انتشار این مقاله


تخت بیمارستانی

تخت بیمارستانی یکی از پرکاربرد ترین انواع تجهیزات پزشکی است که وجود با کیفیت آن در بیمارستان ها و مراکز درمانی سبب اطمینان خاطر بیماران و راحتی کادر درمان می باشد. تجهیزات و ابزار های زیادی همچون انواع ویلچر ها، واکر، تجهیزات هتلینگ و .. هستند که به افراد دچار محدودیت حرکتی کمک می کنند. […]

تخت بیمارستانی یکی از پرکاربرد ترین انواع تجهیزات پزشکی است که وجود با کیفیت آن در بیمارستان ها و مراکز درمانی سبب اطمینان خاطر بیماران و راحتی کادر درمان می باشد. تجهیزات و ابزار های زیادی همچون انواع ویلچر ها، واکر، تجهیزات هتلینگ و .. هستند که به افراد دچار محدودیت حرکتی کمک می کنند. از پرکاربرد ترین و مهم ترین آنها می توان به تخت بیمارستانی اشاره کرد. طراحی این نوع تخت ها به گونه ای می باشد که از زخم بستر، خستگی و عوارض دیگر تا حد قابل توجهی جلوگیری می کند و انجام کارهای روزمره همچون جابجایی و تعویض لباس را آسان تر می کند.

pastedGraphic.png

با توجه به تحریم و مشکلات در زمینه تولیدات تجهیزات درمانی، تجهیزات پزشکی خاکباز صدرا یکی از پیشگامان تولید انواع تخت بیمارستانی با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشد. تخت های تولیدی این شرکت شامل انواع تخت بیمارستانی برقی، نیمه برقی و تخت بیمارستانی مکانیکی می باشد. 

pastedGraphic.png

معرفی انواع تخت بیمارستانی

همان طور که گفته شد این محصول در دو نوع پرکاربرد مکانیکی و برقی تولید می شود که هر یک از انها از مشخصات و ویژگی های خاصی برخودار می باشند. 

  • تخت بیمارستانی برقی 

زوایای تخت بیمارستانی برقی به شکلی طراحی شده اند که با کمک نیروی برق توسط موتور های خطی تنظیم شوند. این ویژگی سبب می شود که عملکرد بسیار مناسب و راحت تری داشته باشند. از مزایای استفاده از تخت بیمارستانی تمام اتوماتیک می توان به این مورد اشاره کرد که افراد به راحتی می توانند با فشار دادن کلیدی در کنار تخت به تنظیم بالا و پایین تخت و هم چنین تنظیم ارتفاع تخت بپردازند.

با توجه به تمام اتوماتیک بودن این مدل در شرایطی که قطعی برق اتفاق بیفتد می توان از باتری های پشتیبان استفاده کرد. شایان ذکر است که با توجه به امکانات بیشتری که این مدل از تخت بیمارستانی دارد قطعا هزینه آن نیز از سایرین بالاتر می باشد. 

  • تخت بیمارستانی مکانیکی

معمولا تخت های مکانیکی از یک اهرم برای تنظیم زوایای تخت برخودار می باشند. اگر قصد خرید یک تخت بیمارستانی ارزان قیمت را دارید نوع مکانیکی آن را به شما پیشنهاد می کنیم. البته توجه داشته باشید که این مدل برای بیمارانی مناسب تر است که نیاز به جابجایی مداوم ندارند.

  • تخت بیمارستانی نیمه برقی

در نوع نیمه برقی یک موتور الکتریکی تعبیه شده است که از آن برای تغییر و جابجایی بالا و پایین تخت استفاده می شود. افراد می توانند به راحتی و تنها با فشار دادن یک دکمه در کنار تخت وضعیت تخت را به بهترین حالت ممکن تغییر دهند. افرادی که نیازی به تغییر مداوم ارتفاع تخت ندارند و تنها با تغییر وضعیت بالا و پایین تخت در موقعیت مناسبی قرار می گیرند مناسب است. چرا که در این مدل نیز برای تغییر ارتفاع باید از اهرم و با کمک مراقب بیمار استفاده شود. 

شایان ذکر است که هر یک از آنها راحتی مشابه ای برای بیمار فراهم می کنند. فقط فرد مراقب و پرستار در نوع تنظیم ارتفاع در مدل برقی راحت تر است و انرژی کمتری را برای تنظیم زوایای تخت صرف می کند.

شما می توانید از این محصول در منزل نیز بهره ببرید. البته پیشنهاد می شود برای راحتی بیشتر مدل برقی آن را خریداری نمایید. قیمت تخت بیمارستانی برای منزل با توجه به کاربرد فوق العاده آن بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد.

pastedGraphic_1.png

راهنمای خرید تخت بیمارستانی

در خرید تخت بیمارستانی باید به نکاتی همچون نوع حرکت بیمار، قد بیمار، وزن بیمار و شرایط پرستار و مراقب بیمار نیز توجه داشت. علاوه بر موارد گفته شده حتما با توجه به نوع بیماری افراد باید اقدام به خرید بهترین مدل محصول نمایید. معمولا تخت های بیمارستانی در سه مدل یک شکن، دو شکن و سه شکن تولید می شوند. هر یک از آنها مشخصات خاصی دارند که از آنها را از سایرین متمایز می کند. 

یکی دیگر از مواردی که حتما قبل از خرید تخت های بیمارستانی باید به آن توجه کنید مکان استفاده از این محصول می باشد. معمولا از آن در بیمارستان ها، مراکز درمانی یا در منازل مسکونی استفاده می کنند.

اگر قصد خرید تخت بیمارستانی برای منزل را دارید بهتر است از تخت های سه شکن بیمارستانی و نوع برقی آن برای راحتی بیشتر بیمار و مراقب بیمار استفاده نمایید. مراقب بیمار با استفاده از تخت های سه شکن به راحتی و بدون فشار خاصی می تواند زوایای تخت را تنظیم نماید تا بیمار در بهترین و راحت ترین حالت خود قرار گیرد.

از تخت های دو شکن نیز معمولا برای افرادی که مشکل شکستگی لگن به پایین دارند، استفاده می کنند. طراحی این نوع تخت به گونه ای است که بیمار می تواند به راحتی پای خود را به سمت بالا قرار دهد و زیر پای آن شیب مناسبی ایجاد شود. در واقع شیب ایجاد شده سبب می شود که بیمار کمترین فشار را در پای خود احساس کند.

تخت یک شکن نیز که ساده ترین نوع تخت بیمارستانی می باشد معمولا برای نگهداری از بیمارانی است که به مراقبت کوتاه مدت احتیاج دارند.

با توجه به انواع مدل های این محصول و کارایی منحصر به فرد هر یک از آنها طبیعتا قیمت تخت بیمارستانی متغیر می باشد. در ادامه به بررسی عوامل و فاکتور های موثر در تعیین قیمت این محصول می پردازیم:

عوامل موثر بر قیمت تخت بیمارستانی

تخت بیمارستانی قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای با توجه به امکانات منحصر به فرد خود دارند. آنها از امکانات ویژه ای همچون تنظیم زیر سر بیمار، تسلط بر حرکات بیمار، تنظیم زیر پای بیمار، تنظیم ارتفاع تخت، دارا بودن حفاظ مقاوم، دارا بودن ریل های جانبی، دارا بودن محفظه نگهداری و چرخ های ترمز دار برخودار هستند. 

تعیین قیمت تخت بیمارستانی نیز بر اساس فاکتور و عوامل مختلفی محسوب می شود. از عوامل مهم در تعیین قیمت این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع برقی، نیمه برقی یا مکانیکی آن
  • انواع تخت بیمارستانی که شامل تخت یک شکن، دو شکن و سه شکن است
  • کیفیت مواد اولیه
  • توان موتور در نوع برقی آن
  • قدرت تحمل وزن بیماران
  • دارا بودن ویژگی هایی چون قابلیت نگهداری سایز تجهیزات، درجه بندی حجم و ریل جانبی 
  • جنس رویه تخت
  • ساختار شاسی یا بدنه تخت

هر یک از موارد یاد شده در تعیین قیمت تخت های بیمارستانی تاثیر گذار هستند. بنابراین بهتر است برای مشاوره رایگان و اطلاع دقیق از قیمت آن به سایت خاکباز صدرا مراجعه نمایید تا کارشناسان ما شما را در خرید انواع این محصول یاری نمایند.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید