انتشار این مقاله


شش حرکت یوگا برای دوران قاعدگی و کاهش درد این دوره

ورزش یوگا برای گرفتگی های قاعدگی بسیار مفید است. در طول چرخه قاعدگی خانم ها گرفتگی قاعدگی دردناکی را تجربه میکنند. در اینجا چند حالت یوگا آورده شده است که میتواند به شما در خلاص شدن از گرفتگی قاعدگی کمک میکند. با کمک این حالت های ساده ی یوگا میتوانید با گرفتگی های قاعدگی کنار […]

ورزش یوگا برای گرفتگی های قاعدگی بسیار مفید است. در طول چرخه قاعدگی خانم ها گرفتگی قاعدگی دردناکی را تجربه میکنند. در اینجا چند حالت یوگا آورده شده است که میتواند به شما در خلاص شدن از گرفتگی قاعدگی کمک میکند.

با کمک این حالت های ساده ی یوگا میتوانید با گرفتگی های قاعدگی کنار بیایید.

گرفتگی های قاعدگی میتواند تجربه ای دردناک برای برخی از خانم ها باشد. یوگا میتواند در کاهش گرفتگی های قاعدگی کمک کند. حالت کودک یک حالت یوگای ساده و موثر برای رفع گرفتگی های قاعدگی است.

این گرفتگی ها به دلیل انقباض رحم برای ریختن آندومتر اتفاق می افتد. یوگا میتواند در مقابله با گرفتگی های قاعدگی مفید باشد. برای برخی از خانم ها گرفتگی های قاعدگی میتواند دردناک و ناراحت کننده باشد. درد قاعدگی با درد پشت و ران داخلی همراه است. در کنار گرفتگی های قاعدگی برخی از خانم ها حالت تهوع و سرگیجه و سردرد و مدفوع شل نیز دارند.

گرفتگ های قاعدگی را میتوان در طی آندرومتریوز و فیبروز رحم و بیماری التهابی لگن نیز تجربه کرد. برا خلاص شدن از گرفتگی های قاعدگی خانم ها روش های زیادی را امتحان میکنند. آنها برا تسکین درد از بطری و کیسه آب گرم استفاده میکنند. چای بابونه مینوشند و استراحت میکنند. در حالی که بسیاری از خانم ها میتوانند از طریق روش های ساده درد خود را کنترل کنند. برخی از خانم ها ترجیح میدهند از مسکن استفاده کنند تا درد را متوقف کنند. با این حال یکی از بهترین راه ها برای خداحافظی با گرفتگی قاعدگی ورزش یا تمرین یوگاست. هر نوع فعالیت بدنی میتواند به کاهش درد کمک کند. معمولا در این زمان از ماه تمرین شدید ورزشی برای خانم دشوار میشود. اینجا درست همان جا است که یوگا کمک میکند.

حالت کودک (child pose)

حالت کودک یا همان جنین بسیار آرامبخش است. این حالت میتواند به تسکین دردهای قاعدگی کمک کند. این حالت یکی از پرکاربردترین حرکات یوگا است. برای این حالت باید روی زانو ها بنشینید به گونه ای که بدن در بالای ران قرار گرفته و بازوها به سمت بیرون و جلوی شما کشیده شود. حالت کودک به و فرم پشت شما کمک میکند. همچنین به تسکین درد در ناحیه کمر نیز کمک میکند. و آرامش ذهنی را به شما بازمیگرداند.

حالت چرخش خمیده(RECLINING TWIST POSE)

این حالت چرخش خمیده و پیچ خوردگی باعث تحریک و سم زدایی و آرامش بدن میشود. برای این ژست دراز کشیدن به پشت و کشیدن دست ها به سمت بیرون در کنار بدن خود را شروع کنید. اکنون یک پای خود را روی بدن خود قرار دهید. برا جلوگیری از کشش عضلانی زانوی خود را کمی خم کنید. سپس بدن خود را کمی به سمت پای خم شده خم کنید در حالی که بازوی خود را در همان وضعیت کشیده نگه داشته اید به سمت بازوی خود در مقابل پا نگاه کنید. این ورزش باعث کشش ستون فقرات شما میشود. چند دقیقه نگه داشتن این وضعیت میتواند به شما در تسکین اعصاب در دوران قاعدگی کمک کند که میتواند به شما در تسکین درد کمک کند.

حالت زانو به سینه(KNEES-TO-CHEST POSE)

حالت زانو به سینه در مورد گرفتگی های قاعدگی بسار مفید است. این حالت به شما کمک میکند تا عضلات ناحیه کمر و عضلات شکم را از گرفتگی رها کنید. برای تمرین این ژست میتوانید به پشت دراز بکشید و زانوهای خود را به سمت هم و به سمت ناحیه شکم بکشید. این حالت همچنین میتواند جریان خون را در ناحیه شکم شما افزایش دهد. با افزایش جریان خون اندام ها داخلی بدن به درستی کار میکنند. این موضوع باعث آرامش شما و بدن شما میشود.

حالت و مدل شتر(THE CAMEL POSE)

اجرای ژست شتر ممکن است در دوره های قاعدگی شما کمی دشوار باشد. اما در مورد کاهش گرفتگی های قاعدگی بسیار مفید است. برای اجرای ژست شتر کمی قدرت و انعطاف لازم است. برای حالت شتر شما باید با نشستن روی زانو و پشت کاملا صاف شروع کنید. سپس به سمت پشت خود کشیده شوید و سعی کنید پاشنه های خود را بگیرید. برای حفظ تعادل ممکن است از صندلی یا نوعی تکیه گاه پشت استفاده کنید. حالت شتر باعث ایجاد کشش در ناحیه شکم شما میشود. کشش در معده شما علامت گذاری عضلات رحم است که به پایان انقباضات منجر میشود. در نتیجه گرفتگی های قاعدگی کاهش می یابد. ژست شتر همچنن باعث کشش ستون فقرات می شود که درد خفبف کمر را تسکین می دهد.

حالت برابر جلو (forward fold)

ممکن است در دوره های قاعدگی بلند شدن از رختخواب مشکل باشد. اما انجام این کار مهم است. ماندن مداوم در تخت میتواند عضلات شما را سفت کند. ایستادن میتواند گردش خون بدن شما را کاهش دهد. برای حالت جمع شدن به جلو باید بایستید و بالاتنه را به سمت انگشتان پا خم کنید. میتوانید آرنج خود را با دستان خود بگیرید. حالت جمع شدن به جلو میتواند به کاهش درد پشت ناحیه گردن کمک کند و گردش خون را آسان تر کند. همچنین درد در قسمت داخلی ران و همسترینگ و ساق پا و پشت را تکسین میدهد.

حالت جسد در حال استراحت(RESTING CORPSE POSE)

این حالت بیشتر به نام شاونا آسانا شناخته میشود و جز آرامبخش ترین حالت ها دسته بندی میشود. این تمرین معمولا در پایان تمام تمرینات یوگا انجام میشود. با اینکه ساده ترین تمرین یوگا است اما فواید زیادی دارد. این ژست شما را ملزم میکند تا راحت به پشت دراز بکشید و هیچ چرخشی ایجاد نکنید. این حالت بدن و ذهن شما را آرام میکند. تنفس شما را یکنواخت میکند و به ذهن شما کمک میکند تا از درد قاعدگی منحرف شود.

یوگا به کاهش انواع درد ها و آسیب ها کمک میکند.

تینا جاویدان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید