انتشار این مقاله


آشنایی با انواع روش های درمان بیش فعالی کودکان

بیش فعالی که نام دیگر آن ADHD می باشد یکی از انواع اختلالات رفتاری می باشد که معمولاً آن را تا قبل از ۷ سالگی تشخیص می دهند. درمان بیش فعالی کودکان باید به موقع و درست انجام شود تا این کودکان در بزرگسالی با علائم کمتری روبه رو شوند و حتی علایم آنان برطرف […]

بیش فعالی که نام دیگر آن ADHD می باشد یکی از انواع اختلالات رفتاری می باشد که معمولاً آن را تا قبل از ۷ سالگی تشخیص می دهند. درمان بیش فعالی کودکان باید به موقع و درست انجام شود تا این کودکان در بزرگسالی با علائم کمتری روبه رو شوند و حتی علایم آنان برطرف شود. در صورتی که برای درمان کودکان بیش فعال درمانی صورت نگیرد در بزرگسالی  ممکن است مشکلاتی مثل افسردگی، اضطراب و مصرف مواد پیدا کنند. در این مقاله به بررسی اطلاعاتی در رابطه با درمان بیش فعالی کودکان خواهیم پرداخت تا آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید. شما می توانید از طریق شماره های ۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲-۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲ با ما تماس حاصل فرمایید.

بهترین دکتر بیش فعالی ایران

درمان بیش فعالی کودکان

درمان بیش فعالی کودکان معمولاً از طریق کاردرمانی، رفتاردرمانی و دارو درمانی خواهد بود. اگر چه دارو از ابتدا مورد استفاده قرار می گیرد اما رفتار درمانی نیاز به دارو را کم می کند و حتی گاهی سبب می شود بتوان مصرف آن را قطع کرد. بر اساس شواهد استفاده از روش های رفتاردرمانی در کنار دارو نتیجه ای عالی در پی دارد. در مرکز تخصصی درمان نقص توجه و بیش فعالی دکتر حسینی سیانکی کودک به طور دقیق ارزیابی می شود تا با توجه به علائم و شدت بیماری برای او درمان مناسبی صورت بگیرد. در این کلینیک از پرسنلی متخصص و امکاناتی به روز استفاده می شود تا نتیجه حاصله مورد رضایت والدین قرار بگیرد.

بهترین روش درمان بیش فعالی کودکان

بهترین روش درمان بیش فعالی کودکان با توجه به وضعیتی که هر کودک دارد متفاوت خواهد بود. بهترین روش این است که دارو در کنار رفتاردرمانی، بازی درمانی و کاردرمانی برای بیش فعالی کودکان استفاده شود و روش زندگی کودک را برای این منظور تغییر داد و از والدین خواست که همکاری های لازم را انجام دهند. اگر درمان درستی صورت بگیرد کودک باید علائمی مثل تکانشگری، حواس پرتی، مشکلات رفتاری و اجتماعی کمتری داشته باشد و تمرکز بهتری روی مسائل پیدا کند. کلینیک رفتاردرمانی ارگوتراپیست حسینی سیانکی برای درمان کودکان بیش فعال بهترین روش درمان را برای کودکان در نظر می گیرد و با برقراری روابط مؤثر با کودک سعی در کاهش دادن علائم آنها می کند طوری که در کنترل کردن زمان و دوست یابی موفق تر عمل کنند و عزت نفس بالایی پیدا کنند.

کاردرمانی در بیش فعالی کودکان

دارو درمانی در کودکان بیش فعال

برای درمان بیش فعالی کودکان چند دارو وجود دارد که به طور رایج استفاده می شود و شامل محرک هایی به نام آدرال و ریتالین می باشد. اگر داروهای محرک برای کودک با عوارض همراه بود و کودک به آنها واکنشی نشان نمی داد بهتر است از داروهایی که محرک نیستند مثل استراترا و یا داروی ضد افسردگی استفاده کرد. 

کلینیک حسینی سیانکی دوز مناسب داروی مورد استفاده برای کودک را مشخص می کند چون مصرف این داروها مخصوصاً محرک ها که برای درمان کودکان بیش فعال استفاده می شود ممکن است شدت بیماری های دیگری که همراه این اختلال در کودک آشکار می شود مثل اضطراب، اختلال دو قطبی و وسواس فکری را  بیشتر کند. دو دسته محرک در این کودکان استفاده می شود که شامل آمفتامین و متیل فنیدات می باشد. آمفتامین شامل ویوانس، آدرال، دکسدرین و دیاناول می باشد. در دسته متیل فنیدات نیز داروهایی چون مانند ریتالین، کنسرتا، قرص روز، کوئیلیوانت، متادیت و .. را خواهیم داشت.

داروهای غیر محرک در درمان بیش فعالی

در درمان بیش فعالی کودکان ممکن است از داروهایی که غیر محرک می‌ باشند استفاده شود که شامل اینتونیو، استراترا و کاپوای می باشد که اداره غذا و دارو آنها را تایید کرده است. کلینیک دکتر حسینی سیانکی زیر نظر متخصصان اعصاب و روان در ابتدا داروهای محرک که خطر کمتری دارند را برای کودک تجویز می کند تا نتایج سریع تری را از کودک دریافت کنند.

داروهای غیر محرک تنها زمانی که داروهای محرک اثری نداشت استفاده می شوند که اثرگذاری آنها در صورت استفاده مداوم بعد از چند هفته مشخص خواهد شد. اگر فرزند بیش فعال دارید نگران نباشید، در این کلینیک از طریق راهکارهای تخصصی بهترین دارو که مناسب وضعیت کودکتان باشد تشخیص داده شده و تجویز می شود. در صورت نیاز به راهنمایی در زمینه درمان کودکان بیش فعال با شماره تلفن های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما مشاوره های لازم را ارائه دهند.

کلینیک بیش فعالی کودکان

رفتاردرمانی مؤثرترین شیوه

در رابطه با کودکان بیش فعال رفتار درمانی می‌تواند گزینه ای بسیار مؤثر باشد که در این رابطه باید آموزش های لازم به والدین داده شود. متخصصان کلینیک رفتاردرمانی و گفتاردرمانی حسینی سیانکی در رابطه با اینکه والدین چگونه در برابر رفتارهای منفی کودک برخورد کنند آموزش های لازم را ارائه می دهند و از والدین می خواهند که کودکشان را در رسیدن به هدفش کمک کنند. 

در رفتار درمانی به کودک آموزش داده می شود که چگونه با شرایط مختلف کنار بیاید و مهارت هایی برای روابط اجتماعی به او آموزش داده می شود. باید توجه داشت که دارو تنها علائم را کنترل می کند و بزرگترین هدف این مجموعه این است که به کودک کمک کند عادت های منفی خود را کنار بگذارد و رفتار مناسب را یاد بگیرد. از این رو در درمان بیش فعالی کودکان رفتار درمانی را اصلی مهم و ضروری می شمارند و در کنارش از داروهای لازم برای درمان استفاده می کنند. تمام تلاش این مجموعه کمک کردن به کودک برای حضوری مؤفق تر در اجتماع  و بازگشت آرامش به خانواده می ‌باشد.

درمان بیش فعالی بدون دارو امکان پذیر است؟

با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است دارو نسبت به روش های دیگر تأثیر بیشتری دارد اما با این همه برخی داروها عوارضی نیز دارند. بهتر است در کنار دارو به مسائلی مثل ورزش کردن، تغییر دادن رژیم غذایی، رفتار درمانی و مدیتیشن توجه کرد. همچنین برای اساس بررسی های جدیدی که صورت گرفته است برای درمان بیش فعالی کودکان از یک سری بازی های ویدیویی مخصوص و یا برنامه های که مربوط به آموزش مغز است میتوان استفاده کرد.

این موارد نیز علائم بیش فعالی را کم می کنند و موثر واقع می شوند. با ترکیبی از این درمان ها میتوان عزت نفسی که در کودک پایین آمده است را دوباره افزایش داد و روابطی که آ‌سیب دیده است را بازسازی کرد. با درمان به موقع و درست کودک بیش فعال می توانید شاهد موفقیت های او در زندگی و دوره تحصیلی او باشید و باعث پیشرفت کودک شوید. اینکه کودک به دارو نیاز دارد یا نه مسئله ای می باشد که متخصصان کلینیک دکتر حسینی سیانکی با توجه به ارزیابی کودک و تشخیص به موقع بیماری تصمیم گیری می کنند. این مجموعه با سالها سابقه در زمینه درمان کودکان دارای اختلال بیش توجهی بهترین پیشنهادها را برای این کودکان خواهد داشت.

این مطلب به عنوان رپورتاژ آگهی منتشر شده است و دکتر مجازی هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن بر عهده ندارد.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید