انتشار این مقاله


برای رشد قد کودکان چی خوبه؟ (۴ نکته ساده اما شگفت انگیز)

شروع دوران رشد در کودکان یکی از مهم ترین موضوعاتی است که والدین باید به آن توجه زیادی کنند زیرا قدی که فرزند آنها در بزرگسالی خواهد داشت نتیجه دوران رشد کودکی آنها خواهد بود. در این مقاله روی عواملی که باعث می شود فرزند شما رشد قدی مناسبی داشته باشد صحبت می کنیم و […]

شروع دوران رشد در کودکان یکی از مهم ترین موضوعاتی است که والدین باید به آن توجه زیادی کنند زیرا قدی که فرزند آنها در بزرگسالی خواهد داشت نتیجه دوران رشد کودکی آنها خواهد بود. در این مقاله روی عواملی که باعث می شود فرزند شما رشد قدی مناسبی داشته باشد صحبت می کنیم و شما را راهنمایی می کنیم تا از فرزند خود به بهترین شکل مراقبت کنید.

چرا دوران رشد در کودکی مهم ترین است؟

در دوران کودکی هورمون های رشد و صفحات رشد در بهترین حالت خود قرار دارند و بهترین زمان برای این است که روی فرزند خود تمرکز کنید تا در بزرگسالی قدی بلند داشته باشد (منبع). تمامی کودکان پتانسیل داشتن قدی بلند را دارند و همه چیز به شما بستگی دارد که چقدر می توانید فرزند خود را به سمت بلند قدی هدایت کنید. کنترل کودکان سخت است و به سختی می شود به آنها گفت که چه کاری انجام دهند و چه کاری انجام ندهند و این هنر شما در تربیت و کنترل کودک خود است که باعث می شود فرزند شما آینده بهتری داشته باشد. برای اینکه فرزند شما قدی بلند داشته باشد و از تمام پتانسیل خود برای افزایش قد استفاده کند نیاز به انجام فعالیت هایی دارد که سخت نیستند و حتی باعث سرگرم شدن فرزند شما می شوند. در سایت وان قد شما می توانید مقاله ها و نمودار هایی که راجع به درصد رشد مناسب کودکان است را مشاهده کنید تا از وضعیت فرزند خود اطلاع پیدا کنید.

عواملی که باعث می شوند فرزند شما رشد خوبی داشته باشد

افزایش و رشد قد نیازمند تغذیه سالم و بدنی تامین از پروتئین ها و در ادامه نیازمند انجام ورزش و روتین مناسب روزانه است. بسیاری از نوجوانان امروز جامعه ما از قد خوبی برخوردار نیستند که نتیجه انجام ندادن این فعالیت ها در دوران کودکی است. شما باید به هر روشی که با فرزند خود برخورد می کنید او را متقاعد کنید که انجام این عوامل روی آینده او تاثیر می گذارد زیرا علاوه بر اینکه در آینده دارای قدی بلند خواهد بود بلکه از اعتماد به نفس و استایل بهتری هم برخوردار می شود و سلامت ذهنی بهتری نسبت به خودش پیدا می کند و همچنین دارای چندین مهارت ورزشی و حرفه ای خواهد بود که خالی از لطف نیستند. در ادامه برای شما مواردی که فرزند شما نیاز به انجام آنها را دارد قرار داده ایم که از سایت وان قد جمع آوری شده اند.

۱. تامین شدن از ویتامین ها

کودک شما برای رشد نیازمند ویتامین های A،B،D است که بیشترین تاثیر را در افزایش قد دارند و به عبارتی برای رشد نرمال ضروری هستند. شما می توانید ویتامین D مورد نیاز فرزند خود را با پیاده روی روزانه یک ساعت در مقابل نور خورشید به دست آورید و از ویتامین D او را بی نیاز کنید. برای بدست آوردن ویتامین B و A نیاز به برنامه های غذایی مناسبی دارید که دارای این ویتامین ها هستند.

۲. دریافت پروتئین های غذایی

پروتئین های غذایی همراه با ویتامین ها از باید های افزایش قد هستند که شما باید فرزند خود را تشویق به خوردن مواد غذایی دارای پروتئین کافی کنید. گوشت قرمز و مرغ و ماهی همراه با حبوبات از منابع پروتئین ها هستند که اکثر کودکان در مقابل مصرف این مواد سخت گیری می کنند ولی شما با شیوه تربیتی خود باید فرزند خود را تشویق به مصرف این مواد غذایی کنید.

۳. ورزش هایی که روی افزایش قد تاثیر دارند

هر کودکی باید از سنین پایین شروع به انجام یک ورزش کند تا هم سلامت بدنی خوبی داشته باشد و هم اینکه یک ورزش را تا بزرگسالی به صورت حرفه ای ادامه دهد. ورزش هایی همچون شنا، والیبال، بسکتبال باعث می شوند تا فرزند شما افزایش قد بسیار بهتری نسبت به هم سن و سال های خود داشته باشد.

۴. روتین مناسب

خواب کافی برای کودک

بسیاری از کودکان دوست دارند که شب ها بیدار بمانند یا کل روز در خانه بمانند و مشغول بازی کردن با کامپیوتر و موبایل باشند که اصلا برای یک کودک که در سن رشد است قابل قبول نیست. یک کودک باید خواب کافی در طول شب داشته باشد و در طول روز حداقل یک تا دو ساعت در بیرون از خانه مشغول بازی و راه رفتن باشد. خواب برای افزایش قد از مهم ترین موارد است زیرا هورمون های رشد و صفحات رشد در زمان خواب عمل می کنند و اگر شما خواب کافی نداشته باشید مطمئنا از هورمون های خود استفاده زیادی نمی کنید.

افزایش قد کودک شما

اگر به هر دلیلی کودک شما در افزایش قد مشکل دارد یا از سن رشد خود خارج شده و فکر می کنید که دیگر برای افزایش قد شانسی ندارد به شما پکیج های افزایش قد را پیشنهاد می کنیم. برای دریافت پکیج می توانید به سایت وان قد مراجعه کنید یا فقط با جستجو کردن آن در گوگل می توانید این پکیج را تهیه کنید و فرزند خود را به سمت داشتن قدی بلند هدایت کنید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید