انتشار این مقاله


کاشت مو چرا اتفاق می افتد؟ بررسی دلایل + بهترین روش کاشت مو

علل ریزش مو متفاوت است و همچنین راه حل های متفاوتی نیز دارد. در حال حاضر، ریزش موی شدید یا ارثی که منجر به طاسی می شود، تنها یک گزینه درمانی دارد و آن هم کاشت مو است.

علل ریزش مو متفاوت است و همچنین راه حل های متفاوتی نیز دارد. در حال حاضر، ریزش موی شدید یا ارثی که منجر به طاسی می شود، تنها یک گزینه درمانی دارد و آن هم کاشت مو است. خوشبختانه این روش نتایج بسیار خوب، طولانی مدت و طبیعی دارد. اگر بانک موی شما ضعیف است یا پوست سرتان طاس است، جای نگرانی نیست. با قیمت مناسب می توانید موهایی زیبا و طبیعی داشته باشید.

کاشت موی طبیعی چیست و چگونه انجام می شود؟

کاشت موی طبیعی یک عمل زیبایی است که شامل انتقال دادن  موها از پوست سر یا بدن به جلو و مرکز پوست سر در انسان است. ناحیه ای که فولیکول ها در آن برداشت می شوند «بانک مو» و قسمت بدون موی پوست سر که فولیکول در آن قرار دارد، «میزبان یا قیمت دریافت کننده» نامیده می شود.

بسته به میزان کاشت مو، کاشت مو می تواند چهار تا هشت ساعت در یک روز و گاهی دو روز طول بکشد. اکثر مراجعین در حین عمل هوشیار هستند و فقط بی حسی روی پوست سر اعمال می شود. این عمل با برداشتن موهای سالم توسط متخصص پوست آغاز می شود. برای اینکه کاشت مو طبیعی باشد، متخصص پوست می تواند به دو صورت عمل کند. جراح در روش اول یک نوار از پوست سر را با مو های سالم برش می‌­دهد، و در روش دوم عمل برداشت و انتقال مو را روی هر تار مو به صورت جداگانه انجام می­‌دهد. زمان روش دوم طولانی‌تر است؛ در عوض از ایجاد زخم‌های نواری روی پوست سر جلوگیری می­‌کند.

قبل از پیوند، تکنسین ها موهای برداشته شده و پوست سر را برای عمل پیوند آماده می کنند. پس از کاشت کامل مو، پوست سربانداژ میشود و دستورالعمل هایی برای مراقبت در منزل دریافت خواهید کرد.

دلایل ریزش مو چیست؟

دلایل متعددی سبب نازک شدن و سپس ریزش موها می ‌شوند؛ مانند موارد ارثی و ژنتیکی، بیماری‌های پوستی، زخم و خارش، استفاده از برخی داروها، بالارفتن سن، استرس و فشارهای روحی و… اشاره کرد.

چه کسانی می توانند جراحی کنند؟

همه مردان و زنان می توانند کاندیدهای خوبی برای کاشت موی طبیعی باشند. توجه به دو نکته کافی است:

برای پیوند مو به قسمت دریافت کننده پوست سر، باید به اندازه کافی موی سالم در بانک مو وجود داشته باشد.

موهایتان توانایی رشد در قسمت نازک شده ی پوست سر را داشته باشند

بهترین و جدیدترین روش کاشت موی طبیعی چیست؟

بهترین روش کاشت مو به نیازهای فردی و همچنین توصیه های پزشک بستگی دارد. اما در مجموع بهترین و جدیدترین روش کاشت مو روش SUT است. در این روش تمامی مراحل کاشت مو با استفاده از تجهیزات مدرن انجام می شود که باعث تسریع در عمل برداشت مو ها  می شود. همچنین در سال های اخیر با کمترین عوارض و ایرادات و درصد موفقیت بالا به محبوب ترین روش کاشت مو در بین متقاضیان تبدیل شده است.

همانطور که گفته شد کاشت مو SUT به دلیل استفاده از دستگاه های پیشرفته و اتوماتیک جدیدترین روش کاشت مو محسوب می شود. این روش کمترین عارضه و معایب را نسبت به روش های دیگر دارد و در سال های اخیر به موفقیت بالایی دست یافته است.

 همچنین کاشت مو به روش FIT نیز توسط برخی متخصصین توصیه می شود که برای پر مو شدن سر مناسب است.

چه نوع مویی برای کاشت مو استفاده می شود؟

برای کاشت مو، از موهایی استفاده می‌ شود که می‌ توانند به طور دائمی و همیشگی در محل رشد خود باقی بمانند. این موها در ناحیه‌ای به طول ۲۵ تا ۳۰ سانتی‌متر و به عرض حدودا ۷ سانتی‌متر، در پشت سر و فضای بین دو گوش قرار گرفته است؛ که به آن اصطلاحا بانک مو نیز گفته می شود. موهای موجود در  پشت سر به دلیل داشتن حساسیت پایین، مقاوم ترهستند و کمتر مستعد ریزش هستند. این قسمت از سر، در اکثر مردان هرگز دچار طاسی نمی­‌شود؛ چون در برابر اثرات مخرب هورمون تستوسترون که علت ریزش موی ژنتیکی در مردان است، مقاوم خواهد بود.

سوالات مهمی که باید قبل از جراحی کاشت مو از خود بپرسید

کاشت مو فقط برای آقایان است؟

ریزش مو می تواند هم مردان و هم زنان را تحت تأثیر قرار دهد. کاشت مو در بین مردان بسیار محبوب است، اما این روش به طور گسترده توسط زنانی که از طاسی رنج می برند نیز استفاده می شود.

بهترین زمان و فصل برای کاشت مو چه زمانی است؟

فرقی نمی ‌کند که شما در چه فصلی و در چه زمانی اقدام به کاشت مو کنید. بلکه بنا به نوع تکنیک به ‌کاررفته جهت این عمل و شرایط بعد از عمل، زمان حاصل شدن جواب احتمالا کمی فرق کند و این به فصل و زمان مربوط نمیشود.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید