انتشار این مقاله


آشنایی با رایج‌ترین جراحی‌های صورت و هزینه آنها

امروزه به دلیل اهمیت بالایی که افراد به زیبایی و شادابی صورت خود می‌دهند، میزان جراحی‌ زیبایی صورت نسبت به گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده است. افراد یک جامعه ممکن است به دلایل بسیاری نظیر؛ آسیبی که در یک تصادف به صورتشان وارد شده، نقص مادرزادی، کم شدن کلاژن سازی پوست و … به سراغ […]

امروزه به دلیل اهمیت بالایی که افراد به زیبایی و شادابی صورت خود می‌دهند، میزان جراحی‌ زیبایی صورت نسبت به گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده است. افراد یک جامعه ممکن است به دلایل بسیاری نظیر؛ آسیبی که در یک تصادف به صورتشان وارد شده، نقص مادرزادی، کم شدن کلاژن سازی پوست و … به سراغ عمل‌های زیبایی بروند.

البته بهتر است این نکته را هم در نظر بگیریم که برخی افراد کاملا به دلایل شخصی و افزایش زیبایی و اعتماد به نفس جهت این جراحی‌ها اقدام می‌کنند و همیشه نیازی نیست یک علت منطقی پشت این کار باشد. در این مطلب که توسط دکتر مهدی سزاوار جراح فک و صورت نوشته شده است، می‌‌خواهیم با رایج‌ترین جراحی‌های صورت و هزینه آنها آشنا شویم، ما را تا انتهای مقاله همراهمی کنید.

عمل جراحی زیبایی بینی(رینوپلاستی)

طی سال‌های گذشته، عمل زیبایی بینی به یکی از رایج‌ترین جراحی‌های زیبایی صورت تبدیل شده است؛ به دلیل اینکه این عضو در مرکز صورت قرار دارد، افراد بسیاری هستند که برای نقص‌های بسیار جزئی و کوچک هم تصمیم به رفع آنها و انجام عمل زیبایی می‌گیرند. بهتر است بدانید که جراحی زیبایی بینی را با نام رینوپلاستی هم می‌شناسند.

در نظر داشته باشید که این عمل به دو روش بسته و باز انجام می‌شود و هدف آن ایجاد تناسب در اندازه و فرم بینی نسبت به سایر اجزای صورت می‌باشد. نکته‌ای که در این نوع جراحی باید به آن دقت کنید، انتخاب یک پزشک متخصص و حاذق است.

دکتر سزاوار یکی از جراحان مطرح در زمینه جراحی‌های زیبایی هستند که به خوبی می‌توانند تناسب بین بینی با سایر اجزای صورت را تشخیص داده و بسته به فرم کلی صورت هر شخص، بهترین مدل ممکن متناسب با اجزای صورت او را انتخاب کند. در صورت تمایل می‌توانید با کلیک بر روی ” رینوپلاستی چیست ” اطلاعات بیشتر و توضیحات جامع‌تری در این زمینه کسب کنید.

جراحی زیبایی گوش(اتوپلاستی)

یکی دیگر از انواع جراحی‌های صورت مربوط به عمل زیبایی گوش می‌شود که به آن اتوپلاستی هم می‌گویند. در واقع این عمل جهت بهتر شدن فرم لاله گوش و از بین بردن نقص‌هایی مانند بزرگ بودن بیش از اندازه گوش، نامتقارن بودن لاله گوش یا برجستگی آن انجام می‌شود.

این عمل هم برای بزرگشالان و هم کودکان قابل انجام است؛ کودکانی که اندازه گوش آنها بزرگ است یا به اصطلاح دارای گوش‌های بادبزنی هستند، بهتر است بدانند که با انجام این عمل این نقص به راحتی قابل حل است. از آنجایی که آتوپلاستی با اصلاح کردن اندازه غضروف‌های گوش انجام می‌شود، توصیه می‌کنیم حتما تحت نظر یک پزشک متخصص صورت گیرد.

جراحی‌های زیبایی پلک

جراحی‌های زیبایی مربوط به چشم از دیگر انواع عمل‌های زیبایی به شمار می‌روند که طی چند سال گذشته، طرفداران بسیاری پیدا کرده است و دلیل آن می‌تواند تاثیری باشد که فرم پلک‌ها در شادابی و جوان‌تر به نظر رسیدن صورت افراد دارد. به دلیل اینکه چشم یکی از حساس‌ترین اجزای صورت است، توصیه ما به شما عزیزان این است که برای انجام این عمل حتما به یک جراح حاذق و متخصص مراجعه نمایید. جراحی‌های زیبایی پلک انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

اپیکانتوپلاستی؛ باز کردن گوشه داخلی چشم

به کمک جراحی اپیکانتوپلاستی، می‌توان کاری کرد که گوشه‌های چشم بزرگ‌تر به نظر برسند. طی این عمل، پوست پلک تا شدشه یا بریده و برداشته می‌شود تا چشم به شکلی که مدنظر فرد است دربیاید.

در نظر داشته باشید که این عمل بیشتر برای افرادی که چشم‌هایی به شکا بادامی آسیایی دارند، مناسب است. اگر نگران جای زخم یا بخیه روی صورت هستید، لازم است بدانید که در این عمل تمامی بخیه‌های ایجاد شده در چین‌های اطراف پلک پنهان هستند و در معرض دید نیستند.

کانتوپلاستی؛ جراحی زیبایی گوشه خارجی پلک

یکی دیگر از عمل‌هایی در دسته جراحی‌های زیبایی پلک قرار می‌گیرد، کانتوپلاستی یا همان جراحی گوشه داخلی چشم است. در این عمل افتادگی پلک از بین می‌رود و گوشه خارجی چشم کمی به سمت بالا کشیده می‌شود. کانتوپلاستی بیشتر برای کسانی مناسب است که خواستار داشتن چشم‌هایی به شکل گربه‌ای و کشیده هستند.

بلفاتروپلاستی؛ نوعی دیگر از رایج‌ترین جراحی زیبایی صورت

بلفاتروپلاستی، یکی دیگر از انواع مختلف عمل‌های مربوط به زیبایی پلک است که طی آن افتادگی‌های ایجاد شده در پلک رفع می‌شوند. در گذر زمان و با افزایش سن، ماهیچه‌های پشتیبان چشم ضعیف شده و پلک‌ها کشیده می‌شوند. در چنین شرایطی چربی‌های اضافه در بخش‌های پایینی و بالایی چشم می‌شوند و در نهایت سبب افتادگی پلک بالا و پایین خواهند شد. به کمک عمل بلفاتروپلاستی این مشکلات رفع شده و باعث می‌شود که چشم شما هوشیارتر و سرزنده‌تر به چشم بیاید.

گونه گذاری

همه ما می‌دانیم که داشتن گونه‌هایی افتاده و شل باعث می‌شود صورت ما بی‌روح به نظر بیاید و از شادابی و طراوت چهره کم شود. با بالا رفتن سن، بافت‌های مربوط به صورت سفت یا شل‌تر از حد معمول می‌شوند و سبب صاف شدن گونه‌ها خواهند شد.

از آنجایی که این عمل برای داشتن گونه‌هایی برجسته و بهبود فرم آنها انجام می‌شود، می‌تواند برای افراد جوانی که به ضعف استخوان‌های گونه دچار هستند هم مناسب باشد. جهت انجام این عمل، چهار روش متفاوت وجود دارد که عبارت اند از:

گونه گذاری با استفاده از پروتز

یکی از روش‌های دائمی و مطمئن برای داشتن گونه‌هایی برجسته، گونه گذاری با پروتز است. در این روش، برش‌های کوچکی را در پایین پلک یا داخل دهان ایجاد کرده و پروتزی را که از جنس سیلیکون است در این قسمت‌ها قرار می‌دهند. بهتر است بدانید که کاشت گونه با پروتز به سه روش زیرگونه‌ای، گونه‌ای و ترکیبی انجام می‌شود که پیش از اقدام برای جراحی می‌توانید با مشورت پزشک خود مناسب‌ترین نوع را انتخاب نمایید.

گونه گذاری با تزریق ژل

تزریق ژل یکی از راه‌های گونه گذاری است که در آن کیفیت نوع ژل از اهمیت بالایی برخوردار است. در نظر داشته باشید که هیالورونیک اسید ماده‌ای طبیعی است که در تمامی ژل‎هایی که برای جراحی‌هایی زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، کاربرد دارد.

نوع و کیفیت ژل تزریقی بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که سیستم بدن انسان به ورود هرگونه بافت خارجی به سرعت واکنش نشان می‌دهد. همچنین اگر ژل مورد استفاده از کیفیت لازم برخوردار نباشد، می‌تواند منجر به عفونت بدن فرد شود.

این روش یکی از راه‌های موقت برجسته‌سازی گونه است که مدت زمان ماندگاری آن بین ۸ ماه تا ۲ سال می‌باشد.

کاشت گونه با تزریق چربی

کاشت گونه با تزریق چربی روشی است که در آن از چربی‌های بدن خود فرد برای گونه گذاری استفاده می‌شود. جهت انجام این کار، به کمک دستگاه ساکشن مقداری از بافت‌های چربی که به طور معمول از بخش‌هایی مثل ران، نشیمنگاه یا نواحی شکم فرد انتخاب می‌شوند، برداشته شده و همین بافت را برای گونه گذاری به کار می‌گیرند.

به دلیل اینکه در این روش از بافت چربی بدن خود بیمار استفاده می‌شود، بعد از تمام شدن کار عارضه خاصی را به دنبال نخواهد داشت. گونه گذاری با تزریق ژل در مقایسه با سایر روش‌ها، هزینه کم‌تری در پی دارد و نتیجه حاصل از آن کاملا طبیعی است.

لیفت کردن گونه‌ها

یکی دیگر از رایج‌ترین جراحی‌های زیبایی صورت، لیفت گونه است. از طریق این جراحی، بافت چربی گونه‌ها با استفاده از نخ‌های غیر قابل جذب به جای قبلی خود بازگشته و در همان نقطه فیکس می‌شوند. نحوه کار به این شکل است که جراح برشی را در ناحیه شقیقه‌ها در پشت خط روش مو ایجاد می‌کند و وسیله‌ای را روی استخوان موجود در ناحیه گونه قرار می‌دهد تا در نهایت منجر به کشیده شدن پوست شود.

در صورت تمایل به گونه گذای و کسب اطلاعات بیشتر در این باره، پیشنهاد می‌کنیم به مطلب” گونه گذاری چیست ؟” مراجعه کنید.

جراحی زیبایی بوکال فت

چربی موجود در داخل دهان که به آن چربی بوکال نیز گفته می‌شود، یک نوع چربی است که سبب می‌شود گوشه خالی پر شود و همین امر باعث کاهش جلوه و ظاهر فرم استخوان‌های گونه خواهد شد. طی این جراحی، حجم چربی‌ای که در بخش پایینی گونه قرار دارد را کاهش می‌دهند تا گونه‌ها برجسته‌تر به نظر برسند. اگر قصد انجام این عمل را دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب “جراحی زیبایی صورت بوکال فت” را از دست ندهید.

هزینه جراحی‌های صورت به چه عواملی بستگی دارد؟

اگر شما هم قصد انجام جراحی زیبایی خاصی را در ذهنتان دارید، احتمالا این سوال برایتان پیش آمده باشد که هزینه این جراحی چقدر است. در پاسخ به این سوال لازم است بدانید که فاکتورهای بسیاری در تعیین هزینه جراحی‌های صورت دخیل هستند که در این بخش به بیان آنها می‌پردازیم:

هزینه وسایل و تجهیزات مورد نیاز

یکی از عوامل مهم تعیین کننده قیمت جراحی، وسایل و تجهیزات مورد نیاز جهت انجام عمل است. بدیهی است که هرچقدر این تجهیزات از کیفیت بالاتری برخوردار باشند و پیشرفته‌تر باشند، هزینه آنها هم افزایش می‌یابد.

انتخاب بیمارستان جهت انجام عمل

این مورد هم از دیگر عواملی است که روی قیمت نهایی جراحی زیبایی صورت تاثیر مستقیم دارد. از آنجایی که هر بیمارستانی برای اتاق عمل و بستری تعرفه‌های خاص خودش را دارد، نمی‌توانیم تا پیش از انتخاب دقیق آن قیمت مشخصی را بیان کنیم.

وضعیت سلامت بیمار

از آنجایی که بدن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است، ممکن است شخصی به دلیل مشکلات دیگر نیاز به رسیدگی‌های بیشتر یا جلسات بیشتری داشته باشد. به همین دلیل تا قبل از معاینه و مشورت دقیق با پزشک نمی‌توان مبلغ ثابتی را برای همه افراد در هر سن یا وضعیت سلامتی اعلام کرد.

اهمیت مراجعه به جراح متخصص فک و صورت

همانطور که در طول مطلب گفته شد، مهم‌ترین فاکتوری که برای انجام جراحی‌های زیبایی صورت باید در نظر بگیرید، انتخاب یک جراح برتر است. دکتر مهدی سزاوار، یکی از جراحان برتر و مطرح فک و صورت هستند که با سال‌ها تجربه و سابقه طلایی به شما در جهت رسیدن به خواسته خود کمک می‌کنند.

شما عزیزان می‌توانید جهت اطلاع از قیمت جراحی‌های زیبایی صورت توسط دکتر مهدی سزاوار، از طریق دایرکت به صفحه اینستاگرام یا پیام به واتس اپ اقدام کرده و از هزینه‌ها مطلع شوید.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید