انتشار این مقاله


هزینه عمل بینی در سال ۱۴۰۱ چقدر است ؟

وقتی حرف از عمل بینی می شود، اولین چیزی که به نظر می آید؛ هزینه آن است.از طرفی تمایل به زیبایی در همه افراد وجود دارد و به خاطر وجود اینترنت و شبکه های اجتماعی روز به روز هم بیشتر می شود. بنابراین عجیب نیست اگر عمل های زیبایی طرفداران بسیاری در سراسر دنیا پیدا […]

وقتی حرف از عمل بینی می شود، اولین چیزی که به نظر می آید؛ هزینه آن است.از طرفی تمایل به زیبایی در همه افراد وجود دارد و به خاطر وجود اینترنت و شبکه های اجتماعی روز به روز هم بیشتر می شود. بنابراین عجیب نیست اگر عمل های زیبایی طرفداران بسیاری در سراسر دنیا پیدا کرده است. دراین میان عمل زیبایی بینی از محبوب ترین عمل های زیبایی است. اما خب هزینه آن نیز قابل توجه است. ما در این مطلب سعی داریم برای کسانی که قصد انجام رینوپلاستی را دارند درباره هزینه عمل بینی و عوامل موثر بر آن در سال ۱۴۰۱ صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

عوامل موثر بر هزینه عمل بینی 

هزینه جراحی بینی تحت تاثیر عوامل بسیاری است. از مهم ترین عوامل موثر بر هزینه عمل بینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستمزد جراح : این همان مبلغی است که در جلسات مشاوره قبل از جراحی با دکترتان در مطب درباره اش صجبت کرده اید. که با توجه به تجربه و تخصص جراح متغیر است.
  • هزینه بیمارستان یا کلینیک: شامل هزینه اتاق عمل، کادر پزشکی مانند متخصص بیهوشی، پرستار و … ، هزینه اتاق و امکانات مصرفی که بیمارستان در اختیار شما می گذارد.
  • نوع جراحی: هر جراحی به میزان خاصی از مهارت و وقت گذاشتن در اتاق عمل نیاز دارد. بنابراین هزینه آنها هم با هم متفاوت است. برای مثال عمل جراحی بینی گوشتی با استخوانی یا عمل بینی ترمیمی تفاوت زیادی دارد. همینطور نوع بینی،  پوست بینی ، داشتن و یا نداشتن پولیپ بینی یا به عنوان مثال بینی شکسته جراحی نسبتا سختی است در هزینه نهایی تاثیر گذارند. 
  • هزینه سی تی اسکن و آزمایشات قبل از عمل: قبل از عمل بینی پزشک از شما می خواهد که آزمایش خون و اگر انحراف بینی داشته باشید سی تی اسکن بدهید. 
  • هزینه ویزیت پزشک: قبل و بعد از عمل بینی طبق برنامه زمانی که به شما داده می شود، می بایست به طور منظم پزشک خود را ببینید.
  • منطقه جغرافیایی: مانند هر خدمت دیگری قیمت عمل زیبایی بینی تحت تاثیر منطقه جغرافیایی است. به همین علت عمل بینی در مشهد یا تهران و به طور کل در کلان شهرها گرانتر از عمل بینی در شهرهای کوچک تر است. 

هزینه عمل بینی در سال ۱۴۰۱

تعرفه عمل های زیبایی هر سال توسط وزارت بهداشت و پزشکی کشور اعلام می گردد. بنابراین هیچ جراحی نمی تواند مبلغ غیرعرفی از شما درخواست کند. اما خب شما باید با این تعرفه ها آشنا باشید. در سال های گذشته هزینه عمل بینی در کلان شهرهایی مانند تهران و مشهد نهایتا ۱۴ میلیون تومان بود. اما در سال ۱۴۰۱ قیمت عمل بینی از ۱۵ میلیون تومان شروع شده و تا ۳۰ میلیون تومان هم می رسد. البته ممکن است شما جراحان تازه کار و بی تجربه ای را هم بیابید که با قیمت های پایین تر نیز کار می کنند. اما آیا سپردن زیبایی و سلامتی تان به دست این جراحان کار عاقلانه ای است؟!

در ادامه هزینه عمل بینی در مشهد یا تهران سال ۱۴۰۱ را مشاهده کنید:

  • هزینه عمل رینوپلاستی (عمل زیبایی بینی گوشتی یا استخوانی): ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان
  • هزینه عمل سپتوپلاستی (عمل انحراف بینی): ۸ تا۱۰ میلیون تومان
  • هزینه عمل رینوسپتوپلاستی (عمل انحراف بینی + عمل زیبایی بینی): ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان
  • هزینه عمل رویژن (عمل ترمیمی بینی): ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان

هزینه عمل بینی در بیمارستان های دولتی و خصوصی

عمل کردن بینی در بیمارستان های دولتی ارزان تر از بیمارستان های خصوصی است. اگر شما بیمه باشید و یا پزشک شما با بیمارستان های دولتی قرارداد داشته باشد، می توانید در این بیمارستان ها بستری شوید. وگرنه باید در کلینیک ها و یا بیمارستان های خصوصی عمل کنید. استفاده از روش ‌ها و ابزارهای به ‌روز، کادر درمانی و مشاوران مجرب و قابل اعتماد و … عواملی است که باعث افزایش قیمت عمل بینی در بیمارستان های خصوصی می شود.

هزینه عمل بینی با بیمه تامین اجتماعی 

بیمه تامین اجتماعی در صورتی هزینه عمل را متقبل می شود که عمل جنبه درمانی داشته باشد و به دلیل زیبایی انجام نشود. یعنی اگر بخواهید عمل انحراف بینی یا پولیپ بینی انجام دهید، بیمه هزینه آن را می پردازد، ولی اگر بخواهید همین عمل ها را همزمان با زیبایی انجام دهید، بیمه دیگر هزینه آن را پرداخت نمی کند.

 درباره بیمه های دیگر مانند بیمه تکمیلی و … باید از دفاتر یا شرکت نمایندگی بیمه تان قوانین پرداختی را بپرسید.

هزینه عمل بینی گوشتی و استخوانی

بینی هایی که از نوع گوشتی هستند علاوه بر دارا بودن چربی و پوست ضخیمی نیز دارند به همین علت جراحی آنها سخت تر است. حتی تورم بینی بعد از عمل نیز در بینی های گوشتی بیشتر مشاهده می شود. دربیشتر اوقات در طی عمل بینی گوشتی جهت تقویت نوک بینی، باید پیوند غضروف انجام شود. این کار نیازمند مهارت بالا است، که عموما جراحانی این مهارت ها را دارند که یا تجربه کاری بالایی دارند و یا دارای مدرک فوق تخصص می باشد. بنابراین عمل بینی گوشتی به دلیل سختی جراحی، قیمت بیشتری دارد.

اما جراحی بینی های استخوانی با پوست نازک چالش کمتری برای جراحان زیبایی دارد. بنابراین قیمت آن نیز پایین تر است.

این مطلب به عنوان رپورتاژ آگهی منتشر شده است. دکتر مجازی در قبال صحت محتوای آن هیچگونه مسئولیتی بر عهده ندارد.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید