انتشار این مقاله


لطافت پوست خود را بعد از آفتاب سوختگی حفظ کنید

آفتاب سوختگی زمانی اتفاق می‌افتد که پوست شما بدون محافظ در معرض تابش آفتاب قرار گیرد. آفتاب سوختگی در درجات اول علائم زیادی ندارد اما اگر آفتاب سوختگی با علائمی مانند التهاب و قرمزی پوست همراه باشد، باید بدانید اثرات آفتاب بر روی پوستتان زیاد بوده است، در آفتاب سوختگی ممکن است سطح پوست خشک […]

آفتاب سوختگی زمانی اتفاق می‌افتد که پوست شما بدون محافظ در معرض تابش آفتاب قرار گیرد. آفتاب سوختگی در درجات اول علائم زیادی ندارد اما اگر آفتاب سوختگی با علائمی مانند التهاب و قرمزی پوست همراه باشد، باید بدانید اثرات آفتاب بر روی پوستتان زیاد بوده است، در آفتاب سوختگی ممکن است سطح پوست خشک شود و محل سوختگی داغ شود.

فعالیت‎ها و تفریحات آبی یک روز تابستانی ممکن است برای شما و دوستانتان مفرح باشد. اما شرایط سخت مثل آفتاب سوزان، ماسه، نمک آب یا کلر و… این روز را برای پوستتان طاقت فرسا می‌کند. 

نکته مهمی که وجود دارد این است که کرم‎های ضد آفتاب حتماً باید قبل و حین قرار گرفتن در معرض آفتاب استفاده شوند، اما اگر پوستتان آفتاب سوخته شد چه می‌کنید؟

ممکن است تا چند ساعت بعد از سوختگی پوست توسط آفتاب متوجه قرمزی آن نشوید. بعد از تقریبا ۴ تا ۷ روز، پوست ممکن است دچار پوسته‌‌پوسته شدن شود‌. 

اگر هر کدام از علائم که ذکر می‌شود را دارید دچار آفتاب‌سوختگی شده‌اید:

  • تاول زدن پوست 
  • کم‌آبی بدن 
  • از بین رفتن تعادل الکترولیت بدن 
  • عفونت 
  • تب و لرز 
  • حالت تهوع و استفراغ 
  • ضعف 

آفتاب‌سوختگی می‌تواند در کمتر از ۱۵ دقیقه رخ دهد. بعد از مواجهه با نور خورشید، پوست ممکن است طی ۳۰ دقیقه قرمز شود، اما این موضوع معمولا ۲ تا ۶ ساعت طول می‌کشد.

داروسازی باریج اسانس به عنوان بزرگترین تولیدکننده داروهای گیاهی در منطقه با توجه به نقش خود در تامین سلامت عموم جامعه ایرانی از مواد اولیه با کیفیت روغن آووکادو، ژل آلوئه ورا محصولی با کیفیت با استانداردهای جهانی با نام لوسیون پس از آفتاب (افترسان) تولید کرده است که به شما کمک می‌کند تا با استفاده از این محصول عوارض پس از آفتاب سوختگی را برطرف کنید.این محصول را می‌توانید از این لینک خریداری کنید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید