انتشار این مقاله


ازدواج بدون دغدغه

دو نفر که عاشقانه یکدیگر را دوست دارند و برای در کنار هم ماندن تلاش می‌کنند، آنقدر زیباست که هر کسی از تماشای آن لذت می‌برد. رسیدن به این عشق و ازدواج بدون دغدغه به آسانی به دست نمی‌آید، نیازمند تلاش و مشورت است. تا به حال افرادی را دیده‌اید که معتقدند در انتخاب شریک […]

دو نفر که عاشقانه یکدیگر را دوست دارند و برای در کنار هم ماندن تلاش می‌کنند، آنقدر زیباست که هر کسی از تماشای آن لذت می‌برد. رسیدن به این عشق و ازدواج بدون دغدغه به آسانی به دست نمی‌آید، نیازمند تلاش و مشورت است.

تا به حال افرادی را دیده‌اید که معتقدند در انتخاب شریک زندگی خود اشتباه یا عجله کرده‌اند؟ و یا از زندگی زناشویی خود راضی نیستند و می‌گویند که ازدواج جز دردسر چیز دیگری برایشان ندارد؟

گاهی این اتفاقات برای بعضی از افراد رخ می‌دهد که می‌تواند زندگی مشترک را به کامشان تلخ کند و خاطره ناخوشایندی را برای آن‌ها به جای بگذارد. اما چاره جلوگیری از این اتفاق چیست؟

برای خوشبخت بودن هزار و یك راه وجود دارد. راه‌هایی كه شاید یكی‌شان را تا الان رفته اید اما قطعا هزارتای‌شان را هنوز امتحان نكرده‌اید. بعضی از این راه‌ها آسان نیستند اما خیلی‌ ازاین ها را می‌توانید در یك چشم به‌هم‌زدن به عادات روزانه‌تان تبدیل كرده و خوشبختی‌تان را تضمین كنید.در ادامه به چند راهکار و نکات کلیدی می پردازیم.

تغییرات به مرور زمان اتفاق می‌افتند

هیچ كسی نیست كه تغییر نكند و مطمئنا بعد از چند سال، شما و همسرتان هم تغییرهای زیادی خواهید كرد. یك‌سری از آرزوهای‌تان را فراموش می‌كنید و عادات جدیدی به دست خواهید آورد. این‌ كه از خودتان یا او توقع تغییر نكردن داشته باشید، راه خوشبخت ماندن نیست اما شما باید این تغییرات را در یك محدوده مشترك هدایت كنید. شما حق ندارید همسرتان را جا بگذارید و ظرف چند سال زیر و رو شوید اما اگر با هم وقت زیادی بگذارید، به مرور در جهت شبیه‌تر شدن به یكدیگر تغییر خواهید كرد و این همان چیزی است كه بعد از چند سال زندگی مشترك از شما و او انتظار می‌رود.

برای تغییر صبر می‌خواهید

اگر ازدواجی بدون دغدغه هم داشته باشید بازهم مثل همه آدم‌ها اشتباهاتی می‌كنید؛ اشتباهات كوچكی كه شاید به‌ نظر شما بی‌ اهمیت باشند اما برای شما بدترین اتفاق ممكن تلقی می‌شوند و هرچه هم غر می‌زنید، نمی‌توانید چیزی را عوض كنید و جلوی این اتفاقات را بگیرید. به‌جای داستان ‌پردازی و پرونده‌سازی‌، خواسته‌های‌تان را در ۳ جمله بیان كنید.

مثلا اگر قرار بوده روز تولد مادر شما به خانه تان بیاید اما این روز را فراموش کرده است، به جای گفتن این‌كه تو هیچ‌ وقت به قول‌هایت عمل نمی‌كنی تنها بگویید: « گفته بودی می آیی اما فراموش کردی، فردا بیا اما سعی کن از دل مادرم درآوری. » مشكل تان را بدون ایجاد تنش‌های اضافه حل كنید تا نامزدتان با دیدن محبت همیشگی و صبوری شما، در رویه اش تغییر ایجاد کند.

وقت دو نفره داشته باشید

حداقل هر هفته یك‌ بار با هم بیرون بروید و سعی کنید فرصتی برای صحبت کردن با هم داشته باشید. درست است که بعد از ازدواج به مهمانی های زیادی دعوت خواهید شد اما سعی کنید زمانی را برای با هم تنها بودن اختصاص دهید و در این زمان بیشتر یکدیگر را بشناسید یا درباره مسیرزندگی آینده تان با هم صحبت کنید. به درد و دل همدیگر گوش كنید و ارتباط عاطفی بهتری پیدا کنید. در صورت نیاز می توانید از تکنیک بهبود رابطه عاطفی با شوهر را نیز استفاده کنید.

بخشش عشق می‌آورد

زمانی كه همسرتان انتظار دارد با او برخورد كنید و سرزنشش كنید، ببخشیدش و از كنار خطایش بگذرید. فرض كنید كه ناخواسته اشتباهی كه می‌ دانسته آزار‌تان می‌دهد را انجام داده و حالا به دلیل واكنشی كه از شما انتظار دارد مضطرب است. می‌توانید در این لحظه او را غافلگیر كنید و هم متانت و بزرگواری‌تان را به رخش بكشید و هم با یك بخشش غیر منتظره او را هزار برابر عاشق‌تر كنید. می توانید در صورت نیاز از تکنیک های عاشق کردن دختر در ده روز استفاده کنید.

منم منم نكنید

خیلی از ما برای صحبت‌ كردن از احساسات‌مان مرتب از واژه من استفاده می‌كنیم. از آنجایی كه در اغلب اوقات قصد بدی پشت حرف‌های‌مان نیست و فقط از سر عادت این واژه را به زبان می‌آوریم، ‌خودمان متوجه فاجعه‌ای كه این واژه به بار می‌آورد نمی‌شویم. گفتن جملاتی مثل « من امروز حوصله بیرون آمدن ندارم »، « من از رفت‌ و آمد با فلانی راضی نیستم »، « این شرایط من را خسته كرده » و … از نظر همسرتان به هیچ‌ وجه بیان ساده احساسات نیست بلكه او گمان می‌كند در تمامی این موارد، شما او را مقصر می‌دانید و بی‌كفایتی اوست كه اوضاع را برای شما سخت كرده است.

حرف‌هایش را بشنوید

شنیدن، بزرگ‌ترین انتظاریست كه همسرتان از شما دارد. برای صحبت درباره زندگی آینده، برنامه ریزی های کاری و تحصیلی، تعیین خط مشی روابط، مسائل روزمره و خاطرات او وقت بگذارید و او را از همه توجه تان بهره مند کنید.

حرف‌هایش را بشنوید

غلط‌گیری ممنوع

فكر نكنید بیشتر می‌دانید و می‌توانید اشتباهات دیگران را اصلاح كنید. این‌كه مدام غلط‌های گفتاری همسرتان را بگیرید، از لباس پوشیدن و جویدن غذای او ایراد بگیرید و احساس دانای كل بودن كنید، می‌تواند رابطه شما را به وضعیت خطرناكی وارد كند. این رفتار باعث خواهد شد همسرتان در مقابل شما احساس ناامنی كرده و اعتماد به نفسش پایین بیاید و زمانی كه در جمع حضور دارد، برای هر كاری كه می‌كند منتظر واكنش شما بماند یا به‌خاطر استرسی كه در او به‌ وجود آورده‌اید، بیشتر از قبل اشتباه كند. اگر می‌خواهید اشتباهاتش را اصلاح كنید، سعی كنید با رفتار‌های‌تان شیوه درست رفتار‌كردن را به او یاد بدهید، نه این‌كه مدام در صحبت‌های‌تان غلط‌های او را بگیرید.

برای یک ازدواج آسان خاطره های تلخ قدیم را فراموش کنید

برخی از زوجین در مواجهه با یکدیگر، برخوردی تند و ناشایست از خود نشان می دهند و برای گفت و گوی ساده با هم از خود واکنش نشان می دهند و خشن برخورد می کنند. آنطور که گفته ایم علت این خشم آنها از دوره نوجوانی و کودکی شان سرچشمه می گیرد. پس اگر می خواهید ازدواج بدون دغدغه آسانی داشته باشید، خاطره های تلخ قدیم را فراموش کنید. با دید تازه ای به اطراف خود بنگرید.

فرد مورد نظرتان را بررسی کنید

در دو، سه ماه اول فرد مورد نظر خود را بررسی کنید، تا ببینید خواسته های شما را دارد یا خیر؟ هنگام بررسی فرد مورد نظر خود می توانید از رقم و اعداد استفاده کنید. مهربانی را عدد ۵ و نامهربان بودن را یک در نظر بگیرید و مهربانی خواستگار تان را با اعداد بین یک تا ۵ بسنجید. پس همه خصوصیاتی که فرد مورد نظرتان باید داشته باشد، را با اعداد و رقم بسنجید. معمولا بالای ۷۰ درصد عالی است.

اگر حال تان خوب نیست، ازدواج نکنید

ازدواج در خوشبختی و سعادت انسان بسیار تاثیرگذار است و همه چیز نیست. اگر می خواهید ازدواج کنید اول باید خودتان را بسنجید و از خودتان بپرسید اگر جای او بودید ، حاضر بودید با خودتان ازدواج کنید؟ بایدبدانید ازدواج دو ستون می خواهد که یک سقف را استوار نگه دارد پس شما هم باید شرایط ازدواج را داشته باشید . پس واقع بین باشد و اگر اشکالی در خودتان می بینید آن را رفع کنید. می توانید از مشاوره افسردگی در این مورد بهره ببرید.

سعی کنید در مرحله‌ی رشد زندگی اجتماعی، شخصی و ثروت و دانش، ازدواج نکنید. یا با کسی ازدواج کنید که هم‌پای شما بیاید و چنین اهدافی داشته‌باشد، یا در اصول با هم توافق کنید. تغییراتِ شدید، می‌تواند سبب از هم پاشیده‌شدن زندگی شود.

کلام آخر

اگر میخواهید ازدواجی بدون دغدغه داشته باشید، حتما یک دوران نامزدی داشته باشید. در این دوران، با یکدیگر رفت و آمد کنید بی آنکه تعهدی به هم داشته باشید. زیرا در این رفت و آمدها شرایطی فراهم می شود که میتوانید ببینید وقتی شرایط بروفق مراد نباشد، طرف مقابل چه واکنشی نشان میدهد. مثلا وقتی با مسئله مالی مواجه می‌شوید، یا کم حوصلگی و  این اطلاعات را جمع آوری و پردازش کنید. در این روند می توانید از همراهی آوای مشاوران با طرح مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید.

این مطلب به عنوان رپورتاژ آگهی منتشر شده است و تیم دکتر مجازی هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید