انتشار این مقاله


گران ترین درمانهای دندانپزشکی در جهان

مبحثی که امروز مورد بررسی قرار خواهیم داد از مهمترین مباحثی است که افراد تمام جوامع درگیر آن هستند. درمانهای دندانپزشکی در تمامی شهرها یا حتی کشورها از هزینه های نسبتا بالایی برخوردارند و در شهرهای کوچک و بزرگ با اندکی اختلاف تقریبا در یک رده ی قیمتی قرار دارند‌. عموم درمانهای دندانپزشکی شامل کشیدن […]

مبحثی که امروز مورد بررسی قرار خواهیم داد از مهمترین مباحثی است که افراد تمام جوامع درگیر آن هستند. درمانهای دندانپزشکی در تمامی شهرها یا حتی کشورها از هزینه های نسبتا بالایی برخوردارند و در شهرهای کوچک و بزرگ با اندکی اختلاف تقریبا در یک رده ی قیمتی قرار دارند‌. عموم درمانهای دندانپزشکی شامل کشیدن ، پرکردن، روکش، رفع بیماری های لثه و … هستند که هزینه های آنها برای اکثر افراد قابل پرداخت می باشد.

 اما در این میان درمانهایی نیز هستند که از هزینه های بسیار بالایی برخوردارند و همه ی افراد توان پرداخت آن را ندارند. همچنین در اکثر مراکز بیمه نیز هزینه های این درمانها را به دلایل متعدد از جمله درمانهای زیبایی بر عهده نمی گیرند. هدف ما در این مقاله بررسی گرانترین درمانهای دندانپزشکی است. در زیر به  درمان ها یی که در تمامی کشورها  از هزینه های بالایی برخوردار است، اشاره خواهیم کرد.

لمینت زیبایی

لمینت زیبایی یک روش درمانی و راه کار زیبایی برای دندانهای افراد می باشد که برای رفع عیوب ظاهری دندان به کار گرفته می شود. لمینت زیبایی به دو نوع لمینت سرامیکی و رزین کامپوزیت تقسیم می شود. لمینت سرامیکی از جنس پرسلن چینی تهیه می شود و از قیمت بالاتری به نسبت رزین کامپوزیت برخوردار می باشد. رزین کامپوزیت هم همانطور که از نامش پیداست از رزین کامپوزیت ساخته شده و ظاهری بسیار زیبا دارد. لمینت زیبایی با رفع عیوب ظاهری و پوشاندن ناهنجاری بین دندانها،  طرح لبخند افراد را بسیار زیبا کرده و دندانها را مرواریدی میکند. لمینت زیبایی در تمامی کشورها از هزینه های بالایی برخوردار است و تمامی افراد قادر به انجام آن نیستند.

pastedGraphic.png

 ایمپلنت دندانی

ایمپلنت دندانی یک فیکسچر جراحی است که جنس آن از فلز تیتانیوم می باشد. دندانپزشک مورد نظر با برش دادن به ناحیه ی مورد هدف، پایه ی فلزی را مستقیما در استخوان فک قرار میدهد تا به مرور زمان به آن جوش خورده و ادغام شود. ایمپلنت های دندانی بهترین جایگزین برای دندان از دست رفته افراد هستند، زیرا به دندانهای اطراف فشاری وارد نمی کنند و مانع از تحلیل رفتن لثه در بیمار می شوند. این روش نیز جزو گرانترین روش ها می باشد و افرادی که توان پرداخت هزینه های کاشت ایمپلنت دندان را ندارند، پل های دندانی(بریج) و پروتز های دندان را جایگزین آن میکنند.

ارتودنسی دندان

ارتودنسی شاخه ای از پزشکی است که به درمان انواع ناهنجاری های فک و کجی و نامرتبی دندانها می پردازد و با حرکت دادن دندانها، آنها را منظم ساخته و در جای مناسب قرار میدهد . انجام ارتودنسی نیز زمانبر بوده و نیاز به مراجعه مداوم  به دندانپزشکی  و بررسی  آن توسط  دندانپزشک دارد. هزینه ی ارتودنسی، بستگی به نوع بریس های مورد استفاده دندانپزشک برای شما عزیزان  دارد.

بریج دندان

پل های دندانی ثابت نیز یکی از رایج ترین گزینه های ترمیمی هستند. این روش برای افرادی مناسب است که بین ۱ تا ۳ دندان خود را ازدست داده باشند؛ اگر بیش از این باشد نمی توان از این روش برای ترمیم دندانها استفاده کرد. بریج می تواند از جنس فلز، زیر کونیا، شیشه یا ترکیبی از این مواد باشد. این روش به نسبت لمینت سرامیکی و رزین کامپوزیت از هزینه های پایین تری برخوردار است. اما همچنان از روشهای پر هزینه زیبایی دندان  بشمار می  آید. 

جراحی پریودنتال

این نوع درمان برای بیماری های مربوط به لثه انجام می شود. بیماری های لثه در نتیجه ی عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، تشکیل پلاک، و جرم روی سطح دندان ها اتفاق می افتد‌ و منجر به التهاب، قرمزی و تورم لثه شده و موجب فاصله گرفتن لثه از دندان می شود. این جراحی حساسیت و پیچیدگی بالایی دارد؛ به همین علت این فرایند از هزینه ی بالایی برخوردار است.

pastedGraphic_1.png

دندانپزشکی اطفال

انجام درمان های مربوط به دندانپزشکی کودکان و اطفال  بسیار سخت و زمانبر می باشد. کودکان به دلیل ترس و اضطرابی که نسبت به محیط  و اعمال مربوط به دندانپزشکی دارند، در مقابل دریافت خدمات دندانپزشکی مقاومت می کنند. کودکان به خاطر آستانه ی درد پایین، استرس و همکاری نکردن، برخی از خدمات دندانپزشکی را با استفاده از روشهای تحت بیهوشی دریافت می کنند. در این صورت جدا از هزینه ی اقدامات مربوط به دندان باید هزینه ی بیهوشی نیز پرداخت شود. به همین علت درمانهای دندانپزشکی نیز از هزینه های بالایی برخوردارند. 

نتیجه گیری

هزینه های درمانهای دندانپزشکی  بسته به نوع درمان متفاوت است. در درمانهای معمولی مانند کشیدن دندان و پر کردن دندان هزینه ها پایین تر بوده و در درمان هایی مانند ایمپلنت و لمینت زیبایی که علاوه بر جنبه ی درمانی از جنبه ی زیبایی نیز برخوردارند، هزینه ها بالاتر می باشند. این هزینه ها بسته به نوع مواد و متریال مصرفی که دندانپزشک برای شما استفاده می کند از کمتر به بیشتر متفاوت است.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید