انتشار این مقاله


۸ راهکار برای داشتن پوستی درخشان

پوست از مهم‌ترین اعضای بدن است که در زیبایی چهره و اندام نقش مهمی دارد. این اندام از گسترده‌ترین اندام‌هاست که تمامی بخش‌های بدن را می‌پوشاند. کم‌تر کسی را می‌بینید که به بهداشت و زیبایی پوست خود اهمیتی ندهد و تمایلی به زیباتر به نظر رسیدن با روش‌های مراقبتی و زیبایی نداشته باشد.  داشتن پوستی […]

پوست از مهم‌ترین اعضای بدن است که در زیبایی چهره و اندام نقش مهمی دارد. این اندام از گسترده‌ترین اندام‌هاست که تمامی بخش‌های بدن را می‌پوشاند. کم‌تر کسی را می‌بینید که به بهداشت و زیبایی پوست خود اهمیتی ندهد و تمایلی به زیباتر به نظر رسیدن با روش‌های مراقبتی و زیبایی نداشته باشد. 

داشتن پوستی صاف و درخشان در هر رنگی از مهم‌ترین خواسته‌های خانم‌ها و آقایان در زمینه‌ی زیبایی و سلامت است. اما چگونه می‌توان پوستی صاف داشت؟ چگونه می‌توان پوست ناصاف را درمان کرد و زیبایی و صافی را به آن بازگرداند؟ 

جالب است بدانید که روش‌هایی برای داشتن پوست درخشان وجود دارند. می‌توانید با به کار گرفتن این روش‌ها در زیبایی پوست خود موثر باشید. البته توجه داشته باشید که گاهی پوست تغییراتی می‌کند که نشان‌دهنده‌ی وجود مشکل در سیستم‌های دیگر بدن است و حتما با ایجاد تغییرات پوستی ناگهانی و یا واضح باید به متخصص پوست مراجعه کنید و به دنبال علت آن باشید. 

اما اگر پوست شما مشکل خاصی ندارد و به دنبال زیبایی و سلامت بیشتر پوست و موی خود هستید، این مطلب را تا انتها بخوانید و سعی کنید که پوست خود را در سلامت کامل نگه دارید. با ما همراه باشید. 

۱. پوست خود را هر روز تمیز کنید. 

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مواردی که برای داشتن پوست درخشان باید رعایت کنید، این است که پوست خود را هر روز بشویید. برای این کار می‌توانید از شوینده‌های مخصوص پوست خود استفاده کنید. اگر پوست شما چرب است، بهتر است که شوینده‌های مخصوص پوست‌های چرب و در صورتی که پوست خشکی دارید از محصولات مناسب پوست خشک استفاده کنید. 

اما چرا شستن پوست تا این اندازه اهمیت دارد؟ توجه داشته باشید که پوست ما عرق می‌کند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد،‌ محیط برای چسبیدن میکروب‌ها و چربی و گرد و خاک بیشتر می‌شود. برای همین است که در روزهای تابستانی پوست شما کدر و چرب می‌شود. اما این اتفاق معمولا در روز‌های سرد سال نمی‌افتد. 

از طرفی اگر منافذ پوستی شما با آلودگی‌ها بسته شده باشد، می‌توانید با شستن آن این منافذ را باز کنید و اجازه بدهید که پوست شما به خوبی تنفس کند. 

۲. پوست خود را لایه برداری کنید. 

پوست از آن دسته اندام‌هایی است که بر روی آن یک لایه مرده وجود دارد. گاهی برداشتن لایه‌های رویی پوست به شفاف‌تر شدن و تنفس بهتر پوست کمک می‌کند. معمولا افرادی که پوست‌های ناصاف دارند که جای جوش در آنها زیاد است با لایه برداری می‌توانند مطمئن باشند که پوست آنها زیباتر و بهتر می‌شود. 

لایه برداری را می‌توان با محصولات پوستی انجام داد. گاهی نیز برای لایه برداری حرفه‌ای می‌توانید به مراکز پوست و مو و زیبایی مراجعه کنید. در این مراکز با استفاده از ابزار پیشرفته و ماسک‌های مختلف، این لایه برداری بهتر و زیباتر انجام می‌شود و به پوست شما آسیبی وارد نمی‌شود. 

۳. مایعات به اندازه کافی بخورید.

بیایید همه چیز را ساده‌تر ببینیم. برای داشتن پوست شفاف و درخشان، نیازی نیست که حتما پوست خود را با مواد هزینه بر مراقبت کنید و یا از این کلینیک زیبایی به کلینیک زیبایی بعدی مراجعه کنید. یکی از اصلی‌ترین و ساده‌ترین و بدون هزینه‌ترین راه‌هایی که برای زیبا و درخشان کردن پوست شما به کار برده می‌شود این است که آب بخورید. 

بلی! به همین سادگی می‌توانید پوستی درخشان داشته باشید و برای انجام دادن این کار نیاز به داشتن وسایل و ابزار عجیب و غریب ندارید. تنها باید کمی حواس خود را جمع کنید و همیشه یک بطری آب کنار خود داشته باشید. 

دهیدراته شدن (کاهش آب بدن) می‌تواند مشکلات زیادی برای شما ایجاد کند. یکی از این مشکلات سردرد است. از دیگر مشکلاتی که ممکن است با کم آبی برای شما پیش بیاید، خشک شدن پوست و مو است. 

۴. ضد آفتاب استفاده کنید. 

سعی کنید مراقبت‌های پوستی را رعایت کنید تا پوستی سالم داشته باشید. اگر از ضد آفتاب استفاده نکنید و در معرض آفتاب قرار بگیرید ممکن است که پوست شما دچار تغییرات جدی پوستی شود و سلول‌های پوست شما دچار جهش شوند. چنین مسائلی می‌تواند شما را مستعد سرطان پوستی کند. 

۵. از مرطوب کننده استفاده کنید.

مرطوب کننده برای پوست شما ضروری است. پوست شما باید به اندازه‌ی کافی هیدراته باشد. گاهی تنها آب خوردن کافی نیست. پوست ما دائما در حال از دست دادن آب است. مخصوصا اگر در شرایط و آب و هوایی زندگی کنید که خشک و گرم باشد. مرطوب کننده را فراموش نکنید و در کنار آن آب هم بنوشید. 

۶. ماسک های خانگی را فراموش نکنید.

ماسک‌های خانگی انواع مختلفی دارند که می‌توانید دستور تهیه‌ی آن‌ها را پیدا کنید و متناسب با پوست خود از آنها استفاده کنید. ماسک‌های خانگی از مواد طبیعی تهیه می‌شوند و نشاندن آنها بر روی پوست می‌تواند بسیار موثر واقع شود. توجه داشته باشید که ماسک صورت می‌تواند مانند غذای صورت عمل کند و ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز را به پوست شما برساند. 

۷. مواد غذایی سلام مصرف کنید.

خوراک سالم می‌تواند تاثیر موثری بر روی پوست شما داشته باشد. توجه داشته باشید که پوستی سالم است که غذای سالم به آن برسد. اگر شما مواد غذایی ناسالم بخورید، مثلا مصرف فست فود، نوشابه‌ها، مواد غذایی چرب و سرخ کردنی، بر عملکرد سیستم‌های بدن شما تاثیر می‌گذارند و در نتیجه‌ی آن، پوست شما هم دستخوش تغییر می‌شود. 

۸. ماساژ پوست را فراموش نکنید!

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند در سلامت پوست شما موثر باشد، ماساژ و تحریک آن برای خونرسانی است. برای ماساژ پوست می‌توانید از روش‌های ساده استفاده کنید. پوست خود را با روغن چرب کنید (می‌توانید از روغن نارگیل یا آرگان استفاده کنید) و سپس با حرکت آرام انگشتان روی پوست، گردش خون را در آن زیاد کنید. 

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید