انتشار این مقاله


نقش قوزبند در درمان قوز و راهنمای انتخاب قوزبند

انحنا و تغییر شکل قسمت بالای کمر، کیفوز یا گوژپشتی نام دارد که در اصطلاح عامیانه معمولاً به آن قوز گفته می شود. به وجود آمدن قوز کمر می‌تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد اما معمولاً وضعیت نامناسب هنگام نشستن و ایستادن مهمترین دلیل چنین مشکلاتی به حساب می آیند. قوز کمر علاوه ‌بر تاثیر […]

انحنا و تغییر شکل قسمت بالای کمر، کیفوز یا گوژپشتی نام دارد که در اصطلاح عامیانه معمولاً به آن قوز گفته می شود. به وجود آمدن قوز کمر می‌تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد اما معمولاً وضعیت نامناسب هنگام نشستن و ایستادن مهمترین دلیل چنین مشکلاتی به حساب می آیند. قوز کمر علاوه ‌بر تاثیر ظاهری، موجب مشکلات دیگری از جمله فشار بیش از اندازه به کمر و ستون فقرات می شود که در طولانی مدت می تواند به شدت به آناتومی بدن آسیب برساند. به همین دلیل در صورتی که احساس کردید چنین مشکلی برای شما به وجود آمده، باید در اولین فرصت اقدام به اصلاح رفتار و درمان نمایید.

راه های درمان قوز

همان طور که اشاره کردیم در صورت مشاهده نافرمی و بدشکلی های موجود در در قسمت کمر حتماً باید خیلی سریع به دنبال بهبود این مشکل باشید. راه های متفاوتی برای درمان قوز کمر وجود دارد که اگر بخواهیم این روش ها را به دو بخش اصلی تقسیم کنیم شامل درمانهای تخصصی با مراجعه به پزشک و درمان های معمولی در خانه خواهد بود.
در صورتی که مشکل شما در مراحل ابتدایی بوده و پیشرفت قابل توجهی نکرده باشد، می توانید با استفاده از روش های ساده مثل ورزش های مناسب، استفاده از قوزبند طبی و همچنین اصلاح فرم نشستن و ایستادن این عارضه را برطرف کنید. 
اما در صورتی که چنین مشکلاتی طولانی شده و پیشرفت کند باید با مراجعه به پزشک و درمان های تخصصی مثل عمل جراحی، فیزیوتراپی و استفاده از قوزبند های مخصوص اقدام به درمان نمایید. با این حساب توصیه می شود در صورتی که احساس کردید در مراحل ابتدایی قوز کمر هستید حتماً با استفاده از روش های گفته شده این مشکل را برطرف کرده و از پیشرفت آن جلوگیری کنید.

درمان قوز کمر با قوزبند

 یکی از مهمترین و اساسی‌ترین مراحل درمان قوز کمر استفاده از انواع قوزبند است که با ایجاد فشار در قسمت کتف و شانه به شما کمک می کند وضعیت آناتومی بدن خود را در بهترین حالت حفظ کنید. قوزبند ها در مدلهای بسیار متفاوتی تولید می شوند تا بتوانند مشکلات مختلف مربوط به قوز کمر را درمان کنند. برای مثال بعضی مدل ها صرفاً برای استفاده های روزمره و جلوگیری از ایجاد قوز در کمر مورد استفاده قرار می گیرد و بعضی دیگر عملکرد درمانی داشته و حتی برای افرادی که عمل جراحی کرده اند هم مورد استفاده قرار می گیرند.

قوزبند

فاکتورهای مهم در انتخاب قوزبند

با وجود تنوع قابل توجه در بازار قوزبندها، لازم است نکات و فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید مناسب را بدانید تا در صورت نیاز بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه به چند مورد از فاکتورهای مهم انتخاب قوزبند اشاره می کنیم:

راحتی

افرادی که از قوزبند استفاده می‌کنند احتمالاً در طول روز حدود ۶ یا ۸ ساعت از این وسیله استفاده می کنند و مدت زمان زیادی درگیر آن خواهند بود. به همین دلیل لازم است قوزبند مورد استفاده، راحتی قابل توجهی داشته باشد تا در این مدت زمان طولانی آزاردهنده نشود.

قابل تنظیم بودن

بازه تغییر سایز و تنظیم قوزبند باید به اندازه کافی زیاد باشد تا در صورت تغییرات جزئی در سایز افراد، باز هم برای آنها قابل استفاده باشد. بعضی از انواع قوزبند که به مدل‌های فری سایز شناخته می شوند بازه تغییر سایز قابل توجهی دارند از این نظر بهترین گزینه به حساب می‌آیند.

ایجاد فشار مناسب

 افرادی که به نشستن های اشتباه عادت کرده‌اند و اندام آنها تا حدودی شکل گرفته است، نمی توانند به راحتی این عادت را ترک کنند. به همین دلیل لازم است با بستن قوزبند، فشار قابل توجهی به کتف و شانه های آنها وارد شود تا وضعیت نشستن و ایستادن آنها تغییر یابد.

استفاده از مواد مرغوب و دوام مناسب

معمولاً مدت زمان استفاده از قوزبند بیش از ۴ یا ۶ ماه خواهد بود اگر از جنس مرغوب و مناسب استفاده نکنید نمی‌تواند چنین مدت زمانی برای شما عملکرد داشته باشد. به همین دلیل لازم است حتماً با سراغ برندهای شناخته شده و با کیفیت بروید تا بتواند نیازهای شما را برای مدت زمان قابل توجهی برطرف کنند. انواع قوزبند طبی تن یار با رعایت تمام نکات گفته شده در بالا یکی از بهترین انتخاب ها برای درمان قوز کمر به حساب می آید.

مزایای استفاده از قوزبند

قوزبند طبی می تواند هر دو نقش پیشگیری و درمان را برای بدشکلی های کمر و شانه ایفا کند و در هر دو حالت بسیار موثر و نتیجه بخش خواهد بود. به همین دلیل توصیه می شود اگر احساس میکنید دچار عارضه بدشکلی در کمر و شانه های خود هستید حتماً با استفاده از انواع قوزبند طبی در اولین فرصت نحوه نشستن و ایستادن خود را تغییر داده و قوز کمر یا همان گوژ پشتی خود را درمان کنید. استفاده از قوزبند به تنهایی باعث درمان نمی‌شود اما یک وسیله کمکی بسیار تاثیر گذار در اصلاح وضعیت نشستن و ایستادن شما خواهد بود.  برای مشاهده انواع قوزبند طبی به سایت تن یار مراجعه کنید. 

قوزبند
نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید