انتشار این مقاله


همه چیز درباره بیمارستان دامپزشکی

وقتی واژه دامپزشک را می شنویم، یادی از بیماری های حیوانات و نحوه نگهداری از آنها می کنیم. حیوانات برای مداوا نیاز به یک محیط مانند بیمارستان دارند که انواع بررسی ها و آزمایش های مختلف برای انتخاب روش درمانی مناسب برای بیماری های آنها در نظر گرفته شود. به همین دلیل ما در این […]

وقتی واژه دامپزشک را می شنویم، یادی از بیماری های حیوانات و نحوه نگهداری از آنها می کنیم. حیوانات برای مداوا نیاز به یک محیط مانند بیمارستان دارند که انواع بررسی ها و آزمایش های مختلف برای انتخاب روش درمانی مناسب برای بیماری های آنها در نظر گرفته شود. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم به بررسی خدمات بیمارستان دامپزشکی بپردازیم.

730292_635.jpg
بیمارستان دامپزشکی

معرفی خدمات یک بیمارستان دامپزشکی

یک بیمارستان حیوانات خانگی مانند یک بیمارستان انسانی می تواند مکانی کاملا بهداشتی و درمانی باشد. این بیمارستان ها نسبت به درمان بیماری های مختلف انواع حیوانات مانند سگ، گربه، اسب، پرندگان، حیوانات اهلی و … اقدام می کنند.

افراد با انتقال حیوانات خانگی خود به این بیمارستان ها و کلینیک های دامپزشکی می توانند انواع آسیب ها و مشکلات اورژانسی و غیر اورژانسی حیوانات را درمان کنند.

این بیمارستان ها اقدامات زیادی در تمامی موارد شامل عمل های جراحی مختلف، خدمات پانسمان، خدمات تزریقی، واکسیناسیون، خدمات زیبایی و … را در دستور کار خود قرار داده اند.

انواع جراحی های حیوانات خانگی

برخی اوقات حیوانات در اثر تصادف یا پرت شدن از ارتفاع نیاز به جراحی اورژانسی برای درمان پا، دست، چشم، گوش و دیگر اعضای بدن خود دارند تا عضوی از بدن آنها از بین نرود، در این میان قابل ذکر است که در صورت عدم انجام عمل های جراحی اورژانسی روی حیوان، ممکن است حیوان جان خود را از دست بدهد.

اما گاهی اوقات این جراحی ها برای جلوگیری از عوارض احتمالی صورت می پذیرند و غیر اورژانسی می باشند، مانند عمل جراحی عقیم سازی سگ و گربه که از رایج ترین نوع جراحی های حیوانات نر و ماده می باشد، دامپزشکان و افراد با استفاده از این عمل جراحی از رفتار های بد این حیوانات نسبت به یکدیگر جلوگیری می کنند.

انواع این جراحی ها می تواند در یک بیمارستان دامپزشکی و بر روی استخوان ها، مفاصل، دستگاه تنفسی، قلب و عروق، گوارش، ستون فقرات، جمجمه، دستگاه تناسلی و … حیوانات انجام شود.

در این میان امروزه خیلی از مردم برای زیباتر کردن حیوانات خود از جراحی های زیبایی که در بیمارستان های حیوانات خانگی انجام می شود، استقبال می کنند. اگرچه این اقدام نوعی حیوان آزاری می باشد، اما بسیاری از مراکز این اقدام را انجام می دهند و صاحبان حیوانات خانگی سعی می کنند با تغییر تن صدای حیوانات، بوتاکس، بالا کشیدن پلک و … حیوان خود را زیباتر کنند.

گاهی بعد از انجام عمل های جراحی بی خطر، حیوان مرخص می شود و دامپزشک از صاحب حیوان می خواهد که در زمان های تعیین شده نسبت به تزریقات، پانسمان و … حیوان اقدام کند.

اما در برخی از جراحی ها که حیوان نیاز به مراقبت بیشتری دارد و باید تحت نظر کادر درمان باشد، آن را در بیمارستان دامپزشکی بستری می کنند و کادر پزشکی در زمان های معین نسبت به تزریق دارو، سرم، تخلیه کیسه مقعدی، تعویض پانسمان های آلوده، خوراندن غذا و بررسی دوره بهبودی حیوان اقدام می کنند.

730294_238.jpg
بیمارستان دامپزشکی

خدمات معاینه یک بیمارستان دامپزشکی

حیوانات درک و احساس دارند، اما زبان بیان درد و آسیب خود را ندارند. به همین دلیل دامپزشکان باید با استفاده از تکنولوژی روز و با بهره گیری از خدمات معاینه مدرن مانند آزمایش خون و استفاده از عکس های رادیولوژی، سونوگرافی، ام آر ای و … بافت های آسیب دیده سخت و نرم داخلی حیوان را مشاهده کنند و نسبت به جراحی و یا استفاده از روش های درمانی دیگر برای بهبودی حیوان اقدام کنند.

قابل ذکر است این بیمارستان ها دارای پیشرفته ترین دستگاه های معاینه و عمل های جراحی هستند. انواع دستگاه های معاینه با لیزر و اشعه ماوراء بنفش کار می کنند و می توانند بهترین عکس ها که شامل وضوح و کیفیت عالی هستند را از بدن حیوانات بگیرند و کار دامپزشک را برای تشخیص بیماری ها راحت کنند.

توجه به خدمات دیگر بیمارستان های حیوانات خانگی

این بیمارستان ها دارای بخش هایی برای ارائه خدماتی همچون فیزیوتراپی، دندانپزشکی، انگل شناسی و … نیز می باشند که برخی از این خدمات توسط دامپزشک تجویز می شود. اما برخی توسط صاحب حیوان و به صورت اختیاری مورد درخواست قرار می گیرد.

قابل ذکر است که برخی اوقات به دلیل اورژانسی بودن وضعیت حیوان، تمام خدمات دامپزشکی در محل سکونت حیوان انجام می گیرد. از دیگر خدماتی که این بیمارستان ها به حیوانات ارائه می دهند، می توان به رفتارشناسی، اصلاح، شستشو، نگهداری حیوانات و … اشاره کرد.

قابل ذکر است که با شستشوی مناسب و کوتاه کردن موهای حیواناتی مانند سگ و گربه در زمان های مشخص می توان از وجود انگل در موهای آنها جلوگیری کرد و نسبت به حفظ سلامت پوست و بدن آنها اقدام کرد.

730293_241.jpg
بیمارستان دامپزشکی

معرفی بیمارستان دامپزشکی فرشته

در سال های اخیر با توجه به تشکیل انجمن های حمایت از حیوانات و حس مسئولیت پذیری بیشتر مردم در قبال حیوانات خانگی خود، بیمارستان ها و کلینیک های دامپزشکی مراجعان زیادی دارند.

این مراکز نیز سعی می کنند با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه ها و کادرهای حرفه ای و مجرب نسبت به تشخیص و درمان بیماری های حیوانات اقدام کنند.

یکی از این مراکز، بیمارستان دامپزشکی فرشته می باشد. این مرکز با سال ها تجربه توانسته است بهترین خدمات مانند جراحی های مختلف بافت های نرم و سخت، عقیم سازی، واکسیناسیون، دندان پزشکی، زیبایی و .. را با استفاده از پرسنلی با تجربه و دستگاه های پیشرفته و مدرن انجام دهد.

این مرکز می تواند با توجه به درخواست افراد، دامپزشک را به محل سکونت حیوان ارجاع دهد تا اقدامات تشخیصی و درمانی روی حیوان انجام شود.

از دیگر خدماتی که این مرکز به حیوانات ارائه می دهد، می توان به خدمات دندانپزشکی برای تغذیه بهتر و کارکرد مناسب دستگاه گوارش آنها، خدمات معاینه با دستگاه های پیشرفته، ارائه خدمات درمانی در محل و یا در بیمارستان و … اشاره کرد.

قابل ذکر است که تعرفه خدمات درمانی این بیمارستان نسبت به بیمارستان های دامپزشکی دیگر با همین تجهیزات و اقدامات درمانی بسیار مناسب می باشد و افراد می توانند با مراجعه به سایت این بیمارستان به آدرس http://fereshtehpetclinic.com ضمن کسب اطلاعات لازم درباره ساعات کاری بیمارستان به صورت تلفنی نیز از مشاوره های رایگان این مرکز استفاده کنند.

رشته-دانشگاهی-دکتری-عمومی-دامپزشکی-بازار-کار-و-درآمد-آن-1-1024x656.png
بیمارستان دامپزشکی
Avatar


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید