انتشار این مقاله


خدمات قابل ارائه در مشاوره روانشناسی

در بسیاری از زمینه های یک زندگی عادی، انسان ها نیازمند مشورت و گرفتن مشاوره از شخصی به غیر از افراد نزدیک می باشند.

خدمات قابل ارائه در مشاوره روانشناسی

در بسیاری از زمینه های یک زندگی عادی، انسان ها نیازمند مشورت و گرفتن مشاوره از شخصی به غیر از افراد نزدیک می باشند. گاها با مشاوره گرفتن از آدم های اشتباه و عمل کردن به نصایح آنها به جای بهبود بخشیدن و انتخاب راه صحیح، مشکل را بزرگ تر و پیچیده تر میکنند. داشتن یک مشاور شخصی که بتوان در تمامی زمینه ها به ایشان اعتماد کرد و از تخصصی بودن نظرات او اطمینان یافت، یکی از اساسی ترین نیاز های انسان قرن بیست و یک است.

انتخاب مشاور صحیح

انتخاب کردن روانشناس و مشاور خانواده خوب قدم بسیار مهم و سختی است که نیازمند تحقیق و شناختن ویژگی های یک روانشناس خوب است. شما در ابتدا باید با میل خود اقدام به دیدن یک روانشناس خوب و با تجربه کنید؛ زیرا مراجعه به روانشناس با اجبار، هیچ فایده ای نداشته بلکه نتیجه عکس به شما می دهد.

انواع مشاوره روانشناسی

  • مشاوره فردی
  • مشاوره زوجی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره گروهی
  • مشاوره جنسی

مشاوره فردی

تجربه مشاوره فردی می تواند کمک بسیاری به شخص شما کند. شما در طی این جلسات از پشتیبانی، پیشرفت و تجربیات مشاور خود بهره مند می شوید. در زمان های چالش برانگیز زندگی تان، بهترین روش برای پشت سر گذاشتن آنها، مشورت گرفتن از یک روانشناس قابل اعتماد می باشد. مشاوره فردی می تواند در طیف وسیعی از موضوعات انجام گردد؛ مانند کنترل خشم، افسردگی، اضطراب، اعتیاد به مواد مخدر، چالش های ازدواج و روابط عاطفی، چالش های والدین و تربیت فرزندان، مشکلات مدرسه، مشورت برای تغییر شغل و غیره.

مشاوره زوجی

هر زوج در طول رابطه و زندگیشان دچار بالا پایین ها، و سختی ها و مشکلات مختلفی میشوند. این مشکلات می تواند شامل پایه ترین و ساده ترین نگرانی ها تا بدترین و جدی ترین موانع زندگی باشد. شما می توانید در مراحل مختلف رابطه خود از مشورت با روانشناس خوب و با تجربه استفاده کنید تا مشکلاتی مانند میزان و نوع رابطه احساسی خود، مشکلات خشم، رفتار های نا بهنجار و … را از بین ببرید. مشاوره زوجی باعث بهبود رابطه بین دو نفر و از بین بردن موانع میان آنها می شود.

مشاوره خانواده

مشاوره خانواده معمولا هنگام تغییرات بزرگ، استرس و منفی بودن یک یا تمام اعضای خانواده، مشکل در قوانین خانوادگی ونحوه ارتباط بین اعضای خانواده انجام میگردد. معمولات خدمات مشاوره خانواده در اشکال مختلفی انجام می شوند و گاهی نیاز به ملاقات با تمام اعضای خانواده در چندین جلسه می باشد. موضوعات معمول در مشاوره خانواده شامل نحوه تربیت و برخورد با فرزندان، ارتباط بین خواهر و برادر ها، از دست دادن یک یا چند عضو خانواده، اضافه شدن عضو جدید به خانواده، کنار آمدن با یک جا به جایی بزرگ یا اتفاقی که بر کل اعضایی خانواده تاثیر بگذارد.

مشاوره گروهی

مشاوره گروهی به مواردی اطلاق می شود که افرادی که دارای یک مشکل خاص و مشترک هستند، دور هم جمع شده و تجربیات خود را درباره موضوع به اشتراک میگذارند. این نوع مشاوره ها به شما نشان میدهند که در مواجهه با مشکل تنها نبوده اید و افراد دیگری هم موانع و احساسات شما را تجربه کرده اند.

مشاوره جنسی

بسیاری از زوجین در مواجهه با مسايل و مشکلات جنسی، نا آگاه و خجالت زده هستند. صحبت کردن و مشاوره گرفتن از یک روانشناس خوب و با تجربه در حل و از بین بردن این موارد تاثیر بسزایی داشته و باعث پیشرفت روابط بین زوجین می شود. این نوع مشاوره از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا از کودکی آموزش و اطلاعات درستی در اختیار افراد قرار نگرفته است. با انجام مشاوره جنسی از بسیاری از دعواها و خطاها جلوگیری می شود.

تاثیرات مشاوره

 مشاوره گرفتن و استفاده از نظرات یک روانشناس با تجربه در سلامت روان شخص تاثیر بسیاری دارد. تحقیقات نشان داده که داشتن مشاور شخصی خوب، باعث بالا رفتن درصد امید به زندگی، راحت و سریع تر عبور کردن از موانع زندگی، داشتن ارتباطات بهتر و … می شود. افرادی که در شرایط سخت سعی در مشورت کردن با روانشناس و مشاور داشتند ( اعم از مشاوره تلفنی یا حضوری)، آرامش خاطر و تسلط بیشتر بر زندگی خود را تجربه کردند.

انتخاب مشاور صحیح

برای انتخاب مشاور خوب، نیازمند اطلاعات کافی از مشکل خود و شخص مقابل هستید. در بعضی از موارد شما مشکل بزرگی را نیز تجربه نمی کنید اما صرفا نیاز به تخلیه هیجانی و احساسی دارید. در همه موارد ذکر شده باید به روانشناس کاربلد و با تجربه مراجعه کنید تا به شما کمک کند. روانشناس انتخابی شما، باید دارای یکسری ویژگی های مهم باشد؛ مانند تجربه بالا در زمینه های لازم، بالا بودن میزان رضایت مراجعین دیگر ایشان، توانمندی روانشناس در ارتباط گرفتن با شما، رعایت اصول اخلاقی، حرفه ای و  شغلی و …  در بعضی از موارد پس از مراجعه به روانشناس، نیازمند انجام انواع مختلفی از تست ها و آزمون ها هستید که تمام آنها صرفا باعث پیشرفت روند مشاوره می باشد و هیچ دلیل دیگری ندارد. با انجام همکاری های لازم با روانشناس خود، باعث تسریع شدن زمان مشاوره می شوید.

تعداد جلسات مشاوره

تعداد جلساتی که یک فرد نیازمند مراجع به روانشناس است؛ به هیچ عنوان مشخص و ثابت نیست و عوامل بسیاری بر آن تاثیر دارد. بسته به تشخیص روانشناس، علت مراجعه و میزان همکاری شما این تعداد تغییر می کند. اما در متون تخصصی ذکر شده که حداقل تعداد جلسات مورد نیاز بین ۸ تا ۱۲ جلسه روان درمانی می باشد.

دکتر لیلا جبلی در زمره بهترین روانشناسان ایران

دکتر لیلا جبلی با بیش از ۱۸ سال تجربه موفق، یکی از بهترین روانشناسان ایران بوده و می توانید برای کسب مشاوره و خدمات روانشناسی از ایشان کمک بگیرید.

دکتر لیلا جبلی

آدرس وبسایت دکتر لیلا جبلی: https://drjebeli.com

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید