انتشار این مقاله


معرفی بهترین سایت های خدمات پزشکی در ایران و جهان

پیشرفت خدمات آنلاین در سال های اخیر در تمامی حوزه ها خود را نشان داده است و خدمات پزشکی نیز در این بین شامل خدمات پزشکی متنوع و زیادی در استارت آپ ها بوده است. خدمات آنلاین پزشکی را می توان به دسته های مختلفی تقسیم بندی کرد. دسته های مختلف خدمات متفاوتی را به […]

پیشرفت خدمات آنلاین در سال های اخیر در تمامی حوزه ها خود را نشان داده است و خدمات پزشکی نیز در این بین شامل خدمات پزشکی متنوع و زیادی در استارت آپ ها بوده است. خدمات آنلاین پزشکی را می توان به دسته های مختلفی تقسیم بندی کرد. دسته های مختلف خدمات متفاوتی را به کاربران ارائه می دهند که همه آنها زیر مجموعه خدمات پزشکی می شود. برخی از وب سایت های جامع نیز ترکیبی از خدمات را به کاربران ارائه می دهند و به صورت کامل نیاز های پزشکی بیماران را برطرف می کنند. سایت های پزشکی بر اساس نوع خدمات را می توان به دسته های زیر تقسیم کرد:

  • سایت های نوبت دهی ویزیت پزشک برای نوبت های حضوری
  • سایت های خدمات آنلاین پزشکی شامل مشاوره و ویزیت آنلاین
  • سایت های اطلاع رسانی و اطلاعات معتبر پزشکی
  • سایت های حوزه دارو و فروش آنلاین دارو با نسخه

وب سایت های بسیار زیادی در ایران و سایر کشور ها در حوزه های ذکر شده فعالیت می کنند که در ادامه مطلب به معرفی معروف ترین و موفق ترین این سایت های می پردازیم.

وب سایت نوبت دهی SOLV

Solv ارائه دهنده یک بستر آنلاین برای رزرو نوبت با مراکز مراقبت های فوری در شرایط اورژانسی است. این پلت فرم وعده می دهد که ویزیت و مراجعه یک روزه را با مرکز مراقبت های فوری نزدیک به محل زندگی کاربر ارائه دهد. کاربران می توانند با توجه به علائم، معاینه پزشکی و موارد که نیاز دارند، مراکز مراقبت های فوری را جستجو کنند. برای مراکز مراقبت های فوری، این شرکت نرم افزاری را برای برنامه ریزی قرار ملاقات های آنلاین و مدیریت لیست انتظار ساخته است  تا زمان انتظار برای بیماران را به حداقل برساند. در وقع مهم ترین مزیت solv  سرعت خدمات دهی و ترتیب دادن سریع ترین زمان مراجعه به پزشک برای بیماران در شرایط اورژانسی است. خدمات solv  از سال ۲۰۱۶ آغاز شده و دفتر اصلی آن در سان فرانسیسکو آمریکا ایست.

وب سیات خدمات پزشکی zocdoc

وب سیات zocdoc  از محبوب ترین و پر بازدیدترین سایت های حوزه خدمات آنلاین پزشکی در آمریکا محسوب می شود. ZocDoc یک پلت فرم آنلاین است که به بیماران کمک می کند تا پزشکان را با توجه به موقعیت مکانی و نوع تخصص پیدا کرده و یک قرار ملاقات آنلاین رزرو کنند. نرم افزار زمانبندی را برای پرسنل پزشکی در پس زمینه ارائه می دهد که می توانید در Zocdoc و در وب سایت حرفه ای به آن دسترسی داشته باشید. معرفی ویژگی ZocDoc Check-in که به بیماران اجازه می دهد قبل از ویزیت فرم های پزشکی خود را به صورت آنلاین پر کنند و اطلاعات را برای ملاقات های بعدی نیز ذخیره می کند. قیمت بر اساس اشتراک ماهانه در سایت مشخص می شود. این سایت توسط بیش از ۴ میلیون بیمار در ماه استفاده می شود و تا کنون به بیش از ۶۰ در صد جمعیت ایالات متحده سرویس داده است.

شرکت zocdoc  در سال ۲۰۰۷ تاسیس شده و دفت مرکزی آن در نیویورک آمریکا واقع شده است.

سایت vezeeta

Vezeeta یک پلت فرم مدیریت ویزیت پزشک را تحت وب و اپلیکیشن را برای نیازمندان مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد. این شرکت  خدمات رزرو را برای بیماران به صورت رایگان ارائه می دهد، در حالی که سرویس های آن ها برای پزشکان با پرداخت اشتراک ماهیانه انجان می شود. مدیریت داده ها و راه حل های تحلیلی برای قرارها و اندازه گیری عملکرد کلینیک و همچنین گزارشات پزشکی آنلاین بیماران را ارائه می دهد. این شرکت در تلاش است تا ویژگی های ارتباطی تعاملی بین پزشک و بیمار را در طول دوره درمان و پیگیری از طریق پیام های متنی، یادآوری ها و جلسات بحث در مورد نتایج آزمایش و عوارض جانبی دارو ارائه دهد. شرکت ویزیتا در سال ۲۰۱۲ در کشور مصر راه اندازی شد و تا کنون نیز به خوبی به فعالیت خود ادامه می دهد.

وب سایت کلینیک مایو

وب سایت کلینیک مایو با آدرس mayoclinic از جمله وب سایت های معتبر پزشکی در جهان است که در حوزه اطلاعات و مقالات تخصصی پزشکی فعالیت میکند. کلینیک مایو که در مراکز درمانی اصلی ایالات متحده فعالیت می کند، بر مراقبت، آموزش و تحقیقات یکپارچه بیمار متمرکز شده است. وب سایت آنها اطلاعات مفصلی در مورد شرایط و بیماری های پزشکی ارائه می دهد – با مرور توصیفات بیماری و شرایط یا توصیف بیماری، کمک زیادی به بیماران در فرآیند درمان می کند.

یکی از جالب ترین ویژگی های سایت مایو جستجوی آزمایش ها و روش ها ی در مانی است که در آن بیماران می توانند روشهای درمانی احتمالی را جستجو کرده و از آنچه در انتظار آنها یا عزیزانشان است مطلع باشند. مقالات آنها بر اساس تخصص بیش از ۳۳۰۰ پزشک، دانشمند و محقق از کلینیک مایو برای توانمندسازی بیماران از طریق تحقیقات مشترک آنها نوشته شده است.

سایت مشاوره آنلاین پزشکی SteadyMD

SteadyMD یک رویکرد جدید برای مراقبت های بهداشتی و درمانی است که هدف آن جایگزینی پزشک عمومی سنتی است.

با SteadyMD، هر بار که به یک پزشک آنلاین مراجعه می کنید. شما هزینه اشتراک ثابت برای خدمات فردی و خانوادگی را پرداخت خواهید کرد. پس از ثبت نام، خدمات شامل مشاوره ویدئویی یک ساعته، قرارهای نامحدود در همان روز و تماس و ارسال پیام نامحدود با پزشک در بین ویزیت ها می شود.

مانند یک پزشک معمولی مراقبت های اولیه، پزشک آنلاین SteadyMD می تواند شرایط حاد مانند جراحات و عفونت های جزئی را درمان کند و همچنین مراقبت های مداوم برای بیماری های مزمن مانند فشار خون و آلرژی را ارائه دهد. آنها همچنین می توانند آزمایش خون و سایر آزمایشات را سفارش دهند و در صورت لزوم دارو تجویز کنند.

وب سایت WebMD

WebMD یکی از پربازدیدترین وب سایت ها در زمینه سلامت و پزشکی است. webmd همچنین مالک سایت Medscape است که از سیات های قوی پزشکی است.

این سایت اطلاعات معتبری را از طریق مقالات و محتویات ویژه خود ارائه می دهد، با این حال، بزرگترین دارایی آن برای بیماران پایگاه های داده موجود در سایت در بخش های بررسی کننده علائم و شرایط، بخش های مربوط به داروها و مکمل ها، سلامت و تندرستی و بخش خانواده است. وبلاگ این سایت در موضوعات خاص واقعاً می تواند مفید باشد و جامعه آنها در کانال های رسانه های اجتماعی آنها (مانند فیس بوک) یک شبکه حمایتی از بیماران است.

سایت های خدمات پزشکی در ایران

در ایران نیز در چند سال اخیر شاهد رشد سایت های خوزه خدمات پزشکی بوده اسن. این سایت ها در گذشته اغلب در حوزه اخبار و اطلاعات پزشکی بوده اند ولی در سال های اخیر سایت های خدمات نوبت دهی آنلاین و مشاوره پزشکی نیز به صورت جدی در شروع به فعالیت کرده اند و خدمات مختلفی را به کاربران ارائه می دهند. به طور کلی مشابه تمام خدماتی که در وب سایت های خارجی معرفی کریدم را می توانید در سایت های پزشکی ایرانی نیز پیدا کنید و از آن ها خدمات در یافت کنید. از وب سایت مهم در این حوزه می توان سایت خدمات نوبت دهی و مشاوره پزشکی دکترتو، وب سیات دکتر ساینا، نوبت دات آی آر، سلامت نیوز و سایر وب سایت های مشابه را ذکر کرد.

سایت خدمات آنلاین پزشکی

سایت خدمات نوبت دهی و مشاوره آنلاین دکتر تو

وب سیات دکترتو از کامل ترین سایت های ایرانی برای ارائه خدمات متنوع پزشکی به کاربران است. خدمات این سایت شامل نوبت حضوری در اکثر شهر های ایران با انواع تخصص ها و مشاوره آنلاین در انواع مختلف تلفنی، ویدئویی، متنی و … می شود. همچنین سایت دکتر تو در بخش مجله سلامت خود اطلاعات مهم پزشکی را در انواع بیماری ها و مشکلات پزشکی ارائه می دهد و یک منبع کامل و معتبر در حوزه اطلاعات پزشکی محسوب می شود. نحوه خدمات دهی این سایت بسیار آسان می باشد و هر کاربری به راحتی می توان ا طریق سایت و اپلیکیشن دکترتو، پزشک متخصص خود را پیدا کرده و نوبت حضوری دریافت کند. همچنین خدمات ویزیت یا مشاوره آنلاین دکترتو ب بهترین شکل و از طریق ارتباط مستقیم بیمار با پزشک د سایت انجام می شود. تمامی خدمات متنوع دکترتو را می توان در وب سایت به آدرس doctoreto.com  پیدا کرد و از آن ها با توجه به نیاز خود با حداقل هزینه استفاده کرد.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید