انتشار این مقاله


خرید بهترین تشک طبی برای افرادی که دیسک کمر دارند

استفاده کردن از تشکی که نامناسب است و از بدن فرد محافظت نمی کند باعث می شود خیلی زود فرد دچار کمر درد و دیسک کمر شود. به طور کلی می توان گفت وقتی فرد روی تشک نامناسب می خوابد دچار خستگی عضلات بدن و ستون فقرات می شود که همین امر موجب می شود […]

استفاده کردن از تشکی که نامناسب است و از بدن فرد محافظت نمی کند باعث می شود خیلی زود فرد دچار کمر درد و دیسک کمر شود. به طور کلی می توان گفت وقتی فرد روی تشک نامناسب می خوابد دچار خستگی عضلات بدن و ستون فقرات می شود که همین امر موجب می شود کمر دردهای شدید به وجود بیاید. در این مقاله قصد داریم درباره ی تشک های مناسب صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

انتخاب تشک طبی مناسب برای دیسک کمر

تشک های موجود در بازار تنوع زیادی دارند و به همین خاطر است که زمان انتخاب تشک طبی برای دیسک کمر باید دقت زیادی کرد. عوامل زیادی وجود دارند که به شما کمک می کنند تا تشک مناسب انتخاب کنید. این عوامل عبارتند از:

۱ ) انتخاب تشک با استفاده از سلیقه ی شخصی

یک تشک نمی تواند برای همه ی افراد مبتلا به کمر درد مناسب باشد. بهترین تشک طبی ، تشکی است که شرایطی را مهیا می کند تا فرد بدون درد و خیلی راحت بخوابد. افرادی که دچار بیماری کمر درد هستند باید تشکی را انتخاب کنند که با استاندارد ها مطابقت داشته باشد و بتواند خواب راحتی را برای فرد مهیا کند.

 2 ) اجزای فیزیکی تشکیل دهنده ی تشک را بشناسید

 فنرهایی داخل تشک وجود دارند که از کمر محافظت می کنند. تشک های زیادی در بازار وجود دارند که در تعداد و نوع فنرها با هم متفاوت هستند. همچنین قطر تشک ها نیز با همدیگر تفاوت دارند و قطر آن ها از بین ۴۳-۱۸ سانتی متر می باشد. یکی دیگر از مواردی که تفاوت در تشک ها را به وجود می آورد، بالشتک بالای تشک است که دارای ضخامت های متفاوتی است. هر فرد زمان انتخاب تشک باید به تعداد فنرهای داخل تشک و عمق آن و نوع بالشتک توجه کند تا انتخاب بهتری داشته باشد.

۳ ) محافظت از کمر با استفاده از تشک

تشک خوب تشکی است از تراز ستون فقرات و قوس های کمر محافظت کند. محافظت کردن تشک از کمر باعث می شود فرد صبح که از خواب بیدار می شود درد عضلانی و کمر نداشته باشد. تشک های سفت درد کمر را خیلی بیشتر می کنند.

۴ ) راحت بودن هنگام خواب 

همان اندازه که محافظت از کمر برای هر فردی مهم است، راحت بودن هنگام خواب نیز اهمیت زیادی دارد. تشک های سفت فشار زیادی به کمر وارد می کنند و به هنگام خواب راحتی را برای فرد به وجود نمی آورند.

۵ ) خرید تشک مناسب زمانی که تشک شما خراب شده است

اگر مدتی است که از تشک خود استفاده می کنید و از وسط خم شده و شکسته شده است پس زمان آن رسیده است که تشک جدیدی را بخرید. با گذاشتن تخته ای زیر تشک های خم شده، می توانید برای مدت کوتاهی از فرورفتگی بیشتر جلوگیری کنید اما این راهکار همیشگی نیست و هر چه سریعتر سعی کنید یک تشک مناسب خریداری کنید.

نمایندگی تشک رویال

نکاتی که باید هنگام خرید تشک طبی به آن توجه کنید

اولین نکته ای که برای خرید تشک طبی برای دیسک کمر باید به آن توجه کنید،کیفیت آن است چرا که از اهمیت بالایی برخوردار است. موارد دیگری که هنگام خرید باید به آن ها توجه کنید عبارتند از:

۱ ) خرید تشک از بهترین فروشگاه

 زمان خرید تشک طبی حتما به فروشگاه های معتبر مانند نمایندگی تشک رویال مراجعه کنید و مواردی چون ضمانت کالا و تحویل به موقع به مشتری را در نظر بگیرید.

۲ ) راحت بودن تشک

تشک هایی که تعداد فنرهای بیشتری دارند و بالشتک های ضخیمی دارند از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و قیمت آن ها نسبت به تشک های دیگر بالاتر است. اما باید توجه داشته باشید که قیمت بالای هر تشک نشان دهنده ی کیفیت بالای آن نیست.

۳ ) تست کردن تشک قبل از خرید

زمانی که به فروشگاهی مراجعه می کنید و قصد خرید تشک مناسب برای کمر درد دارید حتما باید یک بار هم که شده است روی آن دراز بکشید تا از راحتی آن اطمینان کامل به دست آورید. اگر می خواهید تشک دو نفره بخرید و همزمان دو نفر از آن استفاده کنید،آن را امتحان کنید که فضای کافی برای هر دو نفر شما وجود داشته باشد.

انواع تشک طبی

۱)تشک طبی اسفنجی

افرادی که دچار کمر درد هستند بهتر است از تشک های طبی اسفنجی استفاده کنند. سفت بودن این نوع تشک ها در حد معمولی است به طوری که نه آن قدر سفت هستندکه فرد دچار خشکی بدن شود و نه آن قدر نرم هستند که ستون فقرات فرد دچار انحنا بشود.

۲ ) تشک هایی با هسته ی لاتکس

 این نوع تشک ها بهترین نوع تشک برای افراد دچار دیسک کمر و کمر درد هستند. این نوع تشک ها دارای لایه های لاتکس هستند و هسته های پلی آستر نیز در آن ها وجود دارد. این تشک ها همچنین دارای سوراخ های هوادهی هستند تا گردش هوا در تشک تخت بهتر شده و فرد خواب راحت تری داشته باشد.

۳ ) تشک های دارای فوم حافظه دار

این نوع تشک ها نیز برای کمر درد مناسب هستند. فوم های حافظه دار داخل تشک وجود دارد که باعث می شود وزن بدن را به صورت مساوی روی تشک پخش کند و شما احساس راحتی بیشتری با آن داشته باشید.

۴ ) تشک های فنری منفصل پاکتی

همه ی تشک ها دارای فنر نیستند و بعضی از آن ها فنرهای پاکتی دارند که امکان جداسازی آن ها وجود دارد. این نوع تشک ها یک فناوری جدید می باشند که وزن بدن را روی کل تشک تقسیم می کنند. در این تشک ها حدودا ۶۰۰-۵۰۰ تا فنر وجود دارد. توجه داشته باشید که هر چه تعداد فنرهای داخل تشک بیشتر باشد فرد احساس راحتی بیشتری با تشک خواهد داشت.

نمایندگی تشک رویال

 اجزای تشکیل دهنده ی تشک مناسب برای کمر درد

یک تشک طبی مناسب برای کمر درد دارای اجزایی است که عبارتند از

۱)فنرهای استفاده شده داخل تشک

سیم پیچ هایی که داخل تشک قرار دارند، دارای سیم هایی با ضخامت متفاوت هستند. هر چقدر درجه ی سیم پایین تر باشد، ضخیم تر بوده و تشک محکم تر است. هر چه تعداد فنرهای داخل تشک بیشتر باشد،کیفیت تشک بالاتر است البته باید توجه داشته باشید که به طور کلی نمی توان گفت هر چه تعداد فنرها در تشک بیشتر باشد، آن تشک مناسب تر است. بنابراین هر فردی که برای خرید تشک طبی به فروشگاه مراجعه می کند باید خود در مورد مناسب بودن تشک تصمیم بگیرد

۲ ) بالشتک های میانی در تشک

این بالشتک ها دقیقا زیر لایه ی لحافی وجود دارد که اکثرا با استفاده از فوم ساخته می شوند.فوم های نرمی که داخل تشک استفاده می شوند خیلی زود با وارد کردن فشار به حالت اولیه بازمی گردند و حس مرطوب بودن را به فرد می دهند اما فوم های سخت تر، خیلی زود به حالت اولیه باز نمی گردند.لایه ی بعدی که در تشک استفاده می شود، پنبه ی حلاجی شده است که ضخامت آن در تشک های مختلف،متفاوت است.

۳ ) بالشتک عایق

این نوع بالشتک ها روی فنرهای تشک قرار دارند و به راحتی از روی تشک احساس نمی شوند. همچنین این بالشتک از وارد شدن صدمه توسط فنرها به لایه ی بالایی محافظت می کند.

۴ ) لایه ی آخر تشک (لحاف تشک)

در یک تشک مناسب و عالی، اکثرا لایه ی آخر از پلی آستر است. همچنین زمان خرید تشک برای دیسک کمر حتما به نوع دوخت ها توجه داشته باشید که ثابت و غیرقابل جدا شدن باشند.

۵ ) پایه های تشک

پایه های تشک اکثرا از جنس چوب و فلز فنردار هستند.توجه داشته باشید که پایه های چوبی نباید هیچ گونه ترکی داشته باشند.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید