انتشار این مقاله


چگونه چسب ناخن مصنوعی خشک شده را رقیق کنیم؟

اگر شما جزو آن دسته از افردای هستید که مدام از ناخن مصنوعی استفاده می‌کنید پس حتماً برای شما این اتفاق پیش آمده که چسب ناخنتان به مرور زمان خشک و بلا استفاده شود. حال سؤال اینجاست که چگونه چسب ناخن مصنوعی خشک شده را رقیق کنیم و مجدداً از آن جهت چسباندن ناخن مصنوعی […]

اگر شما جزو آن دسته از افردای هستید که مدام از ناخن مصنوعی استفاده می‌کنید پس حتماً برای شما این اتفاق پیش آمده که چسب ناخنتان به مرور زمان خشک و بلا استفاده شود. حال سؤال اینجاست که چگونه چسب ناخن مصنوعی خشک شده را رقیق کنیم و مجدداً از آن جهت چسباندن ناخن مصنوعی استفاده نماییم. قبل از پاسخ به این سؤال باید ابتدا فرمولاسیون و مواد تشکیل دهنده چسب ناخن مصنوعی الانزا را مورد بررسی قرار دهیم و عواملی که باعث رقیق و یا خشک شدن چسب ناخن می‌شوند را به خوبی بشناسیم.

چگونه چسب ناخن مصنوعی خشک شده را رقیق کنیم؟

برای این که چسب ناخن باعث چسبندگی قوی بین ناخن مصنوعی و ناخن اصلی شود از فرمولاسیون شیمیایی بسیار قوی در تولید آن استفاده می‌شود. به همین دلیل دانستن این که این مواد چیست و چه کار می‌کنند، می‌تواند به ما کمک کند که تصمیم بگیریم کدام محصول را برای سلامتی و ناخن خود خریداری نماییم و یا چگونه چسب ناخن مصنوعی خشک شده و مورد اطمینان خود را رقیق کنیم.

بسیاری از مارک‌های چسب ناخن شامل اتیل سیانو اکریلات، BHA، الیگومر پلی اورتان اکریلات، هیدروکسی پروپیل متاکریلات، بنزوئیل ایزوپروپانول، Violet 2 و اسید سیتریک هستند. برخی از این مواد تشکیل دهنده چسب ناخن می‌توانند باعث تحریک پوست شوند زیرا سمومی هستند که بر سلامت انسان تأثیر منفی می‌گذارند. به همین دلیل همیشه بطری چسب خود را بررسی کنید که حاوی چه موادی است و سپس کم ضررترین آن را خریداری نمایید. در ادامه برخی از این مواد تشکیل دهنده چسب ناخن را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا اطلاعاتی در مورد این که چگونه چسب ناخن مصنوعی خشک شده را رقیق کنیم کسب نمایید. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

اتیل سیانوآکریلات Ethyl Cyanoacrylate

اتیل سیانوآکریلات یک مایع بی‌رنگ با بوی مشخص است که اصلی‌ترین ترکیب چسبنده در انواع چسب‌ها از جمله چسب ناخن است. البته این ترکیب می‌تواند در برخی مواقع نوعی ماده خطرناک بر روی سیستم ایمنی بدن باشد و باعث تحریک پوست، چشم‌ها و ریه‌ها شود. آزمایشگاه شیمی، فیزیکی و نظری در دانشگاه آکسفورد هشدار می‌دهد که اجازه ندهید این ماده شیمیایی با پوست یا چشم شما تماس پیدا کند و از آن با تهویه مناسب استفاده کنید.

بی اچ ای (BHA)

بی اچ ای (BHA) یک ماده شیمیایی است که در برخی از لوازم آرایشی برای طولانی شدن عمر مفید استفاده می‌شود. به گفته گروه کاری محیط زیست، که پایگاه اطلاعات ایمنی لوازم آرایشی را منتشر می‌کند، استفاده از این ماده با هشدارهای مربوط به اختلال غدد درون ریز، آلرژی و سمیت ایمنی، تجمع زیستی و سمیت سیستم اندام‌ها (غیر باروری) همراه است. آزمایش بر روی سلول‌های پستانداران نتایج مثبت جهش در سرطان را نشان می‌دهد و مطالعات روی حیوانات نشان می‌دهد که حتی در دوزهای متوسط بر مغز و سیستم عصبی تأثیر می‌گذارد. اتحادیه اروپا استفاده از BHA را ممنوع کرده است و ایالت کالیفرنیا می‌گوید که هر محصول حاوی BHA باید دارای برچسب هشدار دهنده باشد زیرا ممکن است سرطان‌زا باشد. البته همه چسب‌های ناخن حاوی BHA نیستند. پس در هنگام خرید حتماً به این نکته توجه کنید.

هیدروکسی پروپیل متاکریلات Hydroxypropyl Methacrylate

در ادامه بررسی مواد تشکیل دهنده چسب ناخن برای رسیدن به پاسخ این سوال که چگونه چسب ناخن مصنوعی خشک شده را رقیق کنیم به معرفی ماده‌ای به نام Hydroxypropyl Methacrylate می‌رسیم. هیدروکسی پروپیل متاکریلات به افزایش یا ساخت ناخن‌ها کمک کرده و جزو موادی است که کمترین آسیب و ضرر را به سلامت افراد وارد می‌کند. گروه تخصصی بررسی مواد آرایشی و بهداشتی اعتقاد دارند که استفاده از این ماده شیمیایی در لوازم آرایشی تا زمانی که این محصول در برابر تماس با پوست قرار نگیرد بی‌خطر است.

 چسب ناخن مصنوعی

الیگومر اکریلات پلی اورتان Polyurethane Acrylate Oligomer

الیگومر اکریلات پلی اورتان نوعی ماده شیمیایی موجود در چسب ناخن مصنوعی است که به کاهش چسبندگی چسب ناخن بعد از خشک شدن آن کمک می‌کند.

بنزوئیل ایزوپروپانول Benzoyl Isopropanol

بنزوئیل ایزوپروپانول، چسب ناخن را به شکل جامد تبدیل کرده و عامل خشک شدن چسب ناخن است و ناخن‌های جدید شما را محکم می‌چسباند. FDA این ماده را برای استفاده در لوازم آرایشی بی‌خطر تشخیص داده است.

Violet 2

یکی دیگر از مواد تشکیل دهنده چسب ناخن Violet 2 است. همان طور که از نامش پیداست، به دلیل خواص رنگی آن در لوازم آرایشی استفاده می‌شود. FDA این رنگدانه مصنوعی را تنها برای استفاده خارجی ایمن ارزیابی کرده است.

اسید سیتریک Citric Acid

اسید سیتریک Citric Acid را می‌توان از مرکباتی مانند لیمو یا پرتقال و همچنین از محلول‌های تخمیر شده قند تهیه کرد. در لوازم آرایشی مانند چسب ناخن مصنوعی این ماده به حفظ محصولات کمک می‌کند. اسید سیتریک تعادل اسید/باز را حفظ می‌کند و مانع خشک شدن چسب در بطری می‌شود.

پس در پاسخ این که چگونه چسب ناخن مصنوعی خشک شده را رقیق کنیم می‌توان گفت یکی از موادی که می‌توان به چسب اضافه کرد تا موجب رقیق شدن چسب ناخن شد اسید سیتریک است. البته این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که بهترین رقیق کننده و احیا کننده چسب ناخن مصنوعی موادیست که موجب انحلال بنزوئیل ایزوپروپانول می‌شود و مانع خشک شدن چسب ناخن می‌گردد.

چسب ناخن دان بیوتی

اگر یک چسب با کیفیت و بادوام خریداری کنیم دیگر نیاز نیست به فکر این باشیم که چگونه چسب ناخن مصنوعی خشک شده را رقیق کنیم. میزان ترکیبات و مواد تشکیل دهنده چسب‌های با کیفیت این ویژگی را به چسب ناخن می‌دهد که به مرور زمان خشک نشده و تا آخرین قطره بتوان از آن استفاده کرد. چسب ناخن دان بیوتی یکی از انواع چسب‌های با کیفیت و پر دوام برای ناخن مصنوعی است که به صورت جزئی و کلی توسط فروشگاه الانزا عرضه می‌شود. این چسب یکی از بهترین گزینه‌های چسب ناخن با کیفیت است که ناخن مصنوعی و طبیعی را با قدرت نگهداری بالا به هم می‌چسباند و ترمیم کننده پر قدرتی برای ناخن‌های شکسته محسوب می‌شود.

چسب ناخن دان بیوتی

به دلیل فرمولاسیون قوی و میزان ترکیبات دقیق و مناسبی که دارد به مدت طولانی می‌توان از آن استفاده کرد و با کمک آن دیگر نیاز نیست بدنبال این باشیم که چگونه چسب ناخن مصنوعی خشک شده را رقیق کنیم زیرا این محصول تا آخرین لحظه خاصیت خود را حفظ کرده و به مرور زمان غلیظ و خشک نمی‌شود. برای آشنایی بیشتر با این محصول و سایر لوازم آرایشی و بهداشتی دیگر می‌توانید به فروشگاه اینترنتی الانزا مراجعه کنید و ضمن بررسی برند و کیفیت تمام محصولات و مقایسه قیمت اجناس از راهنمایی مشاورین این مرکز نیز بهره ببرید و بهترین محصول آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود را خریداری کنید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید