انتشار این مقاله


علائم و ویژگی های حساسیت به خرما + ارائه راهکار

حساسیت به خرما در جهان نوعی حساسیت غذایی محسوب می شود و برخی از مصرف کنندگان خرما به آن حساسیت دارند.

حساسیت به خرما

حساسیت به خرما در جهان نوعی حساسیت غذایی محسوب می شود و برخی از مصرف کنندگان خرما به آن حساسیت دارند. مطالعات نشان می دهد که افراد مستعد، واکنش های آلرژیک و گوارشی متفاوتی نسبت به مواد پروتئینی مختلف در عصاره خرما نشان می دهند. همچنین گرده نخل خرما نیز به عنوان نوعی حساسیت تنفسی شناخته می شود.

Date Allergy in the world are considered as a type of food allergy, and some of consumers of this valuable fruit allergy to it. The site allergens Material of date sensitivity is “Pho d 2”. Studies show that susceptible people show different allergic and digestive reactions to various protein substances  in the date extract. Also, pollen dates palm is also identified as a type of respiratory allergy. منبع

حساسیت به خرما

واکنش های آلرژیک به خرما معمولاً شامل خارش دهان و گلو ، خارش ، قرمزی و تورم لب ها است که معمولاً حدود ۵ تا ۱۵ دقیقه پس از خوردن میوه رخ می دهد. این واکنش ها ممکن است بعد از حدود ۱۵ تا حدود یک ساعت تکرار شوند.

یک فرد حساس به خرما ممکن است پس از مصرف خرما کهیر و اگزما داشته باشد.

اگر علائم حساسیتی به خرما توسط پزشک آسم و حساسیت ثابت شد ، بهتر است از خوردن خود خرما یا غذاهای حاوی آن خودداری کنید!

افراد حساس باید در مصرف آب میوه ها ، به ویژه آب میوه های مخلوط ، مراقب باشند. مقدار کمی عصاره خرما در این آب میوه ها ممکن است باعث بروز واکنش های آلرژیک در فرد شود.

اگر فردی به یکی انواع خرما حساسیت دارد، احتمال واکنش های حساسیت زا به سایر انواع خرما بسیار زیاد است!

علائم و ویژگی های حساسیت به خرما + ارائه راهکار

نشانه های حساسیتی به خرما

نشانه های زیر علائم عمومی این نوع حساسیت هستند و ممکن است همه یا برخی از آنها در حساسیت به خرما دیده شود.

  • علائم ظاهر شده در چشم ها: خارش چشم ، قرمزی ، تورم ، اشک و حساسیت به نور
  • علائم ظاهر شده در بینی: آبریزش بینی ، کثیفی و گرفتگی بینی ، عطسه مکرر و خارش بینی
  • علائم کلی بدن: خستگی و عصبی بودن
  • علائم تنفسی: تنگی نفس و خس خس سینه

نحوه تشخیص حساسیت به خرما

حساسیت به خرما معمولا توسط پزشک متخصص با معاینه بالینی و آگاهی از سابقه شخص انجام می گردد. معمولا متخصصان استفاده از آزمایشات پوستی و خونی را برای تشخیص این حساسیت توصیه میکنند.

پیشگیری و درمان آلرژی به خرما

به عنوان یک قاعده کلی ، قطعی ترین راه برای درمان حساسیت اجتناب از عامل حساسیت زا است. پرهیز از مصرف میوه خرما و محصولات غذایی بدست آمده از این میوه برای افرادی که واکنش های آلرژیک شدیدی به این میوه نشان می دهند بسیار مهم است!

البته که فواید خرما بسیار زیاد است. در مورد کنترل و درمان عوارض آلرژیک ناشی از مصرف خرما در مواردی که علائم و عوارض جانبی شدید نیستند ، متخصص معمولاً آنتی هیستامین ها (به صورت خوراکی ، قطره چشم یا اسپری بینی) تجویز می کند. اما در مواردی که واکنش ها و علائم بسیار شدید است (مانند واکنش های آنافیلاکتیک) ، مراقبت های اورژانسی لازم است.

منبع: site allergens – ncbi.nlm.nih.gov – basketbulk.com – research.bmh.manchester.ac.uk

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید