های جراحی عبارتند از‎:

  • ماستکتومی ساده‎. این روش شامل برداشتن کل پستان (به جز غدد لنفاوی زیربغل) است‎. در مواردی که یک سرطان زمینه‎ای پستان وجود دارد ولی به غدد لنفاوی گسترش نیافته‎است‎، ممکن است این روش توصیه شود‎.
  • لامپکتومی‎. جراحی محافظت پستان (لامپکتومی)‎، فقط شامل برداشتن قسمت بیمار از پستان شما می‎باشد‎.

جراح شما‎، نیپل و آرئولا را با یک وسیله مخروطی شکل از پستان شما برمی‎دارد‎. جراح سعی می‎‎کند تا حد ممکن‎، بافت کوچکتری از پستان را بردارد و مطمئن می‎شود که بافت برداشته‎شده از حاشیه‎ی خارجی‎، عاری از سلول‎های سرطانی شود تا فقط سلول‎های سالم باقی بمانند‎.

لامپکتومی برای درمان بیماری پاژه پستان به پرتو‎درمانی نیاز دارد‎. در صورتی که به دلایلی نمی‎توانید پرتودرمانی انجام دهید‎، لامپکتومی توصیه نمی‎شود‎. در بسیاری از زنان نیپل‎، بعد از درمانشان ترمیم می‎یابد‎.

درمان کمکی

بعد از عمل‎، پزشک شما ممکن است درمان‎های اضافی (درمان کمکی) با دارو‎های ضد سرطانی (درمان شیمیایی)‎، پرتو‎درمانی یا هورمون‎درمانی را توصیه کنند تا از عود‎کردن سرطان پستان جلوگیری کنند‎.

درمان مشخص شما به میزان وسعت سرطان و اینکه آزمایش‎های شما در برخی پارامتر‎ها مانند داشتن گیرنده‎های استروژن یا پروژسترون مثبت باشند‎، بستگی دارد‎.

کنار‎آمدن و حمایت

تشخیص سرطان پستان می‎تواند غافلگیر‎کننده باشد‎. دقیقا زمانی که در حال تلاش برای کنار‎آمدن با این خبر و ترس در مورد آینده‎تان هستید‎، از شما خواسته می‎شود که تصمیم مهمی در مورد درمانتان بگیرید‎.

هر فردی روش‎های خود را برای کنار‎آمدن با سرطان پیدا می‎کند‎. تا زمانی که این روش‎ها را پیدا کنید‎، موارد زیر ممکن است کمک کنند‎:

  • مطالبی را که باید در مورد سرطان پستان بدانید‎، یاد بگیرید‎. در صورتی که علاقه دارید مطالب بیشتری در مورد سرطان پستان خود بدانید‎، برای اطلاعات بیشتر -‎نوع‎، مرحله و وضعیت گیرنده‎های هورمونی‎– از پزشک خود سوال کنید‎. منابع خوب و به روز در مورد روش‎های درمانی خود بخواهید‎.

داشتن اطلاعات بیشتر در مورد سرطان خود و روش‎ها‎، ممکن است هنگام تصمیم‎گیری نوع درمان‎، حس دلگرمی به شما بدهد‎. هرچند‎، برخی از زنان وجود دارند که نمی‎خواهند اطلاعاتی در مورد سرطانشان بدانند‎. در صورتی که شما هم این نظر را دارید‎، با پزشک خود در میان بگذارید‎.

  • با افراد مبتلای بهبود‎یافته سرطان پستان صحبت کنید‎. صحبت‎کردن با زنان دیگر مبتلا به سرطان پستان‎، ممکن است برای شما مفید و دلگرم‎کننده باشد‎. برای اطلاع از گروه‎های حمایت‎کننده در منطقه خود‎، با انجمن سرطان کشور تماس بگیرید‎.

سازمان‎هایی که می‎توانند شما را با سایر بهبود‎یافتگان سرطان به صورت آنلاین یا تلفنی مرتبط کنند‎، شامل تشخیص سرطان پستان و مراقبت سرطان هستند‎.

  • فردی را برای صحبت‎کردن بیابید. دوست یا یکی از اعضای خانواده را که شنونده خوبی است پیدا کنید یا با یک روحانی یا مشاور صحبت کنید‎. از پزشک خود بخواهید به مشاور یا متخصص دیگری که با بهبود‎یافتگان سرطان در ارتباط هستند‎، ارجاع دهند‎.
  • دوستان و خانواده خود را نزدیک خود نگهدارید‎. دوستان و خانواده شما می‎توانند حین درمان سرطان شما‎، حامی شما باشند‎.

وقتی شروع به گفتن در مورد تشخیص سرطان پستان خود به دیگران می‎کنید‎، احتمالاً پیشنهادات زیادی برای حمایت از سمت آن‎ها دریافت می‎کنید‎. قبل از این کار‎، درباره کمک‎هایی که ممکن است از آن‎ها بخواهید‎، مثل صحبت‎کردن با فردی یا کمک در تهیه غذا‎، فکر کنید‎.

  • صمیمیت خود را با همسرتان حفظ کنید‎. در فرهنگ‎های غربی‎، پستان‎های زنان با جذابیت‎، زنانگی و رابطه جنسی همراه است‎. به دلیل این نگرش‎ها‎، سرطان پستان ممکن است در تصور شخصی شما تاثیر بگذارد و اعتماد به نفس شما در روابط صمیمی از بین برود‎. در مورد ناامنی‎ها و احساسات خود با همسرتان صحبت کنید‎.
  • مراقب خودتان باشید‎. هنگام درمان سرطان‎، سلامتی خود را در اولویت قرار دهید‎. به اندازه کافی بخوابید تا احساس آرامش کنید‎. رژیم غذایی‎تان را پر از میوه و سبزیجات انتخاب کنید‎. روزهایی که حس می‎کنید توانایی دارید‎، زمانی برای ورزش فراهم کنید و برای چیز‎هایی که لذت می‎برید‎، مانند خواندن و گوش دادن به موسیقی وقت بگذارید‎.

در صورت نیاز‎، آماده باشید تا مدتی وظیفه سرپرستی و رسیدگی خود را کنار بگذارید‎‎. این به این معنا نیست که شما ناتوان و ضعیف هستید‎؛ بلکه به این معناست که شما از تمام انرژی خود برای بهبودی استفاده می‎کنید‎.

آماده‎شدن برای وقت ملاقات پزشک

در صورت شک‎داشتن به مبتلا بودن به بیماری پاژه پستان‎، اولین مراجعه شما احتمالاً ممکن است به پزشک خانواده‎تان باشد‎. هنگامی که برای گرفتن وقت تماس می‎گیرید‎، ممکن است مستقیماً به پزشکی که در زمینه درمان بیماری‎های پستان تخصص دارد‎، ارجاع شوید‎.

کار‎هایی که می‎توانید انجام دهید‎:

  • از هر‎گونه محدودیت قبل از مراجعه آگاه باشید‎‎. هنگام گرفتن وقت‎، حتما سوال کنید که آیا لازم است از قبل کاری مانند محدود‎کردن رژیم غذایی انجام دهید یا نه‎.
  • هر علائمی که احساس کردید را بنویسید‎. حتی مواردی که به نظر می‎رسد مربوط نباشند را هم بنویسید‎.
  • لیست تمام دارو‎های مصرفی‎تان را بنویسید‎. حتی ویتامین‎ها و مکمل‎هایی که مصرف می‎کنید را هم بنویسید‎.
  • یکی از اعضای خانواده یا دوست خود را همراه خود ببرید‎. گاهی اوقات ممکن است به خاطر سپردن تمامی اطلاعات هنگام مراجعه به پزشک دشوار باشد‎. فردی که شما را همراهی می‎کند‎، ممکن است چیز‎هایی که شما فراموش کرده‎اید را به یاد داشته باشد‎.
  • سوال‎های خود را بنویسید تا از پزشکتان سوال کنید‎.

زمان شما با پزشک محدود است‎؛ بنابر‎این تهیه لیست از سوالات خودتان می‎تواند به شما کمک کند تا از زمان خود نهایت استفاده را ببرید.

برخی از سوالات اساسی برای پرسیدن عبارتند از‎:

  • چه چیزی باعث بروز علائم یا شرایط من شده‌است؟
  • سایر علل احتمالی علائم یا شرایط من چیست؟
  • به چه نوع آزمایشاتی نیاز دارم؟
  • آیا شرایط من موقتی است یا مزمن؟
  • بهترین اقدام چیست؟
  • روش‌های جایگزین رویکرد اصلی پیشنهادیتان چیست؟
  • من بیماری‌های دیگری نیز دارم. چگونه می‌توانم آن‌ها را به بهترین نحو‌، با هم مدیریت کنم؟
  • آیا محدودیتی وجود دارد که لازم باشد آن‌ها را در نظر بگیرم؟
  • آیا نیاز است به متخصص مراجعه کنم؟ هزینه آن چقدر است و آیا بیمه مرا تحت پوشش قرار می‌دهد؟
  • آیا بروشور و سایر موارد چاپی وجود دارد که بتوانم با خود ببرم‌؟ چه وب سایت‌هایی را پیشنهاد می‌کنید؟
  • چه چیزی را مشخص می‌کنید که من برای وقت بعدی برنامه ریزی کنم؟

چه انتظاری از پزشک خود داشته باشید.

پزشک شما ممکن است سوال‌هایی از شما بپرسد‌. مانند‌:

  • ماهیت پوست روی نیپل شما چگونه تغییر می‌کند؟
  • در صورتی که ترشحات در نیپل‌، خون ریزی‌، سوزش یا خارش دارید.
  • در صورت داشتن علائم و نشانه‌های دیگر در پستان‌؛ مانند توده یا ضخیم‌شدگی پستان
  • در صورت داشتن درد در پستان
  • مدت زمان شروع علائم و نشانه‌ها

همچنین ممکن است پزشک شما در مورد سوابق پزشکی شخصی و خانوادگی و سایر عوامل خطرناک سرطان پستان سوال کند.

نسترن مژنونی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید