انتشار این مقاله


منظور از طرح لبخند در دندانپزشکی چیست؟

اصلاح طرح لبخند فرایند تقویت ظاهر لبخند با استفاده از یک یا چند عمل زیبایی توسط دندانپزشک، انجام می شود. از جمله این اقدامات می توان به موارد زیر اشاره کرد: روکش های دندان کامپوزیت ایمپلنت دندان سفید کردن دندان در این اصلاح، برخی از جنبه ها مثل شکل صورت، رنگ پوست، رنگ مو، دندان […]

اصلاح طرح لبخند فرایند تقویت ظاهر لبخند با استفاده از یک یا چند عمل زیبایی توسط دندانپزشک، انجام می شود. از جمله این اقدامات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روکش های دندان
  • کامپوزیت
  • ایمپلنت دندان
  • سفید کردن دندان

در این اصلاح، برخی از جنبه ها مثل شکل صورت، رنگ پوست، رنگ مو، دندان ها(شکل، رنگ، طول، عرض)، بافت لثه و لب ها باید در نظر گرفته شود. اصلاح طرح لبخند به دلایل متفاوتی انجام می شود و با توجه به جنبه هایی که در مورد صورت شما وجود دارد، باید روی دندان های شا اعمال شود.

به لبخند یا دندان های خود نگاه کنید. چه مواردی را دوست دارید و چه مواردی را دوست ندارید؟ برخی از جنبه هایی که مربوط به لبخند شما می شود و دندانپزشک آن ها را در کنار شما مورد بررسی قرار می دهد و برای تقویت آن ها اقدام می کند، شامل موارد زیر می شود.

رنگ دندان ها

پرکننده های نقره ای یا آمالگامی می تواند با کامپوزیت های طبیعی که رنگ دندان شما را دارند، جایگزین شوند. در حالی که سفید کردن دندان ها نیز می تواند رنگ دندان های لک شده یا مات شده را تقویت کند. رنگ و سایه ای که دندان ها دارد یکی از مهم ترین ملاحظاتی است که باید در ارزیابی و آماده سازی روش های مختلف مثل روکش های پورسلین، تاج دندان، بریج دندانی، کامپوزیت و ایمپلنت های دندانی در نظر گرفته شود.

هنگامی که رنگ دندان های خود را در نظر می گیرید، به یاد داشته باشید که دندان های تیره یا تغییر رنگ یافته، ممکن است نشان از دهانی داشته باشند که سن بیشتری دارند.

لبخندی که شکلی عالی داشته باشد باید از دندان های روشن و سفید تشکیل شده باشد، ظاهری جوان به شما می بخشد. سایه ای که دندانپزشک برای سفید کردن دندان های شما و روکش ها انتخاب می کند با توجه به رنگ پوست و موی شما انتخاب می شود که باید زمان قابل توجهی به آن اختصاص داد.

دندانپزشکان زیبایی، آموزش دیده اند که بهترین و متعادل ترین گزینه را برای شما انتخاب کنند. این انتخاب باید به گونه ای باشد که در کنار روشن کردن و سفید کردن دندان های شما، آن ها را طبیعی تر نیز نشان دهد.

موقعیت و فاصله بین دندان ها

دندان هایی که کج هستند، همپوشانی کرده اند یا بین آن ها شکاف وجود دارد، می توانند مرتب شوند و در موقعیت مناسب قرار گیرند. این کار می تواند با درمان ارتودنسی یا درمان ارتودنسی پنهان و استفاده از روکش انجام شود.

دندان های از دست رفته

یک یا چند دندان از دست رفته می تواند به صورت منفی روی ظاهر لبخند شما تاثیر بگذارد. این دندان ها می تواند روی گاز زدن شما نیز تاثیرگذار باشد و خطر پوسیدگی دندان را افزایش دهد. جایگزینی یکی از مهم ترین و اصلی ترین بخش های جدایی ناپذیر از سلامت دهان و دندان و زیبایی شناسی صورت است. دندان های از دست رفته می تواند با ایمپلنت های دندانپزشکی، بریج یا پروتز های جزئی جایگزین شود.

هماهنگی و تعادل

دندان های غیر یکنواخت، شکسته و ترک خورده می توانند از نظر زیبایی ترمیم شوند تا یک ظاهر تقویت شده ایجاد شود و طرح لبخند شما زیبا تر به نظر برسد. در نهایت لبخند شما از نظر کلی زیبا تر به نظر می رسد و تقویت می شود.

گونه ها، لبخند و لب های پر تر

صورتی که شکل مناسبی نداشته باشد یا سن آن بالا رفته باشد، می تواند تقویت و جوان تر شود. این اقدامات در بالا برای شما ذکر شده اند که علاوه بر آن ها می توان به درمان ارتودنسی و جراحی فک و صورت اشاره کرد.

یک دندانپزشک زیبایی کاملا با شما هماهنگ است تا یک برنامه درمانی مناسب تنظیم شود و شما را به همان نتیجه ای که مد نظرتان است، برسانید. این برنامه ی درمانی ممکن است متشکل از چندین عمل زیبایی و عملکردی باشد که از محبوب ترین آن ها می توان به سفید کردن دندان، کامپوزیت، روکش دندان، تاج دندان، درمان های ارتودنسی، جراحی فک و صورت و کاهش لبخند لثه ای اشاره کرد.

در نهایت باید بیان کنیم هدف اصلاح طرح لبخند این است که لبخند لثه ای شما از بین برود یا حداقل از آن کاسته شود. پس از آن باید دندان های شما به صورت متعادل در هنگام زدن لبخند مشخص شود و ظاهری سفید، روشن و طبیعی داشته باشد.

دندان های شما نباید در پایان کار بیش از حد درخشان باشند؛ زیرا ظاهری مصنوعی به صورت شما اضافه خواهند کرد و از هدف اصلی اصلاح طرح لبخند که طبیعی زیبا به نظر رسیدن لبخند است، کاملا فاصله می گیرد. همچنین لب های شما باید به گونه ای باشد که جلوی دندان های شما را نگیرد تا در هنگام لبخند، زیبایی خود را به شکل هر چه تمام تر نشان دهند.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید