انتشار این مقاله


مقایسه صفر تا صد فسفر پلیت و rvg در دنت لند

در صنعت دندانپزشکی عکسبرداری و رادیوگرافی اهمیت فوق العاده ای دارد و برای این کار امروزه دستگاه های پیشرفته و مدرنی روی کار آمده است که هر کدام ساختار و کارایی مختص به خود را دارند. فسفرپلیت و  rvg  دو نمونه از تجهیزات عکسبرداری بوده که در اینجا به تفاوت های آنها اشاره می کنیم. در سیستم rvg  عملکرد […]

در صنعت دندانپزشکی عکسبرداری و رادیوگرافی اهمیت فوق العاده ای دارد و برای این کار امروزه دستگاه های پیشرفته و مدرنی روی کار آمده است که هر کدام ساختار و کارایی مختص به خود را دارند. فسفرپلیت و  rvg  دو نمونه از تجهیزات عکسبرداری بوده که در اینجا به تفاوت های آنها اشاره می کنیم. در سیستم rvg  عملکرد دستگاه به صورت کاملا مستقیم بوده و به محض تابیدن اشعه به دندان عکس آن در سیستم قابل رویت می باشد و دندانپزشک می تواند با مشاهده فایل و یا تصویر چاپ شده مشکل را به راحتی تشخیص و درمان را شروع کند. کیفیت بالای تصاویر تشخیص را آسان تر می کند.  

کیفیت بالای تصاویر و همچنین سرعت زیاد عکسبرداری و تحویل فایل مهمترین مزیت عکسبرداری با این دستگاه بوده که نظر کاربران را به خود جلب کرده است. اما سیستم فسفرپلیت عملکردی متفاوت دارد‌ و دندانپزشک با قرار دادن پلیت درون دهان می تواند کار عکسبرداری را انجام دهد. سیستم های فسفرپلیت قدیمی دارای رزولیشن پایینی بودند اما نمونه های جدید کاملا پیشرفته هستند و از نظر کیفیت با مدل های rvg  به خوبی رقابت می کنند. هزینه تعمیر فسفرپلیت همیشه کمتر از rvg  بوده به همین دلیل بیشتر مراکز برای کار عکسبرداری آن را انتخاب می کنند. 

از دیگر تفاوت های این ۲ دستگاه می توان به میزان رضایت بیمار از عملکرد آنها اشاره کرد. دستگاه rvg  به یک سیم متصل بوده و به طور کلی درون دهان قرار می گیرد تا اشعه ها بتوانند تصویر دندان را به راحتی ثبت کنند و این برای بیمار آزار دهنده بوده و رضایت کمی از آن خواهد داشت. بر خلاف rvg  دستگاه فسفرپلیت کوچک و جمع و جور بوده و قرار گرفتن آن درون دهان به هیچ وجه آزار دهنده نیست‌ بدین ترتیب بیمار اذیت نمی شود و رضایت بیشتری از عملکرد دستگاه دارد. پلیت های دستگاه در صورتی که به خوبی نگهداری شوند قابل استفاده برای چندین بار هستند که این صرفه اقتصادی زیادی دارد. 

برای خرید جدیدترین دستگاه های فسفرپلیت با قیمت های مناسب از وبسایت دنت لند کلیک کنید

ویژگی های منحصر بفرد فسفر پلیت چیست ؟ 

دستگاه فسفر پلیت دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده و همین امر برتری آن را نسبت به دستگاه های دیگر بیشتر کرده است. این ویژگی ها عبارتند از:

  • اولین ویژگی دستگاه سرعت زیاد آن است که باعث شده تا عکسبرداری در کمترین زمان ممکن انجام شود این سرعت بالا بهره‌وری دستگاه را هم افزایش می دهد. 
  • فسفر پلیت داخل پاکت مخصوص بوده و این بسته بندی مانع از نفوذ میکروب و آلودگی به داخل دستگاه می شود. هنگام استفاده از داخل بسته بندی خارج شده و مجدد درون آن گذاشته می شود. 
  • وایرلس بودن دستگاه باعث شده تا هیچ سیم رابطی نداشته باشد به همین دلیل راحتی بیمار در زمان عکاسی بیشتر خواهد بود. 
  • از دیگر ویژگی های این دستگاه می توان به تصویربرداری به روش دیجیتالی اشاره داشت که کیفیت و رزولیشن تصاویر بالا رفته و در کمترین زمان هم قابل مشاهده است. 
  • نرم افزارهای پیشرفته ای روی این سیستم تعبیه شده به همین دلیل امکان اشتراک گذاری فایل وجود دارد. 
  • بدنه دستگاه دارای ساختاری منحصر به فرد بوده و جنسی مقاوم دارد به همین دلیل در مقابل رطوبت و حرارت دهان دچار پوسیدگی نمی شود. 
  • ویژگی دیگر این دستگاه می توان به کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری آن اشاره کرد که برای مراکز درمانی صرفه اقتصادی زیادی دارد. 
  • طراحی ساده و کارایی آسان می تواند مهمترین ویژگی این دستگاه باشد که سطح کاربری آن را گسترده تر کرده است. 
  • این سیستم نیازی به فیلم رادیوگرافی ندارد و تصاویر درون پلیت ها ثبت شده و توسط دستگاه اسکن به درون نرم افزار ارسال می گردد. 
  • دارای سینه تعذیه مغناطیسی بوده که می تواند از صفحات تصاویر به خوبی محافظت کند. 
  • این دستگاه از تصاویر 4C  به خوبی پشتیبانی کرده و تمام تصاویر به راحتی قابل مشاهده هستند. 
  • حافظه داخلی قابلیت نگهداری 100 تصویر را دارد و نرم افزار سیستم به صورت نامحدود قابل ارتقا است. 

ویژگی های منحصر بفرد ار وی جی چیست ؟

 دستگاه rvg  با ویژگی های فوق العاده ای روانه بازار می شود بدین ترتیب بهترین عملکرد را در زمینه رادیوگرافی به خود اختصاص داده است. 

  • سنسور RVG دارای یک حسگر، مانیتور و اجزای میکرو رایانه ای بوده که روی دستگاه رادیوگرافی نصب شده و می توان به صورت دستی زمان تابش را کم و زیاد کرد. 
  • از دیگر مزایای این سیستم می توان به کم خطر بودن آن اشاره کرد چون اشعه ایکس در آن به میزان 75درصد کاهش پیدا می کند. 
  • دارای سنسور سی سی دی بوده که برای عکسبرداری داخل دهان قرار می گیرد و سطح اصلی آن در مقابل هد رادیوگرافی کاملا حساس بوده و بالافاصله عکس العمل نشان می دهد. 
  • این دستگاه در سه سایز ۰، ۱ و ۲ دسترس می باشد و متناسب با سایز افراد استفاده می شود. 
  • از دیگر ویژگی های این دستگاه می توان به انعطاف پذیری بالا در نمایش تصاویر اشاره کرد‌.
  • این سیستم قابلیت سه بعدی سازی تصویر دارد و می تواند ایمپلنت را قبل از درمان به راحتی شبیه سازی کند.‌
  • لایه ضربه گیری که روز دستگاه نصب شده مانع از ایجاد خراش و آسیب به سطح اصلی آن می شود. 
  • فیلترهای رنگی این امکان را فراهم کرده اند تا پزشک بتواند تصاویر را به صورت رنگی و با وضوح بالا مشاهده کند. 
  • از دیگر ویژگی های این دستگاه می توان به طراحی کوچک و ساده و وزن سبک اشاره کرد که حمل و نقل و استفاده از آن را آسان تر می سازد. 
  • این سیستم پرتابل و بدون سیم بوده و در زمان مصرف برای بیمار آزار دهنده نیست‌. 
  • شکل قلابی و لبه گرد آن باعث شده تا به خوبی در دهان قرار بگیرد و عکاسی به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد. 
  • تصاویر ثبت شده به صورت دیجیتالی و مانیتورینگ در دسترس دندانپزشک قرار می گیرند. 

خرید انواع دستگاه سنسور rvg با برندهای مطرح دنیا از وبسایت دنت دلند

برای عکسبرداری دندانپزشکی از کدام یک استفاده کنیم ؟

پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا امروزه بیشتر مراکز درمانی دارای دستگاه های رادیوگرافی دیجیتال باشند. فسفر پلیت و rvg  به عنوان بهترین دستگاه های رادیوگرافی دیجیتال در بازار معرفی می شوند که انتخاب آنها برای عکسبرداری باکیفیت و سریع بهترین گزینه است. شما می توانید برای عکسبرداری از هر دو دستگاه استفاده کنید. اگر میزان رضایت بیمار برای شما مهم است قطعا دستگاه فسفرپلیت گزینه بهتری است چون سایز کوچکتری دارد و زمانی که در دهان قرار می گیرد بیمار به هیچ وجه اذیت نمی شود. 

تصاویر ثبت شده توسط سیستم rvg  دارای سطح کیفی بالایی هستند بدین ترتیب پزشک می تواند به بهترین شکل بیماری را تشخص و درمان را آغاز کند. دستگاه فسفرپلیت امروزه به صورت کاملا پیشرفته و مدرن ساخته می شود و در حال رقابت با دستگاه rvg  است.  سنسور تعبیه شده در دستگاه مهمترین نقش را در ثبت تصاویر دارد. اشعه ای که از سنسور ساتع می شود با برخورد به سطح دندان می تواند به ثبت تصاویر کمک کند. فسفرپلیت بدون سنسور بوده و تصاویر مربوط به دندان توسط پلیت که درون دهان قرار می گیرد ثبت می شود. امروزه هر 2 دستگاه برای عکسبرداری استفاده می شوند و چون اشعه x عوارض زیادی دارد دستگاه rvg با کارایی فوق العاده خود توانسته میزان تابش این اشعه را در زمان عکاسی کاهش دهد که در این صورت عوارض آن هم کمتر خواهد بود. برای دندانپزشکان کار با فسفرپلیت ساده تر بوده چون سطح کاربری راحتی دارد. پرتابل و بدون سیم بودن این سیستم برتری آن را بیشتر کرده است و باعث شده تا بیشترین سطح مصرف را به خود اختصاص دهد. تصاویر گرفته شده به راحتی درون نرم افزار دستگاه منتقل می شوند و حتی قابلیت اشتراک گذاری هم دارند.خرید تجهیزات دندانپزشکی با بالاترین کیفیت

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید