انتشار این مقاله


بهترین دکتر بای پس معده در ایران

آیا شما نیز به دنبال انجام عمل لاغری هستید و علاقه دارید که هر چه سریعتر به اندام ایده آل خود برسید؟ بای پس معده یکی از عمل های جراحی لاغری است که در آن افراد به دلیل افزایش وزن مفرط تحت انجام این عمل قرار می گیرند. امروزه بسیار یاز افراد به دنبال بهترین دکتر بای پس […]

آیا شما نیز به دنبال انجام عمل لاغری هستید و علاقه دارید که هر چه سریعتر به اندام ایده آل خود برسید؟ بای پس معده یکی از عمل های جراحی لاغری است که در آن افراد به دلیل افزایش وزن مفرط تحت انجام این عمل قرار می گیرند. امروزه بسیار یاز افراد به دنبال بهترین دکتر بای پس معده هستند تا بتوانند عمل موفقیت آمیز و با کمترین عوارض ار پشت سر بگذارند. در ادامه این متن قصد داریم شما را با نحوه انجام این عمل و همچنین مزایای مختلف آن آشنا سازیم.

تعریف جراحی بای پس معده 

عمل بای پس معده یکی از انواع عملی های جراحی لاغری است که به سبب وزن های بسیار بالا انجام می شود. این عمل اغلب برای افرادی پیشنهاد می شود که دارای وزن بسیار بالا و چاقی مفرط است که یعنی شاخص توده بدنی آن ها بالا ۳۲ است. ازآنجا که طی عمل جراحی بای پس معده سایز معده کم می شود و با ایجاد یک کیسه جدید و اتصال آن به روده، عمل سنگینی است و باید زیر نظر بهترین دکتر بای پس معده انجام شود. افرادی که این عمل را انجام می دهند، سیستم گوارش غذایشان به هم می ریزد و به همین دلیل بعد از انجام عمل لازم است که زیر نظر پزشک تغذیه، رژیم غذایی و ورزش را داشته باشند تا با سرعت بیشتری وزن کم کنند. افرادی که بدون ورزش بعد از عمل لاغر شوند، پوستشان افتادگی پیدا یم کند و ظاهر بدی می گیرد. 

مراحل بای پس معده 

عمل بای پس معده از جمله جراحی های زیبایی است که نیاز به اتاق عمل و بیهوشی دارد. این عمل دارای دو مرحله است که در زیر آن ها را نام برده و به ترتیب به اختصار توضیح خواهیم داد. 

کوچک کردن معده 

در عمل بای پس معده، دکتر ابتدا معده را به دو قسمت کوچک و بزرگ تقسیم می کند. در حقیقت شما با نگاه کردن به ظاهر معده می توانید آن را به دو قسمت کوچک و بزرگ تقسیم کنید. قسمت کوجک از قسمت بزرگ توسط منگنه هایی جدا می شود. ظرفین کیسه کوچک معده بسیار کم و در حد چند قاشق غذاخوری غذا است. به همین دلیل بیمار بعد از عمل نیم تواند غذای بیش از حد بخورد و مقدار غذای او تا حد زیادی کم می شود. جراحی های لاغری با نام محدود کننده نیز شناخته می شوند چرا که میزان مصرف مواد غذایی در این بیماران به میزان زیادی محدود می شود. 

اتصال معده به روده

جراح بعد از تقسیم معده، معده کوچک را به روده متصل می کند. اما در حقیقت معده به ابتدای روده ها متصل نمی شود، بلکه به زیر دوازدهه متصل می شود تا جذب مواد غذایی به میزان زیادی کاهش پیدا کند. معده به ژژنوم یا تهی روده متصل می شود. به این ترتیب مواد غذایی در این عمل وارد معده بزرگ و دوازدهه نخواهد شد و مستقیما از معده کوچک به پایین دوازدهه وارد می شود. 

پیشگیری از ابتلا به بیماری ها

این عمل اگر زیر نظر بهترین دکتر بای پس معده انجام شود میزان عوارض آن به حداقل می رسد. از طرفی دیگر انجام این عمل می تواند جلوی ابتلای بیمار به انواع بیماری ها شود. بیمار در صورتی که وزن بالایی داشته باشد ممکن است دچار بیماری های مختلفی شود. بنابراین قبل از اینکه از صدق سر چاقی و مشکلاتش دچار انواع مریضی ها شوید بهتر است به دنبال راه چاره باشید. برخی از بیماری ها که ممکن است به دلیل چاقی دچار آن شوید عبارتند از:

  • دیابت  نوع ۲
  • فشارخون بالا
  • بیماری های قلبی
  • چربی خون 
  • آپنه خواب انسدادی 
  • سکته های قلب و مغزی 
  • کاهش میزان باروری مخصوصا در آقایان

چه کسانی کاندید انجام این عمل هستند؟

عمل بای پس معده معمولا برای افرادی با شاخص توده بدنی بالا انجام می شود. این افراد باید شاخص توده بدنی آن ها بالای ۴۰ باشد. البته افرادی که شاخص توده بدنی آن ها ۳۵ تا ۴۰ باشد نیز می توانند این عمل را انجام دهند. البته ابتدا لازم است تمام روش های سالمک دیگر مانند رژیم غذایی و ورزش را امتحان کرده باشند. بیمارانی که شاخص توده بدنی آن ها از ۳۰ تا ۳۴ است چنانچه به علت اضافه وزن دچار مشکلات جدی هستند، می توانند این عمل را انجام دهند. 

مزایای عمل نزد بهترین دکتر بای پس معده

اگر نزد یک پزشک خوب و مجرب و بسیار حرفه ای عمل کنید می توانید از تمام مزایای این عمل بهره مند شوید و دچار عوارض مختلفی بعد از عمل نخواهید شد. یکی از بهترین دکتران در این زمینه دکتر شهریار عزیزی است. این پزشک مجرب می تواند به شما کمک کند به سرعت به وزن دلخواه برسید و به طور متوسط ۶۰ درصد از وزن اضفی خود را از طریق انجام این عمل از دست دهید. دکتر شهریار عزیز این عمل را به دو صورت لاپاراسکوپی و لاپارتومی انجام می دهد. اما اغلب این عمل به روش لاپاراسکوپی یا به اصطلاح به صورت بسته انجام می شود. بنابراین اگر به دنبال بهترین دکتر بای پس معده هستید می توانید به سایت دکتر عزیزی به آدرس اینترنتی drshahriyarazizi.com مراجعه کنید. 

جمع بندیعمل بای پس معده از عمل های جراحی لاغری است که با هدف رسیدن به وزن ایده آل انجام می شود. این عمل با توجه به اینکه عمل جراحی روی دستگاه گوارش است به تمام افراد توصیه نمی شود و فقط برخی از افراد با شرایط به خصوصی می توانند این عمل را انجام دهند. برای دریافت نوبت مشاوره جهت انجام عمل بای پس معده می توانید به سایت دکتر عزیزی مراجعه کنید. 

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید