انتشار این مقاله


نکات و توصیه‌های مهم در مورد استفاده از کاندوم که باید رعایت کرد

استفاده درست از کاندوم جلوی انتقال بیماری‌های مقاربتی و بارداری ناخواسته را می‌گیرد. علاوه بر این، نقش موثری را در بهبود کیفیت زندگی زناشویی و حفظ سلامت روان زوج‌ها ایفا می‌کند. با وجود اینکه نحوه استفاده از کاندوم بسیار ساده است، اما احتمال استفاده اشتباه از این وسیله نیز بسیار زیاد است. در این مطلب […]


استفاده درست از کاندوم جلوی انتقال بیماری‌های مقاربتی و بارداری ناخواسته را می‌گیرد. علاوه بر این، نقش موثری را در بهبود کیفیت زندگی زناشویی و حفظ سلامت روان زوج‌ها ایفا می‌کند. با وجود اینکه نحوه استفاده از کاندوم بسیار ساده است، اما احتمال استفاده اشتباه از این وسیله نیز بسیار زیاد است. در این مطلب از موتن رو قصد داریم در مورد نکات و توصیه‌های مهمی که باید در مورد استفاده از کاندوم رعایت کنید صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

۱-نخستین نکته‌ای که باید مورد توجه قرار دهید بررسی سالم بودن کاندوم است. به همین دلیل لازم است قبل از خرید، تاریخ انقضای آن را نگاه کنید. روش دیگر برای اطمینان از سالم بودن این است که بسته بندی کوچک کاندوم را بین انگشت شست و اشاره قرار داده و فشار دهید. اگر هنگام فشار دادن متوجه حباب کوچکی از هوا زیر انگشتانتان شدید، کاندوم سالم است.

۲-نکته دوم این است که هرگز از اشیا تیز یا قیچی برای باز کردن بسته بندی کوچک کاندوم استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است با این کار علاوه بر بسته بندی، خود کاندوم نیز آسیب ببیند.

۳-کاندوم هنگام قرار دادن باید حالت استوانه‌ای داشته باشد و سایر حالت‌ها برای کاندوم طبیعی نیستند. اگر بعد از قرار دادن کاندوم متوجه شدید آن را برعکس گذاشته‌اید، از کاندوم دیگری استفاده کنید؛ نه اینکه آن را در بیاورید و دوباره بگذارید.

۴-بعد از قرار دادن کاندوم روی آلت تناسلی، کمی نوک آن را بکشید تا گنجایش اسپرم خارج شده را داشته باشد.

C:\Users\trzp\Desktop\Internal_condom_inside_contenful_1_2x.png

۵-کاندوم را کامل باز کنید؛ تا جایی که کل آلت تناسلی را بپوشاند در چنین حالتی احتمال انتقال بیماری‌های مقاربتی و احتمال سر خوردن کاندوم از روی آلت کاهش پیدا می‌کند. همچنین می‌توانید مقداری محلول روان کننده روی آن بریزید تا داخل کاندوم حباب هوا ایجاد نشود.

۶-هنگام انزال کاندوم را با دستتان نگه دارید تا احتمال ریخته شدن کاندوم به بیرون یا احتمال تکان خوردن کاندوم کاهش پیدا کند.

۷-هرگز برای ایمنی بیشتر از دو کاندوم با هم استفاده نکنید؛ زیرا در چنین حالتی احتمال پاره شدن کاندوم‌ها بیشتر می‌شود. به جای این کار بهتر است به صورت درست و اصولی تنها از یک کاندوم استفاده کنید و تمامی نکات و موارد احتیاطی را رعایت کنید.

۸-از دیگر موارد مهمی که باید قبل از خرید مورد توجه قرار دهید ضخامت کاندوم است. برخی از افراد کاندوم‌های بسیار نازک را دوست دارند و برخی دیگر به دنبال کاندوم‌های ضخیم هستند؛ بنابراین ابتدا نوع علاقه‌مندی خود را مشخص کرده و سپس برای خرید اقدام کنید.

۹-کاندوم را در حالت نعوظ و قبل از برقراری رابطه جنسی استفاده کنید؛ زیرا ممکن است داخل ترشحات مرد قبل از انزال ویروس یا اسپرم وجود داشته باشد.

۱۰-کاندوم‌ها را از حرارت، نور، فشار و رطوبت دور نگه دارید؛ زیرا این موارد باعث می‌شوند احتمال سوراخ شدن و پارگی در آن‌ها افزایش پیدا کند.

۱۱-از هر کاندوم تنها یکبار استفاده کرده و از مصرف مجدد آن بپرهیزید؛ زیرا در صورت استفاده مجدد احتمال بارداری را افزایش می‌دهید.

۱۲-بلافاصله بعد از انزال و درست زمانی که آلت تناسلی هنوز در حال نعوظ است، کاندوم را از دستگاه تناسلی زن خارج کنید.

۱۳-از کاندوم‌هایی که حاوی مواد اسپرم کش هستند استفاده نکنید؛ زیرا می‌توانند در برخی افراد منجر به عفونت واژنی یا مقعدی شوند.

C:\Users\trzp\Desktop\contentful.png

چرا خرید کاندوم از موتن رو

امروزه به دلیل راحتی خرید از طریق اینترنت، جای تعجبی ندارد که بسیاری از افراد بخواهند کاندوم را به صورت آنلاین خرید کنند. از این گذشته، مارک‌ها و مدل‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد و افراد دیگر مجبور نیستند برای انتخاب مدل کاندوم از فروشگاهی به فروشگاه دیگر بروند. در بخش بهداشت شخصی مو تن رو بخش بهداشت محصولات جنسی شما می‌توانید خرید کاندوم را با تنوعی بسیار بالا تجربه کنید. علاوه بر این، امکان مقایسه برندهای مختلف و قیمت کاندوم‌های ایرانی و خارجی وجود دارد و می‌توانید با بررسی نظرات کاربرانی که قبلا این محصول را خریداری کرده‌اند، بهترین انتخاب را داشته باشید و محصول خریداری شده را به صورت کاملا محرمانه در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید