انتشار این مقاله


چرا نرم افزار کامسول انقدر طرفدار دارد؟

در علم مهندسی کامپیوتر شبیه سازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین خاطر نیز محققان و مهندسین نرم افزارهای متعددی را برای شبیه سازی و مدل سازی پدیده های مختلف طراحی کرده‌اند. کامسول یکی از پرطرفدارترین نمونه‌ها است که بسیار قدرتمند بوده و می توان به راحتی در آن رویدادهای فیزیکی را به صورت […]

در علم مهندسی کامپیوتر شبیه سازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین خاطر نیز محققان و مهندسین نرم افزارهای متعددی را برای شبیه سازی و مدل سازی پدیده های مختلف طراحی کرده‌اند. کامسول یکی از پرطرفدارترین نمونه‌ها است که بسیار قدرتمند بوده و می توان به راحتی در آن رویدادهای فیزیکی را به صورت عددی مدلسازی کرد. این نرم افزارها کاربردی ماژول های بسیار زیاد و متنوعی دارد که پدیده های مختلفی را در زمینه واکنش های شیمیایی، فیزیکی، مکانیکی سیالات، پلاسما و…. را شبیه سازی نمود. نرم افزارهای دیگری نیز وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن ها مدلسازی را انجام داد، اما چه چیزی باعث تا نرم افزار comsol  تا این حد طرفدار پیدا کند؟ ما در این مقاله قصد داریم با بررسی مزایا این نرم افزار بسیار عالی به این سوال پاسخ دهیم. 

درست همانند دیگر نرم افزارهای شبیه سازی در محیط comsol  نیز باید در ابتدا یک هندسه ایجاد نمود و سپس با استفاده از ماژول ها و تنظیم آن ها پدیده های فیزیکی را به صورت عددی و محاسباتی شبیه سازی کرد. با استفاده از این برنامه می توان برنامه می توان تمامی معادلات دیفرانسیل و گسسته را حل نمود.

در این نرم افزار بعد از این که کاربر با نتیجه های عددی دست یابی داشته باشد، نرم افزار کامسول این امکان را برای او فراهم می کند تا بتواند نتایج را پس پردازش کند. به همین خاطر می توان گفت که در این نرم افزار تمامی شرایط برای این که افراد بتوانند یک شبیه سازی راحت و دقیق را انجام بدهند، وجود دارد. Comsol  نسبت به برنامه های دیگر دارای ویژگی هایی است که آن را نسبت دیگر برنامه های شبیه سازی متمایز کرده است.

دلیل محبوبیت نرم‌ افزار comsol  چیست؟

امروزه انجام پروژه کامسول روز به روز در حال افزایش است. زیرا محیط این برنامه بسیار ساده و کاربرد پسند است. ویژگی‌های این نرم افزار عبارتند از:

در کامسول امکان کوپل کردن ماژول ها و مالتی فیزیکس فراهم است 

لازم است بدانید که تمامی پدیده های فیزیکی را که به طور طبیعی رخ می دهد، می توان توسط قوانینی توصیف نمود. با استفاده از comsol  می توان تاثیرات متقابل پدیده های گوناگون را روی در یک پدیده به شکل همزمان مطالعه کرده و مورد بررسی قرار داد. 

جهت انجام این کار کافیست تا پدیده فیزیکی که را در نظر دارید، روی دامنه حل خود پیاده سازی کرده سپس ماژول هایی را که قرار است روی این دامنه حل شوند را به برنامه بدهید. 

حل کردن معادلات جدید در نرم افزار comsol

در صورتی که ماژول نماینده معادله شما در برنامه وجود نداشته باشد، به وسیله یکی از ماژول های ریاضی متناسب با معادلات،  به نرم افزار کامسول معرفی کرده و همانند ماژول های دیگر از آن استفاده نمایید. با این کار شما می توانید از دیگر امکانات این برنامه شبیه سازی همانند انواع ابزارهای پردازش، هندسه و یا شبکه های محاسبی بهره‌مند شوید، بدون این که نیاز به کدنویسی داشته باشید. 

رابط کاربردی بسیار عالی و محیط جذاب 

همان‌ طور که در ابتدای متن نیز گفته شد، یکی از دلایل محبوبیت نرم افزار comsol  محیط جذاب و رابط کاربردی بسیار عالی آن می باشد. دقیقا به همین دلیل نیز انجام پروژه های comsol  هر روزه افزایش بیشتری دارد. تمامی گزینه ها و آپشن‌های این برنامه در جایی قرار گرفته که کاربران آماتور نیز می توانند به راحتی به آن ها دسترسی پیدا کنند.

نرم افزار کامسول نسبت به سایر نرم افزارها دارای رابط کاربردی بسیار بهتری می باشد. رابط کاربری این نرم افزار با حساسیت و کیفیت بسیار بالایی طراحی شده که این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا به آسانی هرچه بیشتر به تمامی امکانات نرم افزار دسترسی داشته باشند. در واقع عمده دلیل محبوبیت نرم افزار نیز همین مورد است.

جمع بندی 

کامسول یکی از بهترین برنامه های شبیه سازی که به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد، در مهندسی کامپیوتر و فیزیک محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در این نرم افزار می‌توان به طور همزمان چندین پدیده فیزیکی را تحلیل کرد.شما می توانید تمامی پروژه‌های comsol   خود را به سایت کامسول پروژه بسپارید و باکیفیت بسیار عالی و در کم ترین زمان ممکن آن را تحویل بگیرید.

این مطلب به عنوان رپورتاژ آگهی منتشر شده است و دکتر مجازی هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن بر عهده ندارد

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید