انتشار این مقاله


شهر وان در کجا قرار دارد؟

چگونه می توان به این شهر سفر کرد ؟مکان ای دیدنی و توریستی شهر وان ترکیه کدام هستند؟ اگر تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید اطلاعتی در زمینه شهر وان و اینکه چگونه می توان از این شهر زیبا دیدن کرد را به شما خواهیم گفت. شهر وان یکی از شهرهای کشور ترکیه می […]

چگونه می توان به این شهر سفر کرد ؟مکان ای دیدنی و توریستی شهر وان ترکیه کدام هستند؟

اگر تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید اطلاعتی در زمینه شهر وان و اینکه چگونه می توان از این شهر زیبا دیدن کرد را به شما خواهیم گفت.

شهر وان یکی از شهرهای کشور ترکیه می باشد که با کشور ایران نیز دارای مرزهای زمینی مشترک می باشد.البته باید خاطر نشان کنیم که نقاط مشترک بین ایران و کشور ترکیه فقط به مرزهای زمینی ختم نمی شود بلکه کشور ما و کشور ترکیه دارای آداب و رسوم مشترک و دین و مذهب مشترک نیز هستند از این رو مردمان دو کشور با یکدیگر به راحتی ارتباط برقرار می کنند.

معرفی شهر وان

در سال های اخیر ،شهر وان به دلیل هم مرز بودن با ایران مورد توجه بسیاری از هموطنان قرار گرفته است و در طول سال چند بار به صورت زمینی به این سفر می کنند.شهر وان به دلیل نزدیک و امکان سفر زمینی هزینه حمل و نقل پایین تری دارد و از این رو نیز مسافران بیشتری را به خود جذب می کند.

آثار تاریخی شهر وان ترکیه

شهر وان یک شهر با قدمت تاریخی بسیار بالاست که در زمان های گذشته نیز به عنوان پایتخت و مرکز پادشاهی اورارتوها بوده است ا این رو آثار تاریخی و باستانی بیشماری مانند قلعه وان ،جزیره آکدامار ،قلعه چاووش تپه، قلعه هوشاپ وان و کلیسای صلیب مقدس وان اشاره کرد که در صورت سفر به این شهر حتما از مکان ها نیز دیدن فرمایید.

مراکز خرید و تفریحی شهر وان ترکیه 

شهر وان مراکز خرید و مراکز تفریحی بیشماری مانند بازار سنتی که در خیابان جمهوریت وان و کاظم کارابکر دارد و همچنین مرکز خرید خیابان جمهوریت،مرکز خرید تورکواز،مرکز خرید آیدین پریهان دارد که می تواند به راحتی و با هزینه بسیار کمتر لباس ها و پوشاک هایی از برندهای معروف دنیا را پیدا کنید و یک خرید حسابی داشته باشید.

موقعیت جغرافیایی شهر وان ترکیه

شهر وان در قسمت شرقی کشور ترکیه و نزدیک به دریاچه ای به همین نام قرار دارد.این شهر دقیقا در بین قاره آسیا و اروپا قرار دارد و می توان گفت که این دو قاره بزرگ را به یکدیگر پیوند زده است.شهر وان در ناحیه کوهستانی قرار دارد از این رو هم دارای آب و هوای کوهستانی می باشد و به همین علت نیز دارای آب و هوای سرد می باشد و بهترین زمان برای مسافرت به این شهر فصل بهار و تابستان می باشد که دارای آب و هوی خنک  مطبوع است زیرا فصل های دیگر مانند پاییز و زمستان داری آب و هوای سرد و بارانی و برفی خواهد بود.

راه های زمینی سفر به شهر وان ترکیه

به دلیل نزدیکی شهر وان با کشور ما و هم مرز بودن راه زمینی به صورت مستقیم به شهر وان وجود دارد که می توان به راحتی و با هزینه کم و همچنینی در زمان کوتاهی به شهر وان ترکیه رسید.بیشتر افرادی که از طریق زمینی به این شهر سفر می کنند به دنبال گذراندن تعطیلات چند روزه و یا با هدف خرید کردن به این شهر می روند که در ادامه به معرفی برخی از این مسیرهای زمینی خواهیم پرداخت.

شما می توانید از چندین راه مختلف به شهر وان سفر کنی که راحت ترین و کم هزینه ترین آنها سفرهای زمینی می باشد که می توانید با اتوبوس و یا خودرو شخصی انجام دهید .برای عبور از مرز ایران و وارد شدن به خاک ترکیه و سفر به شهر وان چندین مرز زمینی وجود دارد که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد.

مرز رازی 

اولین و نزدیکترین مرز به شهر وان مرز رازی می باشد که در فاصله  66 کیلومتر از شهر خوی قرار دارد و اگر می خواهید از شهر تبریز به این مرز بروید در حدود ۱۶۲ کیلومتر و از تهران ۶۳۵ کیلومتر به تبریز و ۲۲۸ کیلومتر نیز با مرز رازی فاصله دارید . از مرز رازی نیز حدود  102 کیلومتر با شهر وان فاصله خواهید داشت که می توانید این مسیر را با اتوبوس و یا خودرو شخصی طی کنید.

مرز بازرگان

دومین مرز نیز مرز بازرگان است که در فاصله ۲۷۵ کیلومتری شهر تبریز واقع شده است و فاصله ۲۰۶ کیلومتری نیز با شهر وان ترکیه دارد و شما برای رسیدن به هر وان باید این مسیر را طی کنید و اگر از تهران قصد سفر دارید باید مسیری را تا تبریز طی کنید و بعد دوباره مسیر تبریز تا مرز بازرگان و سپس مسیر تا شهر وان را طی کنید.

مرز سرو

آخرین مرز برای وارد شدن به شهر وان ترکیه مرز سرو می باشد که در فاصله ۵۲ کیلومتری از شهر ارومیه قرار دارد و شما برای رسیدن به این مرز به شهر ارومیه بروید که با توجه به مبدا شما می تواند فاصله ها و مسیرهای مسافرتی متفاوتی داشته باشید.مرز سرو نیز با شهر وان حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله دارد.

سخن پایانی 

اگر قصد سفر به شهر وان را دارید می توانید با استفاده از تور وان که سایت  ستاره شرق آذرگشت  ارائه می دهد به این شهر سفر کنید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید