انتشار این مقاله


چه فشار سنج دیجیتالی و یا عقربه ای را برای خانه و مطب بخریم؟

برای بیشتر بیمارانی که به بیماری فشارخون مبتلا هستند، تهیه و خرید یک دستگاه فشارسنج در خانه ضروری است تا با استفاده از آن بتوان میزان فشارخون را چک کرد

برای بیشتر بیمارانی که به بیماری فشارخون مبتلا هستند، تهیه و خرید یک  دستگاه فشارسنج در خانه ضروری است تا با استفاده از آن بتوان میزان فشارخون را چک کرد و از بروز مشکلات و آسیب‌هایی که فرد را تهدید می‌کند، جلوگیری نمود. زیرا همان طور که می‌دانید افت فشار در فرد می‌تواند باعث خطراتی همچون ضعف شدید و غش شود و بالا رفتن فشارخون نیز آسیب‌هایی مانند پارگی رگ‌های مغز و خونریزی آن‌ها، نارسایی کلیه‌ها، تاری دید و حتی کوری فرد را به همراه داشته باشد. بنابراین اگر خودتان و یا نزدیکانتان به این مشکل دچار هستید لازم است که با خرید یک دستگاه فشارخون مناسب از عوارض و مشکلات شدیدتری که این بیماری در بر خواهد داشت بکاهید. ما در این مطلب قصد داریم ضمن بررسی کارکرد دستگاه فشارسنج، چند نمونه مختلف آن مانند دستگاه فشارسنج بازویی، دستگاه فشارخون مچی و فشارسنج عقربه‌ای را معرفی کنیم. در انتها نیز مرکزی را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید با استعلام قیمت و خرید فشارسنج از این فروشگاه همواره مشکل فشار خون را تحت کنترل داشته باشید.

فشار خون بالا و آسیب‌های آن

مشکل پرفشاری خون و یا فشار خون بالا زمانی پیش می‌آید که میزان فشار خون به حد بالا و البته خطرناکی برسد. در این شرایط است که این مشکل می‌تواند مشکلات حادتر دیگری را برای فرد به وجود آورد که در ادامه بیشتر به این موارد خواهیم پرداخت. در حال حاضر این مشکل در نیمی از مردم جهان شایع است و بخشی از آن می‌تواند مرتبط با نوع سبک زندگی باشد. به هر حال زمانی که این مشکل در فرد شناسایی می‌شود کنترل نکردن آن می‌تواند باعث بروز مشکلات دیگری از جمله بیماری‌های قلبی و یا باعث تنگ شدن و یا بسته شدن عروق خونی و صدمه به اندام‌های مختلف بدن مانند مغز، قلب، چشم‌ها و کلیه‌ها شود.

چگونه می‌توان بیماری فشارخون را شناسایی و کنترل کرد؟

یکی از نکاتی که می‌تواند در کنترل این بیماری نقش اساسی داشته باشد تشخیص به موقع آن است. چنانچه شما در زمان‌های مختلفی از روز یا هفته فشارخون خود را با استفاده از دستگاه فشارسنج بخوانید، می‌توانید آمار دقیقی از میزان بالا رفتن فشارخون خود داشته باشید و با در میان گذاشتن آن با پزشک خود، بتوانید آن را کنترل کرده و به سطح نرمال بازگردانید. کاری که دستگاه فشارخون در این میان می‌کند اندازه‌گیری میزان خون عبوری از رگ‌های خونی است. همچنین این دستگاه تشخیص می‌دهد این است که در هنگام ضربان خون، مقاومت رگ‌ها تا چه اندازه است. اما غیر از مصرف دارو برای کنترل فشارخون لازم است افرادی که دچار پرفشاری خون هستند سبک زندگی خود را تغییر دهند و تغییراتی را به سمت سالم زندگی کردن ایجاد نمایند.

بررسی دستگاه فشارسنج و انواع آن

روش کار و اندازه‌گیری فشارخون در همه دستگاه‌های فشارسنج به یک شکل است اما شاید بتوان گفت برخی از آن‌ها دقیق‌تر عمل کرده و نتیجه درست‌تری را نشان می‌دهند. هنگامی که فشار خون را با دستگاه فشار سنج اندازه‌گیری می‌کنید دو عدد نمایش داده می‌شود. عدد بزرگ‌تر میزان فشارخون سیستول را نشان داده و عدد کوچک‌تر نیز فشار خون دیاستول را نشان می‌دهد. باید توجه داشته باشید که همواره مقدار فشار خون دیاستول (عدد کوچک‌‎تر) مهم‌تر از فشارخون سیستول (عدد بزرگ‎‌تر) است. زیرا عدد سیستول فشار شریان‌ها در زمان تپش قلب و پمپاژ خون را نشان داده و عدد دوم که عدد دیاستول است میزان فشار شریان‌ها بین هر ضربان قلب را نمایش می‌دهد.

از جمله رایج‌ترین دستگاه‌های فشارخون که در بازار تجهیزات پزشکی موجود است، می‌توان به مدل‌های زیر اشاره کرد.

  • فشارسنج عقربه‌ای

از سال‌های پیش و از زمانی که دستگاه فشارسنج طراحی و تولید شد، مدل فشارسنج عقربه‌ای آن کاربرد بیشتری داشته و پزشکان همواره از این نوع فشارسنج استفاده می‌کنند زیرا دقت سنجش آن بسیار بالا بوده و خطای کمتری خواهد داشت. به جهت آن که این دستگاه نیاز به دقت بالاتر و آموزش دیدن دارد برای پزشکان و پرستاران و افراد دوره دیده پیشنهاد می شود. فشارسنج عقربه‌ای به این شکل طراحی شده که برای آن یک کیسه باد در نظر گرفته شده که با فشردن مداوم آن کمک می‌کند باندی که دور بازو بسته می‌شود از هوا پر شده و با فشار وارد کردن بر روی شریان‌ها آن را ببندد. در این زمان است که صدای ضربان قلب شنیده شده و فشار هوای خارج شده باعث حرکت عقربه روی صفحه شده و سطح فشارخون را نشان می‌دهد.

  • فشارسنج بازویی

در حال حاضر نوعی از دستگاه فشارخون در بازار موجود است که به صورت دیجیتالی طراحی شده و به فشارسنج بازویی معروف است. این نوع دستگاه فشارخون نیز مانند فشارسنج عقربه‌ای به بازوی فرد بسته می‌شود ولی دیگر مانند آن تلمبه هوا ندارد و با روشن کردن دستگاه عملیات باد شدن باند دور بازو انجام شده و هنگامی که شریان‌ها تحت فشار لازم قرار گرفته و بسته شدند، این میزان باد شروع به تخلیه می‌کند و عدد مربوط به میزان فشارخون روی صفحه دیجیتالی دستگاه نمایش داده می‌شود. در ضمن این نوع از دستگاه‌های فشارسنج دیجیتالی چه آن‌هایی که روی مچ بسته می‌شود چه مدل بازویی آن می‌توانند تعداد ضربان قلب را نیز نمایش دهند.

  • فشارسنج مچی

دستگاه فشارسنج مچی نوع دیگری از دستگاه فشار خون است که کاملا به صورت اتوماتیک و دیجیتال طراحی شده است و پس از بسته شدن روی مچ به طور خودکار پمپ شده و پس از آن هوای داخل را تخلیه می‌کند در این زمان است که در صفحه دیجیتالی دو عدد بزرگ و کوچک که پیشتر درباره آن توضیح دادیم نمایش داده می‌شود. چنانچه به درستی از دستگاه فشارسنج مچی استفاده کنید نتیجه قابل اطمینانی را مشاهده خواهید کرد. برای این که فشارسنج مچی میزان فشار را به درستی اندازه‌گیری نماید بهتر است دست در زاویه ۷۵ درجه قرار داشته باشد و مچ بند دستگاه به خوبی بسته شده باشد. نکته دیگر آن که بهتر است در زمانی که می‌خواهید فشار را اندازه‌گیری کنید صحبت نکنید و در شرایط آرام‌تری این کار را انجام دهید. برای استفاده در خانه دستگاه فشارسنچ مچی و بازویی پیشنهاد می‌شود چون نیاز به آموزش خاصی ندارد و استفاده از آن ساده‌تر است.

پیشتر اشاره کردیم که چنانچه از هر مدل دستگاه‌ فشارخون استفاده می‌کنید لازم است طریقه درست استفاده از آن را آموزش دیده باشید زیرا نتیجه اشتباه دستگاه می‌تواند شما را گمراه کرده و در برخی موارد باعث آسیب بیشتر برای فرد بیمار شود. بنابراین بهتر است به نکاتی که در ادامه اشاره می‌کنیم توجه داشته باشید.

  • اگر از فشارسنج عقربه‌ای استفاده می‌کنید و نیاز است گوشی را زیر بازوبند قرار دهید به این نکته باید توجه کنید که چنانچه تمامی آن را زیر بازوبند قرار دهید و گوشی تحت فشار باشد ممکن است باعث شود میزان فشار خون به طور کاذب بالاتر نشان داده شود.
  • هنگام خرید دستگاه حتما به اندازه بازوبند توجه داشته باشید. زیرا یک بازوبند با سایز متوسط ممکن است میزان فشارخون افراد خیلی چاق و یا خیلی لاغر را به خوبی نمایش ندهد. بنابراین هنگام خرید دستگاه فشارخون به اندازه کاف بازوبند فشارسنج توجه کنید تا به اندازه یک سوم دور بازو باشد.
  • هنگامی که اقدام به اندازه‌گیری فشارخون می‌کنید، به یکبار انجام آن اکتفا نکنید و در فاصله زمانی کوتاه دیگری، فشارخون را دوباره اندازه‌گیری نمایید تا عدد درست‌تر را دریابید. نکته دیگر آن که در طی یک روز چند بار پشت سر هم این کار را انجام ندهید، چون بی‌شک نتیجه درستی دریافت نخواهید کرد.
  • اگر هنگام اندازه‌گیری فشارخون با دستگاه فشارسنج عقربه‌ای به اولین صدای ضربان قلب شک کردید، همان لحظه اقدام به باد کردن دوباره بازوبند نکنید زیرا این امر هم می‌تواند میزان فشارخون را به صورت اشتباه به شما نشان دهد. بازوبند را باز کرده و دوباره آن را روی بازو ببندید و اندازه‌گیری را تکرار کنید.

قیمت و خرید دستگاه فشارسنج

برای آن که بتوانید دستگاه فشارسنج با کیفیتی را خریداری نمایید و از نتیجه استفاده از آن راضی باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم در خصوص انواع دستگاه فشارخون که در بازار موجود است اطلاعات کاملی را بدست آورده و بررسی‌های لازم را انجام دهید. در حال حاضر مدل‌های متنوعی از دستگاه فشارسنج با برندهای مختلف در بازار موجود است که از کیفیت‌های مناسبی نیز برخوردارند. در خصوص استعلام قیمت و خرید دستگاه فشارسنج نیز می‌توانید از مراکز فروش تجهیزات پزشکی و یا فروشگاه‌های آنلاینی که در این زمینه فعالیت دارند خرید خود را انجام دهید. اما همان طور که پیشتر هم گفتیم لازم است استفاده از این دستگاه را بخصوص در مدل‌های عقربه‌ای بلد باشید و نیاز خود یا بیمارتان و همچنین اندازه دور بازوبند را نسبت به بازوی بیمار در نظر بگیرید.  

معرفی فروشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی توانی نو

دستگاه فشارخون یکی از دستگاه‌هایی است که در حال حاضر پیشنهاد می‌شود در هر خانه‌ای وجود داشته باشد. زیرا ممکن است شما به خاطر بیماری کرونا، مشکلات عصبی و مشکلات فشار و .. نیاز به اندازه‌گیری فشارخون خود داشته باشید. این دستگاه که در مدل‌ها و برندهای مختلفی تولید شده، جزء محصولاتی به شمار می‌آید که تنها در فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی عرضه می‌شود. برای دریافت قیمت و خرید انواع دستگاه فشارسنج پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو به آدرس اینترنتی  www.tavanino.com بزنید. در این فروشگاه اینترنتی مدل‌های متنوعی از فشارسنج عقربه‌ای، مچی و فشارسنج بازویی در برندها و مدل‌های مختلف موجود است که می‌توانید اقدام به خرید آنلاین آن نمایید.

علاوه بر دستگاه فشارخون در فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو انواع کالاهای پزشکی خانگی و بیمارستانی نیز ارائه شده است و مشاوران این فروشگاه به صورت شبانه روزی آماده ارائه مشاوره و خدمات پشتیبانی به مشتریان هستند.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید